21 Φεβ 2013

Απομακρύνονται 407 εργαζόμενοι από τις Κυπριακές Αερογραμμές

Όλες οι ελληνικές εταιρείες μετρούν ζημιές, συμπεριλαμβανομένων των Κυπριακών Αερογραμμών, οι οποίες, από τα τέλη του 2012, έκαναν δυναμικό άνοιγμα στην ελληνική αγορά, εντάσσοντας νέους προορισμούς.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», η εταιρεία κατέχει περί το 12%  του συνόλου της εσωτερικής αγοράς, ενώ το ....
μερίδιο αγοράς στους κύριους προορισμούς που πετά (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο) φτάνει το 25%.
Η εταιρεία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, υλοποιώντας σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο προβλέπει τη μείωση προσωπικού κατά 407 υπαλλήλους, από τους 1.030 που είναι σήμερα.
Μέχρι το τέλος του 2013, οπότε τα μέτρα εξυγίανσης θα τύχουν πλήρους εφαρμογής, η εταιρεία θα πρέπει να διαθέτει την αναγκαία ρευστότητα, ώστε να λειτουργεί, χωρίς την επιδότηση του κυπριακού κράτους.
Για το σκοπό αυτό, έχει υπολογισθεί ότι θα χρειαστούν επενδύσεις και κεφάλαια έως και 105 εκατ. ευρώ.
Κάτι τέτοιο μόνο εύκολο δεν είναι, δεδομένου ότι σε εξέλιξη βρίσκεται, εδώ και καιρό, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου των 45 εκατ. ευρώ. 
Οι Κυπριακές Αερογραμμές παρουσιάζουν χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα, σε σχέση με τις Aegean Airlines και Olympic Air. Το 2011 κατέγραψαν ζημιές ύψους 23,8 εκατ. ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 οι ζημιές ανήλθαν σε 32,1 εκατ.
Ανεξάρτητες οικονομικές μελέτες δείχνουν ότι ένα υποτιθέμενο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών θα επιφέρει απώλεια της τάξης του 1,96% στο κυπριακό ΑΕΠ (το ποσό αυτό με σημερινά δεδομένα ανέρχεται σε 348 εκατ.), ενώ θα δημιουργήσει αύξηση στην ανεργία, με ιδιαίτερο πλήγμα στην τουριστική βιομηχανία.
Βάσω Βεγιάζη
Πηγή: metaforespress.gr