17 Δεκ 2009

Επιτέλους η ΠΟΣΤ ενεργοποιήθηκε . . .

Σας παραθέτουμε παρακάτω το κείμενο της επιστολής που έστειλε η ΠΟΣΤ στους υπουργούς Υποδομών - Μεταφορών & δικτύων κ. Ρέππα και κ. Σηφουνάκη.

"Κύριοι Υπουργοί,

Τα τελευταία χρόνια είμαστε θεατές μιας συνειδητής και πρωτοφανούς απαξίωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων
Μιας Δημόσιας Επιχείρησης που τα τελευταία 11 χρόνια οι εργαζόμενοι έδωσαν τα πάντα για να μπορέσει να είναι κερδοφόρος.
Το 2004 κατέγραφε κέρδη 26 εκ. ευρώ, ενώ σήμερα καταγράφει ελλείμματα τρέχουσας χρήσεως 37 εκ. ευρώ.
Οι πολιτικές της προηγούμενης Κυβέρνησης όπως αυτές υλοποιήθηκαν από ένα ανεκδιήγητο κομματικό στέλεχος της και στη συνέχεια η αναπλήρωση του από μια φιλόλογο, ολοκλήρωσαν το προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Δυστυχώς αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί και παλαιότερα. Όταν η Διοίκηση του Οργανισμού εκχωρείτο σε αποτυχημένους πολιτικούς ο ΕΛΤΑ έμπαινε σε περιπέτειες και όταν αναλάμβαναν τεχνοκράτες, ο ΕΛ ΤΑ έμπαινε σε αναπτυξιακή τροχιά.
Αναμέναμε ότι μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009 αυτή η πτωτική πορεία και τα ελλείμματα των 30 εκ .. ευρώ που καταγράφονταν μέχρι τότε τουλάχιστον θα ανακόπτονταν.
Και είχαμε πολλούς λόγους να το πιστεύουμε αυτό. Είχαμε κατ' αρχήν την πετυχημένη πορεία 1997 - 2004 .
Είχαμε το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ που μίλαγε για ανάπτυξη του ΕΛΤΑ.
Είχαμε διαπιστώσει τις προθέσεις σας όταν ήσασταν στην αντιπολίτευση και παράλληλα µε το υψηλό εκλογικό ποσοστό ο Ελληνικός Λαός σας έδινε την εντολή του για άμεσες πολιτικές αποφάσεις.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα βιώνουμε το αντίθετο. Τα ελλείμματα μεγαλώνουν, στον ΕΛΤΑ πλέον δεν λειτουργεί τίποτα, παραμένει η ίδια Διοίκηση που τον οδήγησε στο χείλος της καταστροφής, ενώ εσείς δεν αναλαμβάνετε τις ευθύνες σας.


Πρέπει να κατανοήσετε ότι μετά τις 4 Οκτώβρη εσείς απολογείστε για ότι συμβαίνει στον -
ΕΛΤΑ και δυστυχώς, αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, θα σας καταλογισθούν και τα αποτελέσματα της.
Σας το έχουμε εκφράσει σε όλους τους τόνους, στις θεσμικές µας συναντήσεις. Σας το έχουμε αναλύσει στα κείμενα µας.
Ο ΕΛΤΑ είναι μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον ανταγωνισμό.
Ο ΕΛΤΑ είναι μια επιχείρηση που πρέπει να προετοιμαστεί για την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς.
Ο ΕΛΤΑ έχει ανάγκη σχεδίου άμεσης ανασυγκρότησης και όσο καθυστερείτε τόσο θα επιδεινώνεται η κατάσταση.
Βέβαια, απαιτούνται πολιτικές αποφάσεις που θα τον βγάλουν από το τέλμα και δεν θα τον οδηγούν σαν το Τιτανικό στην ξέρα.

Κύριοι Υπουργοί,

Με έκπληξη-απορία και αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι ο ΕΛΤΑ δεν εκπροσωπείται στο Δ. Σ. του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου .
Πως μπορεί να αποκλείεται ο ΕΛΤΑ από το Δ. Σ. του Ταμιευτηρίου όταν κατέχει το 10% των μετοχών του και πως θα αποκλεισθεί αύριο το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο από το Δ. Σ. του ΕΛΤΑ που και αυτό κατέχει το αντίστοιχο ποσοστό;
Άραγε γνωρίζετε το πλαίσιο συνεργασίας των δύο Οργανισμών;
Άραγε γνωρίζετε πόσες θυγατρικές έχουν από κοινού ο ΕΛΤΑ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο;
Ποια συμφέροντα και ποιους εξυπηρετεί αυτή η εξέλιξη; ;
Θα την είχατε αποφύγει, αν μπαίνατε στον κόπο να «ρίξετε μια ματιά» στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ που μιλά για στενή συνεργασία, στρατηγική συμμαχία, κοινή αναπτυξιακή πορεία των δύο επιχειρήσεων, µε στόχο την οικοδόμηση μιας τράπεζας του χωριού, της γειτονιάς, μιας λαϊκής τράπεζας.
Δεν μπορούμε πλέον να παραμείνουμε θεατές παρακολουθώντας το έγκλημα που γίνεται σε βάρος του ΕΛ ΤΑ, σε βάρος του Ελληνικού Λαού.
Πρέπει άμεσα, Εδώ και Τώρα να τοποθετήσετε Διοίκηση στον ΕΛΤΑ.
Διοίκηση όμως που θα επιλεγεί µε αντικειμενικά τεχνοκρατικά κριτήρια και όχι µε παλαιοκομματικά κριτήρια.
Μια Διοίκηση που θα γνωρίζει την Ταχυδρομική αγορά, θα αναστρέψει το κλίμα της πτωτικής πορείας του Οργανισμού και θα εφαρμόσει πρόγραμμα ανάπτυξης και προετοιμασίας του ΕΛΤΑ, ώστε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του ανταγωνισμού που έρχονται µε την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς.
Παράλληλα πρέπει να αναθεωρήσετε την απόφαση σας και να δώσετε τη δυνατότητα συμμετοχής του ΕΛΤΑ στο Δ. Σ. του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και
αντίστροφα, όπως μέχρι σήμερα ίσχυε. •
Σε διαφορετική περίπτωση, η απάντηση των εργαζόμενων θα είναι τέτοια που θα
ακυρώσει στην πράξη απάθεια, παραλείψεις και παλινωδίες. .
Ήδη συγκαλούμε άμεσα τα όργανα του Συνδικαλιστικού Κινήματος, προκειμένου να παρθούν αποφάσεις για αγωνιστικές πρωτοβουλίες που θα θέτουν τον ΕΛΤΑ σε άμεση δημιουργική αναπτυξιακή πορεία.
Για τους εργαζόμενους η ανοχή και η υπομονή έλαβαν τέλος."



