4 Απρ 2014

Σε ένα μήνα προκηρύσσεται το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο που θα περιλαμβάνει δρόμους 30 χιλιομέτρων και εμπορικές χρήσεις 400 στρεμμάτων

Της Μαριάννας Τζάννε
Σε ένα μήνα προβλέπεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καστελίου το οποίο θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες με σύμβαση παραχώρησης και προβλέπεται να αποτελέσει τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση της χώρας. Με βάση το σχεδιασμό που ....
ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης θα δημιουργηθεί μια εταιρεία στα πρότυπα του Ελευθέριος Βενιζέλος στην οποία το ελληνικό δημόσιο θα κατέχει ένα ποσό που εκτιμάται να προσδιοριστεί μεταξύ 35% έως 55%. Όπως αναφέρθηκε πάντως η συμμετοχή του δημοσίου θα είναι στοιχείο του διαγωνισμού. Ταυτόχρονα θα παραχωρηθεί και έκταση 400 στρεμμάτων για εμπορική εκμετάλλευση η οποία θα αποτελέσει μέρος της σύμβασης αλλά και οδικά έργα μήκους 30 χιλιομέτρων ώστε το νέο αεροδρόμιο να συνδεθεί με τον βόρειο και νότιο οδικό άξονα της Κρήτης. Το ύψος του έργου προσδιορίζεται σε άνω των 700 εκ. ευρώ ενώ το κόστος των απαλλοτριώσεων υπολογίζεται να φτάσει τα 100 εκ.ευρώ και να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι η επιτυχία του διαγωνισμού είναι σίγουρη καθώς εκδηλώνεται για το έργο  ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες, τονίζοντας ότι θα φέρει τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις εργασίας στο αεροδρόμιο και 4.000 στον τουριστικό τομέα.
Οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν με γρήγορους ρυθμούς καθώς σύμφωνα με τις προβλέψεις των συμβούλων μετά την υποβολή φακέλου σε ένα μήνα θα ακολουθήσει περίοδος διαβούλευσης για να καθοριστεί το σχέδιο της σύμβασης με στόχο να υπάρξει ανάδοχος μέσα σε ένα χρόνο. Όπως εξήγησε κατά την παρουσίαση του έργου ο κ. Κώστας Νικολόπουλος σύμβουλος του δημοσίου για το Καστέλι, στα τέλη του αεροδρομίου προβλέπεται να υπάρξει πλαφόν και ένα μέγιστο όριο εσόδων εν αντιθέσει με την Αθήνα που ρυθμίζεται η απόδοση με βάση τα ίδια κεφάλαια.
Όπως αναφέρθηκε, τα τέλη θα καθοριστούν μέσα από τους διεθνείς οργανισμούς και με βάση τα αεροναυτιλιακά τέλη και στόχος είναι να μην είναι υψηλά ώστε το Καστέλι να αποτελέσει ένα πολύ  ανταγωνιστικό αεροδρόμιο. Σήμερα το αεροδρόμιο Ηρακλείου παρουσιάζει επιβατική κίνηση που το 2013 άγγιξε τα 6 εκ. επιβάτες ενώ το 80% της κίνησης είναι πτήσεις τσάρτερ.  Οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου προβλέπουν ότι με την λειτουργία του νέου αεροδρομίου θα μετρηθεί ο θόρυβος στις γύρω περιοχές και θα αποφασιστεί η λήψη μέτρων καθώς άμεση επίδραση θα υπάρχει στα χωριά Αρχάγγελος και Ρουσοχώρια. Δεν διευκρινίζεται πάντως ποια θα είναι η τύχη του παλιού αεροδρομίου που ελπίδα όλων είναι να μην έχει την τύχη του ελληνικού.

Πηγή: newmoney.gr