31 Μαΐ 2010

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.

Γράφει ο Χρήστος Μπούφης:

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ για τα έτη 2008-2010, το οποίο συνέταξε η Εταιρεία PRICE WATER HOUSE COOPERS μετά από εντολή της τότε Διοίκησης, έναντι του ποσού των 40.000 - 50.000 ευρώ, αν θυμάμαι καλά.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο αυτό δεν εφαρμόσθηκε - υλοποιήθηκε ποτέ…. όσον αφορά το Όραμα, την Αποστολή, και τους Στρατηγικούς στόχους της Εταιρίας…. για αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων Υπηρεσιών, την βελτίωση της δομής πληροφόρησης της Εταιρίας, την Δυναμική αύξηση των εσόδων και τη διερεύνηση δυνατοτήτων επέκτασης, την Διερεύνηση ανάπτυξης νέων Δραστηριοτήτων καθώς και την τεχνολογική αναβάθμιση των συστημάτων και υποδομών…..

Το μόνο που υλοποιήθηκε με απόλυτη ακρίβεια ήταν το νέο Οργανόγραμμα που προέβλεπε την...
 αύξηση των Διευθύνσεων από τρεις σε επτά…. καθώς επίσης και τις θέσεις του Εσωτερικού Ελεγκτή - των Ειδικών Συμβούλων - της Διασφάλισης Ποιότητας - του Εταιρικού ΜΚΤ και Δημοσίων Σχέσεων καθώς και του Νομικού Συμβούλου.

Εκ του αποτελέσματος, το παραπάνω γεγονός αποδεικνύει ότι το μόνο που πρέπει να ενδιέφερε την τότε Διοίκηση ήταν η Δημιουργία νέων θέσεων Διευθυντών…….

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά και ενώ τον Απρίλιο του 2008 αλλάζει η Διοίκηση της Εταιρίας, το τότε Διοικητικό Συμβούλιο, με την 598/15-05-2008 απόφασή του, προσλαμβάνει Εξωτερικό Συνεργάτη με παχυλές αμοιβές προκειμένου να ασχοληθεί με το έργο του Εσωτερικού Ελέγχου!!!!!! και την ίδια ημέρα , με την 599/15-05-2008 απόφασή του προχωρεί στην τροποποίηση του ισχύοντος οργανογράμματος με την προσθήκη δύο νέων Διευθύνσεων…… Οργάνωσης και Ανάπτυξης….. και Marketing…….

Αυξάνοντας τον αριθμό των Διευθυντών σε εννέα (9)!!!!!

Δύο νέες Διευθύνσεις χωρίς ουσιαστικό έργο και χωρίς να υπάρχει έστω και ένας υπάλληλος υπό την εποπτεία τους…..

Με δεδομένο ότι στα ΕΛΤΑ τόσο η Περιφ/κή Δ/νση Δικτύου Λιανικής όσο και η Περιφ/κή Δνση Επιστολικού Ταχυδρομείου Αττικής έχουν υπό την εποπτεία τους προσωπικό που υπερβαίνει τα 1.500 άτομα, με μόνο δύο Διευθυντές, ενώ αντίστοιχα στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ υπήρχαν 9 θέσεις Διευθυντών για 500 εργαζόμενους, δηλαδή ένας Διευθυντής για κάθε 55 εργαζόμενους!!!!!

Τότε πιστεύω ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς γινόταν σε αυτό το παραμάγαζο που λέγεται ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ…..

Όσον αφορά τη σύνθεση του Προσωπικού όπως αυτή προβλέπεται και αναλύεται στο ίδιο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο :

Για το έτος 2007 = προβλέπονταν 405 συνολικά άτομα εκ των οποίων, 98 Αποσπασμένοι από τα ΕΛΤΑ και 307 Αορίστου Χρόνου και Ενοικιαζόμενοι….

( Αξίζει εδώ να αναφερθεί το γεγονός ότι δεν γίνεται διαχωρισμός των υπαλλήλων Αορίστου Χρόνου και των Ενοικιαζομένων….. γιατί άραγε;;;;).

