13 Ιουν 2016

Το γαρ πολύ της θλίψεως

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Η Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά την απογευματινή λειτουργία 40 καταστημάτων για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού, μετά την αποχώρηση των εποχικών υπαλλήλων και μέχρι να προσληφθούν οι καινούργιοι, προκειμένου να λειτουργήσουν ....
εύρυθμα στην πρωινή βάρδια τα καταστήματα.

Διαπαραταξιακή επιτροπή της ΠΟΣΤ επισκέφτηκε την Διοίκηση του Οργανισμού την Παρασκευή 3 Ιουνίου να ενημερωθεί για την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων. Στη διάρκεια της συζήτησης η Πρόεδρος του Δ.Σ. ΕΛΤΑ και ο Διευθύνων Σύμβουλος ενημέρωσαν την διαπαραταξιακή επιτροπή πως το μέτρο είναι προσωρινό και θα διαρκέσει περίπου  2-3 εβδομάδες μέχρι να γίνουν οι προσλήψεις των καινούργιων εποχικών υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ προκειμένου να στελεχωθούν με προσωπικό τα καταστήματα.

Από εδώ και πέρα αρχίζουν τα κωμικοτραγικά περιστατικά που βλέπουμε να διαδραματίζονται την τελευταία εβδομάδα.

Οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ (οι γνωστοί διαχρονικοί σωτήρες του Ταχυδρομείου) ανέλαβαν εργολαβικά μόνοι τους να σώσουν και πάλι τα ΕΛΤΑ από την ΜΟΙΡΑΙΑ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ νέα Διοίκηση.

Λειτουργώντας πέρα από κάθε συνδικαλιστική δεοντολογία, αγνοώντας τις υπόλοιπες συνδικαλιστικές παρατάξεις, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους στα καταστήματα που λειτουργούν απόγευμα, (η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι υπέρ της αναστολής της λειτουργίας), ξεκίνησε καταλήψεις, έδωσε συνεντεύξεις, ζήτησε στήριξη από τον κομματικό της φορέα και έχει αναδείξει, προφανώς για άλλους λόγους, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης σε μείζον ένα μη ουσιαστικό ζήτημα, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στον Οργανισμό.



Με έκπληξη διαβάσαμε την Παρασκευή πως ο συντονιστής της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) κ. Μανιάτης  επισκέφτηκε τα γραφεία της ΠΟΣΤ και ενημερώθηκε από τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας των Ταχυδρομικών για το θέμα, μάλιστα έκανε και σχετική δήλωση, στην οποία μεταξύ άλλων λέει:

«... η απόφαση της Διοίκησης είναι εξωφρενική και σε βάρος του κοινωνικού συνόλου. Σκόπιμα απαξιώνουν μια υγιή Δημόσια Επιχείρηση, αφαιρώντας της πάνω από 20 εκατ. ευρώ το χρόνο έσοδα, προκειμένου να ενισχύσουν τους ανταγωνιστές της...»


Κατ’ αρχήν, εκείνοι που διοργάνωσαν την συνάντηση φαίνεται να ξέχασαν πως στην ΠΟΣΤ εκπροσωπούνται 4 συνδικαλιστικές παρατάξεις, εκ των οποίων οι 3 (ΔΑΚΕ, ΠΑΚ, ΔΑΚ) δεν ενημερώθηκαν-ειδοποιήθηκαν ποτέ και φυσικά δεν συμμετείχαν στην συνάντηση με τον κ. Μανιάτη. 
Ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν, όποτε χρειάστηκε να γίνουν παρόμοιες συναντήσεις, αυτές γινόταν πάντα με διαπαραταξιακή επιτροπή της ΠΟΣΤ. Φαίνεται όμως πως εδώ επρόκειτο για εσωκομματική διαδικασία και γι’ αυτό δεν κάλεσαν τις υπόλοιπες παρατάξεις.



Να ενημερώσουμε βέβαια τον κ. Μανιάτη και τους συνομιλητές του πως, δεν έχουμε όλοι στα ΕΛΤΑ τόση κοντή μνήμη.

