23 Ιουλ 2009

Ανάπτυξη Ταχυμεταφορών...

Πρώτα απ όλα αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ Ν.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ και ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, για το ενδιαφέρον τους εκτός των άλλων και στο Θέμα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ τους, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα μας την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009 και ειδικά η αναφορά τους στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ και συγκεκριμένα όπως χαρακτηριστικά αναγράφουν « στο ερμαφρόδιτο, γραφειοκρατικό και χρονοβόρο τρόπο Διοίκησης - Υπαγωγής & λειτουργίας της Υπηρεσίας ΠΟΡΤΑ - ΠΟΡΤΑ», στην πόλη της ΛΑΜΙΑΣ και όχι μόνο…. ήταν η αφορμή, το ερέθισμα προκειμένου από την πλευρά μας, να προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε και να αναλύσουμε, με πολύ προσοχή το θέμα αυτό αναγνωρίζοντας ότι πράγματι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά το μέλλον, όχι μόνο των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, αλλά και του ΕΛΤΑ και γενικότερα τον όμιλο ΕΛΤΑ.
Έτσι συλλογικά πιστεύουμε ότι πρέπει να προσεγγίζονται και να αντιμετωπίζονται τέτοια σοβαρά θέματα, από τις Διοικήσεις τόσο της Μητρικής (ΕΛΤΑ ) όσο και της Θυγατρικής (ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ ), αλλά παράλληλα και από τους εκπρόσωπους των εργαζομένων στα Σωματεία, στους Συλλόγους και πολύ περισσότερο από την ηγεσία της ΠΟΣΤ.
Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι το σοβαρό αυτό θέμα, ύπαρξης και λειτουργίας των Καταστημάτων της Υπηρεσίας ΠΟΡΤΑ - ΠΟΡΤΑ ( courier ), είτε πρόκειται για αυτόνομα Καταστήματα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, είτε για συστεγασμένα Καταστήματα σε χώρους των ΕΛΤΑ, είτε καταστήματα από ιδιώτες ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ, είναι υπαρκτό και απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια όλους τους εμπλεκόμενους.
Κανένας μα κανένας δεν ασχολήθηκε υπεύθυνα και σοβαρά, προκειμένου να υπάρξουν οι λύσεις εκείνες που θα απέβλεπαν στην ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, στην ανάπτυξη του δικτύου, στην αύξηση του μεριδίου της αγοράς των courier που δικαίως μας αναλογεί.
Οι εκάστοτε Διοικήσεις, τόσο των ΕΛΤΑ όσο και των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, με την υπάρχουσα οργανωτική δομή και σύνθεση, με Διοικητικά Συμβούλια που απαρτίζονται από τα δικά μας παιδιά, χωρίς έμπειρα και ικανά στελέχη, δεν βοήθησαν στη σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Αλήθεια πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί το γεγονός να μην υπάρχει στο Διοικητικό Συμβούλιο των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ούτε ένας έμπειρος υπάλληλος των ΕΛΤΑ ή των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ;
Μεμονωμένες πρωτοβουλίες και προσπάθειες, που έγιναν στο παρελθόν και συνεχίζουν να γίνονται και σήμερα, από κάποιους απομείναντες "γραφικούς" και έντιμους συναδέλφους δυστυχώς αποδείχθηκε ότι δεν επαρκούν για να δώσουν τις λύσεις στα προβλήματα.
Προτάσεις - παχιά λόγια του αέρα - όπως : Η ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ στο εσωτερικό πρέπει να στοχεύει μέσα από επιθετικές εμπορικές κινήσεις στην κατάκτηση σημαντικού μεριδίου της αγοράς και της ανάπτυξης του δικτύου, χωρίς από εκεί και μετά να υπάρχει καμιά μα καμιά συνάντηση Διοικητικών υπαλλήλων - στελεχών, τόσο του ΕΛΤΑ όσο και των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ για την υλοποίηση αυτής της πρότασης, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θεωρίες ακούμε πολλές...
Πράξεις και λύσεις όμως δεν βλέπουμε...