Για το έτος 2008 = προβλέπονταν 533 συνολικά άτομα εκ των οποίων, 98 Αποσπασμένοι από τα ΕΛΤΑ και 435 Αορίστου Χρόνου και Ενοικιαζόμενοι….

( Αξίζει εδώ να αναφερθεί το γεγονός ότι τον Αύγουστο του 2008, η Διοίκηση με το έτσι θέλω επιστρέφει… 20 - 30 υπαλλήλους των ΕΛΤΑ, με τη δικαιολογία ότι στοιχίζουν πολλά χρήματα στην Εταιρία…).

Για το έτος 2009 = προβλέπονταν 599 συνολικά άτομα εκ των οποίων 98!!! Αποσπασμένοι από τα ΕΛΤΑ και 501 Αορίστου χρόνου και Ενοικιαζόμενοι…

Για το έτος 2010 = προβλέπονταν 672 συνολικά άτομα εκ των οποίων 98!!! Αποσπασμένοι από τα ΕΛΤΑ και 574 Αορίστου Χρόνου και Ενοικιαζόμενοι….

Παρά τα όσα προέβλεπε το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2010, σήμερα υπάρχει η παρακάτω σύνθεση του Προσωπικού:

ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ Α.Ε.

Αποσπασμένοι - ΕΛ.ΤΑ. 62..... 8,4%

Α/Χ +Ο/Χ+ Εταιριών     677......91,6%

Σύνολο 739 .......................... ....100%

Όσον αφορά το κόστος Προσωπικού, σύμφωνα πάντα με τις προβλέψεις του ίδιου Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδίου 2008 - 2010 :

Το Έτος 2007 ήταν 10.738.000 ευρώ.


Το Έτος 2008 έπρεπε να ήταν 14.284.000 ευρώ.


Το Έτος 2009 έπρεπε να ήταν 17.297.000 ευρώ. και


Το Έτος 2010 έπρεπε να ήταν 18.835.000 ευρώ.

Ο υπολογισμός έγινε με τα παρακάτω δεδομένα :

1.- Ο μέσος όρος του ετήσιου μισθού ενός υπαλλήλου του ΕΛΤΑ :

Για το έτος 2007 ανερχόταν σε 38.220 €

Για το έτος 2008 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 41.238 €.

Για το έτος 2009 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 43.259 €. και

Για το έτος 2010 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 43.259 €

2.- Ο μέσος όρος του ετήσιου μισθού ενός υπαλλήλου αορίστου Χρόνου - Εταιριών κ.λ.π. :

Για το έτος 2007 ανερχόταν σε 22.765 €

Για το έτος 2008 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 23.546 €

Για το έτος 2009 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 26.046 € και

Για το έτος 2010 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 25.429 €

Αν πάρουμε σαν δεδομένο ότι για το έτος 2009 εργάσθηκαν κατά μέσο όρο 700 άτομα με την παρακάτω σύνθεση :

Αποσπασμένοι - ΕΛ.ΤΑ. 62 Χ 43.259 € =2.682.058 €

Α/Χ+Ο/Χ+Εταιριών 638 Χ 26.046 € =16.617.348 €

Σύνολο 700 = 19.299.406 €

Τότε ξοδεύτηκαν περίπου δύο εκατομμύριο ευρώ (2.002.157 €) παραπάνω από το ποσό που προέβλεπε το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2010…. για το έτος 2009….

Αν θελήσουμε τώρα να κάνουμε ένα υπολογισμό του κόστους Προσωπικού για το έτος 2010 σύμφωνα με την σημερινή σύνθεση του Προσωπικού που εργάζεται στην Εταιρία, προκύπτουν τα παρακάτω:

Αποσπασμένοι - ΕΛ.ΤΑ. 62 Χ 43.259 € = 2.682.058 €

Α/Χ+Ο/Χ+Εταιριών 677 Χ 25.429 € = 17.215.433 €

Σύνολο 739 = 19.897.491 €

Περίπου ένα εκατομμύριο εξήντα χιλιάδες ευρώ (1.062.491 €) παραπάνω από το ποσό που προέβλεπε το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2010…. Για το έτος 2010.

Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί το γεγονός ότι, πουθενά μα πουθενά δεν αναγράφεται ο αριθμός των εξωτερικών Συνεργατών καθώς επίσης και ο μέσος όρος του ετήσιου μισθού τους.


Εκτός και αν συμπεριλαμβάνονται στα ΠΑΓΙΑ ΥΛΙΚΑ …… ή μήπως στα ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ…..

Είναι φανερό και δεδομένο, ότι στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ εργάζονται υπάλληλοι τεσσάρων ταχυτήτων και ότι κάποιοι από αυτούς μόλις έληγε η σύμβασή τους προσλαμβάνονταν την επομένη μέρα, μέσω άλλης εταιρείας ενοικιάσεως προσωπικού και παραμένουν έπ’ αόριστον στην εργασία… ενώ κάποιοι άλλοι πήγαιναν σπίτι τους… στην ανεργία….

Αλήθεια ήθελα να ήξερα με πια κριτήρια γινόταν και γίνεται αυτό….


Και κάτι ακόμα.


Είναι αλήθεια ότι όταν πλησίαζαν οι εκλογές ή αύξηση του προσωπικού παρουσίασε μια αδικαιολόγητη γεωμετρική πρόοδο!!!!

Η παραπάνω ακολουθούμενη διαδικασία εκτός του ότι αποτελεί άδικη αντιμετώπιση των αναζητούντων εργασία, φανερώνει παράλληλα ότι κάποιοι έπαιξαν τον ρόλο του μεσολαβητή - αρχιμάγειρα σε όλη αυτή την διαδικασία…..

Για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε, αλλά δεν θέλουμε να ονομάσουμε, ο καθένας για τους δικούς του λόγους δυστυχώς αυτή ήταν και συνεχίζει να είναι η πραγματικότητα για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.

Το θέμα είναι πλέον τι πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον ;

Και το λόγο έχουν η νέα Διοίκηση, ο νέος Πρόεδρος και ο νέος Διευθύνον Σύμβουλος της Εταιρίας.

Θα ανεχτούν και θα συνεχίσουν να διαδραματίζονται τα όσα αναγράφονται παραπάνω…. Θα ζητηθούν ευθύνες…. Θα σταματήσουν να γίνονται….. και πότε θα γίνει αυτό…. θα υπάρξει επιτέλους αξιοκρατία… ή πάντα θα πρέπει να υπάρχει η ειδική μεταχείριση κάποιων με μπάρμπα από την Κορώνη….

Αν τώρα γίνει η ίδια ανάλυση, όσον αφορά τα έσοδα που προέβλεπε το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2010, τότε είμαστε για κλάματα…..

Για το έτος 2007 ανερχόταν σε 27.270.000 €

Για το έτος 2008 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 33.539.000 €

Για το έτος 2009 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 43.874.000 € και

Για το έτος 2010 προβλέπονταν ότι θα ανέλθει σε 59.356.000 €

Σύμφωνα με τους ετήσιους ισολογισμούς τα πραγματικά έσοδα είναι:

Για το έτος 2007 περίπου σε 27.270.000 €

Για το έτος 2008 περίπου σε 30.217.000 €

Για το έτος 2009 περίπου σε 29.245.000 € και

Για το έτος 2010 προβλέπεται ότι θα ανέλθει σε 59.356.000 €

Με λίγα λόγια για το 2009, ενώ προβλέπονταν έσοδα 43.874.000 €… αυτά τελικά ανήλθαν στο ποσό των 29.245.000 €…
Δηλαδή 14.629.000 € λιγότερα….

Αντίθετα για το 2009, ενώ προβλέπονταν συνολικά 599 άτομα προσωπικό και έξοδα μισθοδοσίας 17.297.249 €… τελικά τα άτομα ανήλθαν σε 700 και τα έξοδα μισθοδοσίας σε 19.299.406 €.
Δηλαδή 2.002.157 € περισσότερα…

*Όποιος αμφιβάλει για τα παραπάνω αναγραφόμενα στοιχεία.
Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα….

Χρήστος Μπούφης
ένας απλός εργαζόμενος