4 Απρ 2013

Επισκευές υπηρεσιακών οχημάτων – μια μόνιμη ανοιχτή πληγή.


Παρά τις συνεχείς οχλήσεις και τις καταγγελίες κατά κύριο λόγο του Πανελλαδικού Συλλόγου Τεχνικών ΕΛΤΑ, αλλά και των Οδηγών του ΕΛΤΑ η κατάσταση στις επισκευές και τη συντήρηση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων παραμένει προβληματική.
Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης με τα ΕΛΤΑ να καταγράφουν σημαντικές ζημιές, η οικονομική αιμορραγία  του ....
οργανισμού από απαράδεκτες πρακτικές κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων καλά κρατεί.



Πολλά υπηρεσιακά αυτοκίνητα παραμένουν για ολόκληρα χρόνια (κυριολεκτικά) παρατημένα σε χώρους ιδιωτικών συνεργείων, χωρίς κανείς να γνωρίζει πότε και αν θα επισκευαστούν. Όπως π.χ. τα:

ΖΜΑ 8331 οφ. φορτίου 10 τον. ακινητοποιημένο από 11.01.2012

ΖΜΑ 8333 οφ. φορτίου 10 τον. ακινητοποιημένο από 06.02.2012

ΙΗΖ 3722 οφ. φορτίου 2,5 τον. ακινητοποιημένο από 26.07.2011



Οι αρνητικές συνέπειες για τα ΕΛΤΑ είναι τεράστιες, είτε από την οικονομική ζημιά που δημιουργείται στον  Οργανισμό, ο οποίος στερείται  για μεγάλα χρονικά διαστήματα σύγχρονα επαγγελματικά αυτοκίνητα, είτε από τον διασυρμό  και την ηθική βλάβη που υφίσταται στους επιχειρηματικούς κύκλους και την κοινωνία ως μια δημόσια εταιρία «κακοπληρωτής», που δεν θέλουν πλέον να συνεργάζονται μαζί της οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών συνεργείων, αφού παραμένουν απλήρωτοι για ολόκληρους μήνες και κρατούν ως ενέχυρο τα επισκευασμένα αυτοκίνητα (δεν τα παραδίδουν για χρήση) προκειμένου να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους.



Σε πολλές  περιπτώσεις δε, οι παράπλευρες οικονομικές επιβαρύνσεις που δημιουργούνται από την καθυστέρηση επισκευής ενός οχήματος είναι πολλαπλάσιες από αυτή καθ’ αυτή την δαπάνη αποκατάσταση της βλάβης.

Παραδείγματα:

α) Εξαιτίας της μη αποκατάστασης της βλάβης της κλειδαριάς (αν είναι δυνατόν!!!!) στις πόρτες των θωρακισμένων οχημάτων, ο Οργανισμός αναγκάζεται να νοικιάζει από ιδιώτες θωρακισμένα οχήματα προκειμένου να κάνει τη δουλειά του, καταβάλλοντας υπέρογκα χρηματικά ποσά.

β) Η πολύμηνη ακινησία ενός αυτοκινήτου δημιουργεί επιπλέον σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως η αχρηστία και η αντικατάσταση στη συνέχεια των συσσωρευτών και των ελαστικών.



Σοβαρά ερωτηματικά δημιουργεί και η επιλογή των αρμοδίων να μεταφέρουν πολλές φορές αυτοκίνητα από την επαρχία στην Αθήνα για αποκατάσταση βλαβών.

Και αν μεν το κόστος είναι χαμηλότερο στην Αθήνα, ή δεν υπάρχει συνεργείο σχετικά με εξειδικευμένη επισκευή στην επαρχία είναι κατανοητή η μετακίνηση.

Όμως η περίπτωση του οχήματος ΖΜΒ 7018, που μεταφέρθηκε από την Κοζάνη στην Αθήνα, προκειμένου να επισκευαστεί η βλάβη στον κινητήρα του, την ώρα που η αποκατάσταση της μπορούσε να γίνει στην Κοζάνη (ή στη χειρότερη περίπτωση στη Θεσσαλονίκη) και μάλιστα με κατά πολύ χαμηλότερη τιμή (σύμφωνα με την οικονομική προσφορά του συνεργείου) από αυτή της Αθήνας, το οποίο ακόμη παραμένει ακινητοποιημένο από τον Ιούλιο του 2011, σχεδόν δύο χρόνια μετά, θα πρέπει να προβληματίσει ιδιαίτερα τη νέα Διοίκηση του Οργανισμού, που θα κληθεί να διαχειριστεί τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα που δημιουργούνται από τέτοιου είδους πρακτικές.



Στη σημερινή οικονομική συγκυρία κανείς δεν έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται το κοστοβόρο  θέμα των επισκευών και της συντήρησης των υπηρεσιακών οχημάτων, έτσι όπως το αντιμετωπίζουν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες τελευταία.


Η ζημιά που υφίσταται ο Οργανισμός είναι τεράστια.
Η νέα Διοίκηση του Οργανισμού πρέπει να ψάξει τις συμβατικές υποχρεώσεις των προμηθευτών (εκπτώσεις, χρόνους, ανταλλακτικά, συνεργεία κλπ) προς τα ΕΛΤΑ και να ελέγξει αν αυτές εφαρμόζονται
Ποιοί ευθύνονται αν δεν εφαρμόζονται και γιατί. 
Να αναζητήσει ευθύνες - αν υπάρχουν - και να τις αποδώσει. 
Τέλος πρέπει να διαμορφώσει ένα νέο, ορθολογικό,  οικονομικό και αποτελεσματικό μοντέλο συντήρησης και επισκευής των υπηρεσιακών οχημάτων σε ιδιόκτητα συνεργεία του ΕΛΤΑ.

Μόνο εξαιρετικές περιπτώσεις επισκευών, αντικειμενικά μη αντιμετωπίσιμων από τους Συναδέλφους Τεχνικούς και τα μέσα που θα διαθέτει ο Οργανισμός, να οδηγούνται προς αποκατάσταση σε εξειδικευμένα ιδιωτικά συνεργεία.