Η ΠΟΣΤ χρόνια τώρα μας λέει ότι ενδιαφέρεται για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, αλλά ουσιαστικά από την στιγμή που δεν υπάρχει εκλογική πελατεία ( είναι λίγοι οι υπάλληλοι του ΕΛΤΑ ) , παραμένει απλός θεατής και κάπου - κάπου τραβάει και καμιά πιστολιά στον αέρα… σαν τις ημερίδες για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ που συνηθίζει να κάνει με τη συμμετοχή των εκλεγμένων Προέδρων των Σωματείων καθώς και των αντιπροσώπων στην ΠΟΣΤ, από όλη τη Χώρα, χωρίς καμιά ουσία και κανένα αποτέλεσμα…

Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τελευταία συνάντηση με αποκλειστικό θέμα « τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ » που έκανε η ΠΟΣΤ την Παρασκευή 10 Απριλίου 2009 στην ΑΘΗΝΑ, λίγες ημέρες μετά από την επίσημη ανακοίνωση από τα ΜΜΕ για το ναυάγιο της πώλησης.

Τώρα όσον αφορά τον πάγιο ισχυρισμό, την πιπίλα που αναμασάνε χρόνια στη ΠΟΣΤ, για Εκπόνηση Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδίου για την πορεία και την προοπτική των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ που θα είναι και ο καταστατικός χάρτης της όποιας συνεργασίας ….
Για την ιστορία και μόνο σας αναφέρουμε, ότι το Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2010, για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ καθώς και το Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο 2008 - 2013, για τα ΕΛΤΑ για τα οποία η Εταιρεία ( Price Water House Coopers ) που τα συνέταξε πήρε αρκετές χιλιάδες ευρώ…. μετά την κρίση της Παγκοσμιοποίησης πήγαν στα σκουπίδια των αχρήστων και το μόνο που έγινε , τουλάχιστον για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ήταν, με παρέμβαση του Δ/ντα Συμβούλου των ΕΛΤΑ, οι θέσεις των Διευθυντών από πέντε (5) να γίνουν επτά (7) και να υπάρχουν σήμερα Διευθυντές με τις αντίστοιχες αποδοχές και προνόμια ( αυτοκίνητο κλπ.),Διευθυντές του εαυτού τους …. χωρίς κανέναν υπάλληλο κάτω από αυτούς ……. χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες..

Και για να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα, σας αναγράφουμε παρακάτω μερικά σοβαρά και ενδιαφέροντα ερωτήματα, από αυτά που χρόνια τώρα αιωρούνται και καμιά μα καμιά συντονισμένη ενέργεια δεν έχει γίνει από όλους τους ενδιαφερόμενους – εμπλεκόμενους φορείς, ( ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΕΛΤΑ, ΠΟΣΤ ) για την αντιμετώπισή τους:

1.- Που πρέπει να γίνουν αυτόνομα Κέντρα Ταχυμεταφορών ;
2.- Που πρέπει να δοθούν άδειες λειτουργίας Πρακτορείων σε ιδιώτες ;
3.- Που πρέπει να υπάρξει συστέγαση σε καταστήματα των ΕΛΤΑ ;
4.- Σε ποιές πόλεις και με ποια κριτήρια πρέπει να γίνουν οι παραπάνω επιλογές ;
5.- Πόσο κοστίζει η λειτουργία αυτών των καταστημάτων σήμερα στην Εταιρεία ;
6.- Ποια τα υπέρ και τα κατά της ύπαρξης των ιδιωτικών Πρακτορείων;
7.- Τι τζίρο πρέπει να έχουν αυτά τα Καταστήματα προκειμένου να μην είναι ζημιογόνα για την Εταιρεία;
8.- Με ποιούς υπαλλήλους πρέπει να επανδρωθούν;
9.- Με ποια διαδικασία θα γίνεται η επιλογή του προϊσταμένου;
10.- Με ποια διαδικασία θα γίνεται η επιλογή του προσωπικού ;
10.- Με ποια διαδικασία θα γίνει η επιλογή του ιδιώτη Πράκτορα;
11.- Η επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου θα αμείβεται ανάλογα ;
12.- Η μη επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου, θα έχει τις ανάλογες συνέπειες;
13.- Υπάρχει η ανάλογη τεχνική - πληροφοριακή υποδομή για την υποστήριξη, τόσο των Κέντρων ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ όσο και των ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΩΝ;

Μπορούμε να απαριθμήσουμε εκατοντάδες τέτοια ουσιαστικά και εύλογα ερωτήματα για την ύπαρξη και τη σωστή Λειτουργία της Υπηρεσίας των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι, έχουμε τις δικές μας προτάσεις - απαντήσεις.