Δικό μας σχόλιο: Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η ΠΟΣΤ παραδειγματίσθηκε από δική μας παλαιότερη ανάρτηση και έστειλε την παραπάνω επιστολή στους υπουργούς.

Τώρα που τέλειωσαν οι εκλογές των πρωτοβάθμιων σωματείων, έχει περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί και με το Ταχυδρομείο.

Όπως γνωρίζετε, όσοι μας διαβάζετε, σε παλαιότερη ανάρτησης μας, που θα βρείτε στην διεύθυνση http://pak-elta.blogspot.com/2009/12/blog-post_14.html θίξαμε το θέμα της μεγάλης καθυστέρησης στην τοποθέτηση νέας διοίκησης στα ΕΛΤΑ και τις αρνητικές συνέπειες που έχει στην πορεία του ΕΛΤΑ.

Βέβαια εμείς δεν έχουμε επιλεκτική μνήμη, ούτε παρωπίδες, ούτε κινούμαστε με σκοπιμότητα, πολύ δε περισσότερο δεν τρώμε κουτόχορτο, για να πιστέψουμε αυτά που μας σερβίρουν, πως τάχα τα ελλείμματα στο Ταχυδρομείο δημιουργήθηκαν ξαφνικά στις αρχές του καλοκαιριού.

Τα πράγματα είναι απλά και κατανοητά: τα ελλείμματα ξεκίνησαν πολύ πριν από το καλοκαίρι, όμως κάποιοι φρόντιζαν να τα αποκρύπτουν, στην συνέχεια όταν τοποθετήθηκε η διοίκηση του κ. Μαύρου κυριολεκτικά εκτοξεύτηκαν σε δυσθεώρητα ύψη.

Αν όλοι μας θέλουμε να βοηθήσουμε πραγματικά το Ταχυδρομείο, θα πρέπει πρώτα και πάνω απ' όλα να είμαστε ειλικρινείς και να πούμε την αλήθεια στους εργαζόμενους για όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα και όχι να προσπαθούμε με πλάγιους τρόπους, να αναβιώσουμε παλιές αρρωστημένες καταστάσεις, για να ικανοποιήσουμε τις παραταξιακές και συνδικαλιστικές μας ανάγκες.

Κάποιοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως κάποτε όλα τα "ωραία" τελειώνουν και μαζί με τα "ωραία" και οι πελατειακές σχέσεις.

Στο δεύτερο θέμα που θίγει η επιστολή της ΠΟΣΤ, για την μη τοποθέτηση εκπροσώπου του ΕΛΤΑ στο διοικητικό συμβούλιο του Τ. Τ. και σε σχέση με τις διαμαρτυρίες της, προς το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έχουμε να σχολιάσουμε:

"Είναι προτιμότερο να προλαμβάνεις παρά να θεραπεύεις"

Η ΠΟΣΤ γνώριζε πολύ νωρίτερα από τις 10 Δεκεμβρίου, που έγινε η Γεν. Συνέλευση των μετόχων του Τ. Τ. για την τοποθέτηση του νέου Δ. Σ. .
Γιατί δεν έκανε παρέμβαση πριν την γεν. συνέλευση, να απαιτήσει εκπρόσωπο για τον ΕΛΤΑ;
Εμείς, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε, γνωρίζουμε πως το Δ. Σ. του Ταμιευτηρίου μπορεί να έχει μέχρι 11 μέλη, προχθές τοποθετήθηκαν 9 μέλη, κατά συνέπεια μπορεί να μπει και εκπρόσωπος του ΕΛΤΑ και αυτό μάλλον θα γίνει όταν τοποθετηθεί διοίκηση και στο Ταχυδρομείο.

Βέβαια θα έπρεπε να γνωρίζουν στην ΠΟΣΤ, πως η διοίκηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου εκλέγεται από την συνέλευση μετόχων, που ελέγχεται από το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο είναι αρμόδιο ως κύριος μέτοχος, να προτείνει τη νέα διοίκηση.
Προφανώς δεν το γνώριζαν και έστειλαν την διαμαρτυρία τους σε αναρμόδιο υπουργείο.