Αναβλήθηκε η διαδικασία έγκρισης των διορισμών των
προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων στους οργανισμούς αστικών
συγκοινωνιών από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, ώστε ο αρμόδιος υπουργός,
Χρήστος Σπίρτζης να επιφέρει νομοτεχνική βελτίωση για την αποκατάσταση
τεχνικού λάθους...
στο νόμο, που διέπει τους όρους των τοποθετήσεων στις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ.
στο νόμο, που διέπει τους όρους των τοποθετήσεων στις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ.
Σήμερα (27/11) στην Επιτροπή προσήλθαν για ακρόαση οι
προτεινόμενοι από τον υπουργό Μεταφορών για διορισμό στις θέσεις του
προέδρου του ΟΑΣΑ, Αν. Ταστάνης και του διευθύνοντος συμβούλου, Ιω.
Σκουμπούρης, της προέδρου των ΟΣΥ, Ζωή Γεωργίου και του διευθύνοντος
συμβούλου, Γ. Αναγνωστόπουλος, του προέδρου των ΣΤΑΣΥ, Στ. Στεφόπουλος,
και του διευθύνοντος συμβούλου, Παναγιώτης Βόγκας. Ωστόσο όμως το κώλυμα
που έθεσε η ΝΔ, και που παραδέχθηκαν και οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων
κομμάτων, οδήγησε σε αναβολή της διαδικασίας.
Οι βουλευτές της ΝΔ-μέλη της Επιτροπής ΔΕΚΟ, Ν. Κακλαμάνης, Γ. Τραγάκης και Χρ. Σταϊκούρας έθεσαν θέμα μη νομιμότητας των διορισμών. Επισήμαναν συγκεκριμένα ότι ο νόμος προβλέπει ότι πρέπει να κατέχει το ίδιο πρόσωπο τη θέση τόσο του προέδρου όσο και του διευθύνοντος συμβούλου, δηλαδή να διοριστούν τρία άτομα στις διοικήσεις των τριών οργανισμών. Και «προειδοποίησαν» μάλιστα ότι αν η Επιτροπή προχωρούσε σε διορισμό ξεχωριστών προσώπων για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου -έξι συνολικά- τότε οι διορισμοί θα κρίνονταν παράνομοι.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ αναγνώρισε ότι υπάρχει ατέλεια στο σώμα του νόμου, στο οποίο γίνεται λόγος για διορισμό τριών προσώπων, στην αιτιολογική έκθεσή του, υπάρχει η πρόβλεψη για τοποθέτηση διακριτών προσώπων για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλων, έξι δηλαδή προσώπων. Πάντως, ο κ. Σπίρτζης επέμεινε στην ανάγκη ορισμού ξεχωριστού προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στους συγκοινωνιακούς φορείς, αναφέροντας ότι ο πρώην επικεφαλής του ΟΑΣΑ, είχε «προσωπική ατζέντα» και προχωρούσε σε συζητήσεις με τους θεσμούς χωρίς συνεννόηση με την κυβέρνηση.
Δεδομένου ότι το κώλυμα για τη συνέχιση της διαδικασίας διαπίστωσαν και η Τασία Χριστοδουλοπούλου (ΣΥΡΙΖΑ), ο Ηλίας Παναγιώταρος (ΧΑ), ο Δημήτρης Κρεμαστινός (Δημοκρατική Συμπαράταξη), ο Γιώργος Λαμπρούλης (ΚΚΕ), ο Σπύρος Λυκούδης (Ποτάμι), ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος (ΑΝΕΛ) και ο Μάριος Γεωργιάδης (Ένωση Κεντρώων), η διαδικασία αναβλήθηκε. Μάλιστα, ο κ. Παπαχριστόπουλος εκ μέρους των ΑΝΕΛ παρότι δήλωσε ότι «δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στην κυβέρνηση» συντάχθηκε με τη θέση που εξέφρασε ο Χρήστος Σταϊκούρας, και ο Μάριος Γεωργιάδης να μην υπάρξουν έξι διορισμοί, αλλά τρεις, θέτοντας ζήτημα μεγαλύτερου κόστους στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.
Επίσης, ο κ. Σταϊκούρας ζήτησε από τον κ. Σπίρτζη μία επικαιροποιημένη αναλυτική κατάσταση της οικονομικής θέσης των συγκοινωνιακών φορέων, καθώς τα στοιχεία που προσκόμισε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ σταματούν στις 9 Ιουνίου 2015.
Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, μετά την αρνητική τοποθέτηση των εκπροσώπων των κομμάτων για συνέχιση της διαδικασίας των διορισμών «έκλεισε» τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής, με την παραίνεση προς τον υπουργό Μεταφορών να καταθέσει στο νομοσχέδιο που εισάγεται τη Δευτέρα στην Ολομέλεια (για τις βοσκήσιμες γαίες) τροπολογία που αποκαθιστά το τεχνικό λάθος ώστε να οριστεί εκ νέου συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ, για έγκριση των διορισμών στις διοικήσεις των συγκοινωνιών.
Οι βουλευτές της ΝΔ-μέλη της Επιτροπής ΔΕΚΟ, Ν. Κακλαμάνης, Γ. Τραγάκης και Χρ. Σταϊκούρας έθεσαν θέμα μη νομιμότητας των διορισμών. Επισήμαναν συγκεκριμένα ότι ο νόμος προβλέπει ότι πρέπει να κατέχει το ίδιο πρόσωπο τη θέση τόσο του προέδρου όσο και του διευθύνοντος συμβούλου, δηλαδή να διοριστούν τρία άτομα στις διοικήσεις των τριών οργανισμών. Και «προειδοποίησαν» μάλιστα ότι αν η Επιτροπή προχωρούσε σε διορισμό ξεχωριστών προσώπων για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου -έξι συνολικά- τότε οι διορισμοί θα κρίνονταν παράνομοι.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ αναγνώρισε ότι υπάρχει ατέλεια στο σώμα του νόμου, στο οποίο γίνεται λόγος για διορισμό τριών προσώπων, στην αιτιολογική έκθεσή του, υπάρχει η πρόβλεψη για τοποθέτηση διακριτών προσώπων για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλων, έξι δηλαδή προσώπων. Πάντως, ο κ. Σπίρτζης επέμεινε στην ανάγκη ορισμού ξεχωριστού προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στους συγκοινωνιακούς φορείς, αναφέροντας ότι ο πρώην επικεφαλής του ΟΑΣΑ, είχε «προσωπική ατζέντα» και προχωρούσε σε συζητήσεις με τους θεσμούς χωρίς συνεννόηση με την κυβέρνηση.
Δεδομένου ότι το κώλυμα για τη συνέχιση της διαδικασίας διαπίστωσαν και η Τασία Χριστοδουλοπούλου (ΣΥΡΙΖΑ), ο Ηλίας Παναγιώταρος (ΧΑ), ο Δημήτρης Κρεμαστινός (Δημοκρατική Συμπαράταξη), ο Γιώργος Λαμπρούλης (ΚΚΕ), ο Σπύρος Λυκούδης (Ποτάμι), ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος (ΑΝΕΛ) και ο Μάριος Γεωργιάδης (Ένωση Κεντρώων), η διαδικασία αναβλήθηκε. Μάλιστα, ο κ. Παπαχριστόπουλος εκ μέρους των ΑΝΕΛ παρότι δήλωσε ότι «δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στην κυβέρνηση» συντάχθηκε με τη θέση που εξέφρασε ο Χρήστος Σταϊκούρας, και ο Μάριος Γεωργιάδης να μην υπάρξουν έξι διορισμοί, αλλά τρεις, θέτοντας ζήτημα μεγαλύτερου κόστους στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.
Επίσης, ο κ. Σταϊκούρας ζήτησε από τον κ. Σπίρτζη μία επικαιροποιημένη αναλυτική κατάσταση της οικονομικής θέσης των συγκοινωνιακών φορέων, καθώς τα στοιχεία που προσκόμισε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ σταματούν στις 9 Ιουνίου 2015.
Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, μετά την αρνητική τοποθέτηση των εκπροσώπων των κομμάτων για συνέχιση της διαδικασίας των διορισμών «έκλεισε» τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής, με την παραίνεση προς τον υπουργό Μεταφορών να καταθέσει στο νομοσχέδιο που εισάγεται τη Δευτέρα στην Ολομέλεια (για τις βοσκήσιμες γαίες) τροπολογία που αποκαθιστά το τεχνικό λάθος ώστε να οριστεί εκ νέου συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ, για έγκριση των διορισμών στις διοικήσεις των συγκοινωνιών.