Το τελικό μας συμπέρασμα όμως είναι ένα και μοναδικό:
Αν δεν υπάρξει η συμμετοχή στην προσπάθεια ανάπτυξης των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, όλου του Δικτύου των 740 Καταστημάτων του ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα…
Αν δεν πάψουν οι υπάλληλοι της Μητρικής να βλέπουν με στραβό μάτι τους υπαλλήλους της Θυγατρικής και το αντίστροφο….
Αν δεν σταματήσουν να βλέπουν κάποιοι υπάλληλοι του ΕΛΤΑ το έργο των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ σαν πάρεργο…..
Αν δεν σταματήσουν να παραμένουν τα αντικείμενα ,ανεπίδοτα στα Καταστήματα του ΕΛΤΑ, ούτε οι φάκελοι δεν επιδίδονται….
Ανάπτυξη ικανή να μας δώσει το μερίδιο της αγοράς που μας αναλογεί, σύμφωνα με τις δυνατότητές μας, δυστυχώς δεν μπορεί να υπάρξει…

Και για να γίνουμε ποιο σαφείς :
Ας πάρουμε την περίπτωση της ΛΑΜΙΑΣ.
Αν οι υπάλληλοι ΕΛΤΑ των Καταστημάτων της περιοχής Φθιώτιδας και Ευρυτανίας (Διανομείς και όχι μόνο) δεν γίνουν διανομείς - πωλητές, κάτι αντίστοιχο με αυτό που κάνουμε σήμερα για το ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ και για κάθε παραλαβή αντικειμένου ΠΟΡΤΑ - ΠΟΡΤΑ αμείβονταν με ένα ποσοστό της τάξεως του 30 % ( δηλαδή για την παραλαβή ενός φακέλου από πόλη σε πόλη έως 2 κιλά : 11,50 € Χ 30 % =3,45 € ανά αντικείμενο και σε περίπτωση δέματος 10 κιλών από πόλη σε πόλη : 32.33 € Χ30 % = 9,70 €) καθώς επίσης και για τη διανομή ενός φακέλου αμείβονταν με 0,40 € ανά αντικείμενο.
(*ΟΙ Πράκτορες - Ιδιώτες των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ , για κάθε επίδοση αντικειμένου, αμείβονται με 0,40€ ανά αντικείμενο και για κάθε παραλαβή με ποσοστό μέχρι και 70 %.)
Υπάρχει έστω και ένας που να μη πιστεύει πως το μερίδιο αγοράς στη πόλη της ΛΑΜΙΑΣ, αλλά και γενικότερα στους Νομούς ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ και ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, στη περίπτωση αυτή μέσα σε ελάχιστο χρόνο, θα εκτοξεύονταν στα ύψη και θα οδηγούσε τις εταιρείες του ανταγωνισμού σε συρρίκνωση και απόγνωση.
Ο ισχυρισμός κάποιων ότι στη παραπάνω περίπτωση, οι ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά σε βάρος του ΕΛΤΑ, δηλαδή ότι θα αυξηθούν τα αντικείμενα ΠΟΡΤΑ - ΠΟΡΤΑ και θα μειωθούν τα συστημένα είναι εντελώς αβάσιμα… αυτοί που φεύγουν, γιατί δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες που παρέχει ο ΕΛΤΑ, να είστε σίγουροι ότι το μεγαλύτερο μερίδιο πηγαίνει στις ιδιωτικές CΟURIER και μόνο ένα μικρό μερίδιο στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ .
Η απάντηση στον ισχυρισμός κάποιων, ότι το προσωπικό του ΕΛΤΑ δεν επαρκεί για τις ανάγκες των Καταστημάτων του ΕΛΤΑ, πως λοιπόν θα απασχοληθεί και στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ... είναι για μας πολύ απλή : πρώτον πως γίνεται να επαρκεί για τις ανάγκες του ΤΑΧ. ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ ! και δεύτερον το επιπλέον εισόδημα ( το κέρδος ) που θα έχουν οι συμμετέχοντες στην προσπάθεια αυτή , να είστε σίγουροι ότι στη σημερινή οικονομική κρίση θα είναι η κινητήρια δύναμη…..
Είναι αδιανόητο για μας, να υπάρχουν Πράκτορες όλων των άλλων εταιρειών του ανταγωνισμού στη πόλη της ΛΑΜΙΑΣ και όχι μόνο… να κατέχουν το 80% ή και το 90 % της τοπικής αγοράς, να επιβιώνουν να κερδίζουν χρήματα, πιθανόν να εργάζονται σε μερικές από αυτές τα απογεύματα και συνάδελφοί μας Ταχυδρόμοι, προκειμένου να συμπληρώσουν το εισόδημά τους και κάποιοι ανεγκέφαλοι Διοικούντες…. αλλά και Συνδικαλιστές…. να σφυρίζουν αδιάφορα και να στρουθοκαμηλίζουν!!!
