23 Οκτ 2017

Επιστολή ΕΣΡ στα κανάλια: Συμμορφωθείτε, αλλιώς θα ανακληθούν οι άδειες

Με αυστηρές κυρώσεις απειλούνται οι τηλεοπτικοί σταθμοί, από το ΕΣΡ, εξαιτίας της πρωτοφανούς υποτίμησης της ποιότητας του προγράμματος τους. Ο πρόεδρος του ΕΣΡ, Αθανάσιος Κουτρομάνος με επιστολή τους τα τηλεοπτικά δίκτυα,...
η οποία κοινοποιείται στον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση καλεί τους σταθμούς να βελτιώσουν την ποιότητα τους καθώς σε βάρος τους υπάρχει πληθώρα καταγγελιών από τους θεατές, αλλιώς σε διαφορετική περίπτωση θα «κινηθεί κατά των παραβατών η νόμιμη διαδικασία». Το ανώτερο πρόστιμο είναι 500.000 ευρώ, ενώ υπάρχει και η ποινή της ανάκλησης της άδειας. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως οι σταθμοί λειτουργούν πλέον χωρίς κανένα νομιμοποιητικό έγγραφο συνεπώς, η κατάσταση είναι ακόμη πιο περίπλοκη…
Το ΕΣΡ, δια του προέδρου του, ενημερώνει πως οι καταγγελίες αυτές έχουν ξεκινήσει να ελέγχονται από τα επιστημονικά κλιμάκια του συμβουλίου.
Όπως αναφέρουν οι typologies, στην επιστολή καταγράφονται καταγγελίες για 9 σημαντικές παραβιάσεις της νομοθεσίας σε τηλεόραση αλλά και στο ραδιόφωνο. Αναφέρονται:
  • οι προσβολές και απαξιώσεις πρόσωπων με ανοίκειο ή χυδαίο λόγο , είτε με προσφορές είτε με αναφορές και στον οικογενειακοί και τον ιδιωτικό τους βίο
  • αναληθή ειδήσεις ή ρεπορτάζ αποδιδόμενους σε μή κατανομαζόμενους «κύκλους»
  • Μή διαχωρισμός και σκόπιμη σύγχυση μεταξύ είδησης και δημοσιογραφικού σχολιασμού, ενίοτε με τη χρήση δραματικών τόνων και εντυπωσιακών σκηνοθετικών στοιχείων
  • Παραβιάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των ανηλίκων
  • Παραβίαση της υποχρέωσης για «αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων»
  • Ρητορική μίσους, ρατσιστικού λόγου και ξενοφοβίας
  • Εσφαλμένη χρήση μέχρι και «κακοποίηση» (νοηματική, συντακτική και γραμματική) της ελληνικής γλώσσας καθώς και καταχρηστική χρήση ξενόγλωσσων τίτλων προγραμμάτων
  • Τηλεπωλήσεις, προώθηση σκευασμάτων και αδιαφανών τηλεφωνικών διαγωνισμών
  • Συγκεκαλυμμένη και παραπλανητική διαφήμιση, υπέρβαση διαφημιστικού χρόνου, σύγχυση μεταξύ διαφήμισης και ενημέρωσης
  • ωροσκόπιο, αριθμολογίες και λοιπές δεισιδαιμονίες.
Πηγή: http://tvxs.gr