Για ποια υγιή Δημόσια Επιχείρηση μιλάει ο κ. Μανιάτης;

Εκείνη που, με απόφαση της, η προηγούμενη κυβέρνηση της στέρησε το 10% που κατείχε στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, δημιουργώντας της ζημιά εκατοντάδων εκατ. ευρώ;

Εκείνη που πριν από έξι χρόνια είχε ετήσια έσοδα 600 εκατ. ευρώ και με τις πολιτικές των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και τις λεθεμένες διοικητικές επιλογές έφτασε το 2015 να έχει τα μισά;

Εκείνη που η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ της «κούρεψε» 8 εκατ. ευρώ ομόλογα ;

Εκείνη που ο δανεισμός της από το Π & Δ επί των ημερών της διοίκησης που είχε τοποθετήσει η συγκυβέρνηση σας υπερδιπλασιάστηκε;

Εκείνη που η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ την απένταξε από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, στερώντας της 52 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της.

Εκείνη που με οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων την αφήσαν με 6.300 εργαζόμενους, ενώ πριν λίγα χρόνια είχε πάνω από 10.000;

Εκείνη που οι προηγούμενες διοικήσεις της έκλεισαν οριστικά 80 καταστήματα; (Πού ήταν τότε οι σύντροφοι?)

Εκείνη που τα τελευταία έξι χρόνια έχει απαξιωθεί και συρρικνωθεί σε τέτοιο βαθμό από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων & διοικήσεων, χάνοντας πολλούς μεγάλους πελάτες υπέρ των ανταγωνιστών της και εκχωρώντας το έργο της σε ιδιώτες εργολάβους και σήμερα της είναι πολύ δύσκολο να ξαναστηθεί στα πόδια της;

Εκείνη τέλος, που από τύχη δεν ξεπουλήθηκε σε ιδιωτικά συμφέροντα, αφού από το καλοκαίρι του 2012 η κυβέρνηση που συμμετείχε ο κ. Μανιάτης είχε μεταβιβάσει τις μετοχές του ΕΛΤΑ στο ΤΑΙΠΕΔ για πώληση και σήμερα τους ακούμε να μιλούν για ξεπούλημα;

Από πού αντλούνται τα στοιχεία πως δημιουργείται ζημιά 20 εκατ. ετησίως από το προσωρινό κλείσιμο 40 καταστημάτων το απόγευμα για διάστημα 2-3 εβδομάδων;



Σας εκθέτουν κ. Μανιάτη οι αποκλειστικοί συνομιλητές σας.





Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι



Επειδή ποτέ δεν κρυφτήκαμε πίσω από μικροπαραταξιακά συμφέροντα θα εκφράσουμε και τώρα την άποψη μας ξεκάθαρα, όπως την είχαμε εκφράσει και παλαιότερα. Ήμασταν αντίθετοι και το 2013, όταν άνοιξαν τα καταστήματα το απόγευμα, γιατί δεν προηγήθηκε μελέτη σκοπιμότητας που να δικαιολογεί το άνοιγμα ή όχι. 



Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ θα πρέπει να αξιολογήσει και να εκτιμήσει με πραγματικά οικονομικά στοιχεία, όχι μόνο το κόστος και το όφελος από την λειτουργία των καταστημάτων απογεύματα και Σάββατα, αλλά συνολικά όλου του δικτύου των καταστημάτων. 
Να λάβει υπόψη της την ιδιαιτερότητα κάποιων περιοχών (τουριστικές, αρχαιολογικοί χώροι κλπ), το γεγονός πως μπαίνουμε στο καλοκαίρι και ένας μεγάλος αριθμός κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων θα μετακινηθεί στην επαρχία, τις ανάγκες του Οργανισμού σε προσωπικό, αλλά και τον κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζει, από την ίδρυση του, το Δημόσιο Ταχυδρομείο στην εξυπηρέτηση των κατοίκων της χώρας και στη συνέχεια να αποφασίσει το εύρος του δικτύου και το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων.



Επίσης η νέα Διοίκηση έχει υποχρέωση να εξηγήσει και να πείσει τους συναδέλφους για την σημερινή κατάσταση, τι παρέλαβε από την προηγούμενη και κυρίως για το σχέδιο της για τις προοπτικές (απειλές και ευκαιρίες) αντιστροφής της πορείας.