Τελειώνοντας, θέλουμε να σας αναφέρουμε ένα πραγματικό περιστατικό που συνέβη σε Κατάστημα του ΕΛΤΑ κάπου στη ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ……
Μεγάλος πιστωτικός πελάτης μας των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, έστειλε από κάποιο Κέντρο ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ, από τα Δωδεκάνησα … δέκα πέντε (15) εμπορικά δέματα, μεγάλου όγκου, με συνολικό ποσό αντικαταβολής, 3.150 €.
Τα δέματα μετά από δύο εργάσιμες ημέρες έφθασαν στο προορισμό τους, αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν επιδόθηκαν ποτέ στη Διεύθυνση του παραλήπτη που ήταν εμπορικό κατάστημα μέσα σε Ξενοδοχείο της περιοχής , περίπου 800 μέτρα από το ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ και πάνω στον κεντρικό δρόμο από τον οποίο περνά το Υπηρεσιακό αυτοκίνητο του ΕΛΤΑ δύο φορές κάθε ημέρα…
Πέρασαν δέκα (15 ) μέρες και τα δέματα παρέμεναν , ειδοποιημένα αλλά ανεπίδοτα στο ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ.
Ο Παραλήπτης ζητούσε να του τα πάνε στην Διεύθυνσή του και ο Προϊστάμενος του απαντούσε ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να σας τα φέρουμε…
Στη συνέχεια ο αποστολέας πήρε τηλέφωνο στο Κέντρο ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ που είχε καταθέσει τα δέματα, εξήγησε το πρόβλημα καθώς και το κίνδυνο επιστροφής των δεμάτων που μπορεί και να σήμαινε ακύρωση της παραγγελίας και παρακάλεσε τον προϊστάμενο να βρει κάποιο τρόπο ώστε να επιδοθούν και να μην επιστραφούν τα δέματά του, στην ανάγκη του είπε καλέστε την ACS ή την SPEEDEX ή ακόμη οποιαδήποτε μεταφορικό μέσο τοπικά υπάρχει προκειμένου να παραδοθούν τα δέματα, η ζημιά που θα υποστώ σε περίπτωση ακύρωσης της παραγγελίας υπερβαίνει τα 1.200 €, είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε ότι είναι διατεθειμένος να πληρώσει επί πλέον 50 με 100€ για το σκοπό αυτό…
Όταν γνωστοποιήθηκε στον Προϊστάμενο του Γραφείου επίδοσης το παραπάνω γεγονός, ότι δηλαδή να επιδοθούν τα δέματα με οποιοδήποτε τρόπο και για το σκοπό αυτό στέλνω 50 € έτσι ώστε να μη χάσουμε τον πελάτη.
Θέλετε να μάθετε το αποτέλεσμα …….
Σε μισή ώρα τα δέματα είχαν επιδοθεί από τον ίδιο τον προϊστάμενο……..
Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να πούμε ή να γράψουμε τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο, αυτή είναι η πραγματική εικόνα, η πραγματική κατάσταση που καλούμαστε όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε, αν θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και να μην εθελοτυφλούμε… αν πραγματικά θέλουμε την ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ αν πραγματικά θέλουμε την μελλοντική επιβίωση του ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΤΑ, του Ομίλου μας, την διασφάλιση αλλά και την αύξηση των θέσεων εργασίας μας.
Ο ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ

Τα όσα αναγράφονται παραπάνω είναι αφιερωμένα :
Σε αυτούς που δεν αντιλαμβάνονται τι γίνεται γύρω τους, δεν παρακολουθούν τις εξελίξεις και τα γεγονότα, σε αυτούς που δεν βλέπουν το κλείσιμο ή την συρρίκνωση των μεγάλων αλλά και μικρών Εταιρειών - Επιχειρήσεων, σε αυτούς που δεν βλέπουν τις καθημερινές χιλιάδες απολύσεις των εργαζομένων…….. την αλματώδη αύξηση της Ανεργίας….