25 Οκτ 2009

Προαστιακός: Το Λαύριο είναι το επόμενο στοίχημα

Ο Προαστιακός της Αθήνας είναι ένα ημιτελές έργο το οποίο λειτουργεί κακήν κακώς λόγω των εν εξελίξει εργασιών αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης Το επόμενο στοίχημα που μπαίνει με την ολοκλήρωση των επεκτάσεων προς Ξυλόκαστρο και της ηλεκτροκίνησης μέχρι το Κιάτο, τη Θήβα, τη Χαλκίδα και το κέντρο της Αθήνας λέγεται επέκταση προς Λαύριο.
Οι μελέτες προχωρούν και σε περίπου ένα χρόνο από τώρα στα τέλη του 2010 η γραμμή πρόκειται να δημοπρατηθεί Εφόσον όλα πάνε καλά το καλοκαίρι του 2011 θα ξεκινήσει η κατασκευή του και στα τέλη του 2014 το τρένο θα ξανασφυρίξει στην Ανατολική και Νότια Αττική.
Η χάραξη έχει οριστικοποιηθεί εδώ και 2 χρόνια και η γραμμή θα έχει την πορεία του Προαστιακού προς Αεροδρόμιο μέχρι το σταθμό Κορωπί. Εκεί θα διακλαδώνεται προς Αεροδρόμιο και προς τη νέα πορεία προς Λαύριο. Συνολικά η γραμμή θα έχει 31χλμ. διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με εξαίρεση τα τελευταία 3χλμ που αφορούν το αστικό τμήμα της περιοχής του Λαυρίου και θα είναι μονή η γραμμή.
Οι Σταθμοί που πρόκειται να λειτουργήσουν είναι οι: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Αμφίτροπης, Θορικό και 2 στάσεις στο αστικό τμήμα του Λαυρίου καθώς και ο τερματικός Σταθμός στο Λιμάνι του Λαυρίου. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι μέχρι 120χλμ/ώρα και η απόσταση από το Σταθμό Αθήνα έως το Λαύριο θα καλύπτεται σε 55 λεπτά. Θα διεξάγονται 2 δρομολόγια την ώρα ανά κατεύθυνση και είναι ένα μεγάλο στοίχημα τόσο για τον Προαστιακό όσο και για το μέλλον της Αττικής που σύμφωνα με το ρυθμιστικό σχέδιο που παρουσιάστηκε πρόκειται να δώσει δυνατότητες μεγάλης ανάπτυξης στις περιοχές που θα διέρχεται το τρένο.
Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Ο διαγωνισμός θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα).
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ: Όπως όλα τα έργα και αυτό ήδη κουβαλά ιστορία 5 ετών στην πλάτη του. Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση των μελετών και δεν γνωρίζουμε αν το έργο αυτό θα τηρήσει ακόμα και αυτό το νέο χρονοδιάγραμμα Επίσης το πιο σημαντικό είναι ότι το ΕΣΠΑ τελειώνει το 2013 και έστω με την προϋπόθεση των +2 ετών το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2015 όπως και να έχει. Κατά τη γνώμη μου δόθηκε λάθος προτεραιότητα καθώς η επέκταση προς Ραφήνα είναι πολύ πιο επείγουσα από αυτή που προχωρά. Αυτό όμως είναι θέμα για άλλη ανάρτηση..Το επόμενο διάστημα είναι το πιο κρίσιμο καθώς θα γνωρίζουμε για την ολοκλήρωση των μελετών και την διάθεση για την διεξαγωγή του διαγωνισμού προκειμένου το 2014-2015 ο Προαστιακός να φτάσει στο λιμάνι του Λαυρίου..
ΠΗΓΗ: BLOKA.COM
Ευχαριστούμε τον Κυριάκο που μας έστειλε το θέμα.