30 Μαΐ 2010

POST GIRO ή ELTA - POST BANK

Γράφει ο Χρήστος Μπούφης:

1.- Διάβασα στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΠΟΣΤ με ημερομηνία 26/05/2010 και με τίτλο «ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ - ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ» ότι :

1.1- Εκκρεμούν στον οργανισμό μας μεγάλα και σημαντικά ζήτημα που θέλουν άμεσες αποφάσεις και παρεμβάσεις , όπως είναι το ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, ο εξορθολογισμός των δαπανών και ο έλεγχος της μέχρι τώρα πορείας του ΕΛΤΑ.

1.2 – Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΕΤΑΙ - η ΚΡΙΣΗ ΧΤΥΠΗΣΕ την πόρτα μας και δυστυχώς οι μελέτες αναφέρουν ότι τα επόμενα χρόνια τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα.

2.- Διάβασα στον ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ της ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ των ΕΛΤΑ, με ημερομηνία 23/03/2010  ότι:

2.1- Το μεγάλο όπλο μας για την …. Αντιμετώπιση της κατάστασης , είναι το προσωπικό του ΕΛΤΑ, οι άνθρωποί μας σε αυτούς θα στηριχτούμε και μαζί με τις υποδομές μας και με την συνδρομή της...
 τεχνολογίας, είναι οι παράγοντες που μπορούν να μας οδηγήσουν στην ανάπτυξη, ΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ και ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, αλλά και να μας θωρακίσουν τόσο απέναντι στον ανταγωνισμό όσο και στην επερχόμενη απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς.

2.2 - Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ που υπηρετούμε μπορούν να ενισχύσουν τη δυναμική παρουσία τους και να κυριαρχήσουν στην Ταχυδρομική Αγορά, για τον απλό λόγο, ότι ΟΛΟΙ
ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ…

3.- Ακόμη διάβασα και στον «ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ και ΤΟΥ ΔΙΕΥΘ/ΝΤΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ» της Θυγατρικής Εταιρίας μας ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε. ότι :

3.1- Η ευθύνη είναι τεράστια και μέσα σε ένα αρνητικό κλίμα θα πρέπει ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να δώσουμε τον αγώνα της κατάκτησης αυτού του στόχου… η ψυχή της Εταιρείας είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοί της και οι συνεργάτες της… θεωρούμε ότι οι ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ μπορούν να αποτελέσουν τον ΙΣΧΥΡΟ ΜΟΧΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ της Μητρικής Εταιρίας μέσα από την ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ των δύο Εταιρειών….

3.2 - Το τρίπτυχο της Αξιοπιστίας, της ταχύτητας και της εξυπηρέτησης πρέπει να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με καλύτερες υποδομές και συντονισμό που θα προκύψουν μέσα από την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ΝΕΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ με ορίζοντα τριετίας… Σχεδιασμός που θα επιτρέψει στην Εταιρεία να έχει ηγετικό ρόλο και να αντιμετωπίσει με επιτυχία τον ανταγωνισμό της Ταχυδρομικής Αγοράς που απελευθερώνεται πλήρως το 2013.

Συμπερασματικά, από τους παραπάνω δύο χαιρετισμούς των Νέων Διοικήσεων ( ΕΛΤΑ και ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ) όσο και από την πρόσφατη Ανακοίνωση της ΠΟΣΤ, είναι φανερό - διαπιστώνεται εύκολα ότι :

1.- Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΕΤΑΙ - η ΚΡΙΣΗ ΧΤΥΠΗΣΕ την πόρτα μας - η ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ των δύο Εταιρειών είναι αναγκαία…. προκειμένου να αποτελέσουν τον ΙΣΧΥΡΟ ΜΟΧΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και τέλος… ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ…


2.- Ένα άλλο κοινό σημείο είναι η ανάγκη ύπαρξης…. ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ …. ΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ και ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ…

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, αγαπητοί Εξωτερικοί Συνεργάτες αλλά και εσείς Συνδικαλιστές εκεί στη ΠΟΣΤ.

Οι διαπιστώσεις Διοίκησης - ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ( ΠΟΣΤ ) - εργαζομένων είναι αποδεδειγμένα και
ομολογημένα κοινές - ο στόχος είναι κοινός - καθώς και η ύπαρξη ενός ΝΕΟΥ Επιχειρησιακού και Στρατηγικού Σχεδίου με ΝΕΑ προϊόντα και Υπηρεσίες.

Το εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι:

1.- Αφού όλα είναι κοινά…. τι είναι αυτό που χρειάζεται για να ξεκινήσει να λειτουργεί σωστά η μηχανή που λέγεται ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΤΑ;

2.- Τι είναι αυτό που χρειάζεται για να ξυπνήσει ο γίγαντας με το μεγαλύτερο δίκτυο ( 750 - 800) Καταστημάτων σε όλη την Χώρα;

3.- Γιατί φτάσαμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, με ανεξέλεγκτα ελλείμματα;

Επειδή μου συμβαίνει κάτι το αδιανόητο, μέσα στη μαυρίλα και στη νωθρότητα που κυριεύει σήμερα τον Όμιλο ΕΛΤΑ αλλά και τη Χώρα μου.

Επειδή υπάρχει κάτι που μέσα στο τέλμα της σημερινής κατάστασης μου δίνει ελπίδα.

Επειδή το ενδιαφέρον, το πάθος μου αν θέλετε για την δουλειά… για την Εταιρία… για τους Συναδέλφους μου… πέρα από κόμματα και παρατάξεις… σημάδεψαν έντονα τη ζωή μου.

Επειδή η έννοια της θυσίας και το πνεύμα της συνοχής που τόσο σημάδεψε την εποχή μου, εξαφανίστηκε απότομα τις τελευταίες δεκαετίες και οι άνθρωποι κλείστηκαν στον εαυτό τους και σταμάτησαν να ενδιαφέρονται για τους γύρω τους.

Επειδή συνεχίζω να ονειρεύομαι ότι δεν μπορεί… δεν πάει άλλο ο κατήφορος … και ότι κάτι θα αλλάξει κάτι που θα φέρει την ευπρέπεια τις αξίες και την ακεραιότητα που τόσο πολύ λείπει από τις μέρες μας.

Επειδή ονειρεύομαι ότι κάποιοι θα κλείσουν τα αφτιά τους στις σειρήνες της διαφθοράς … της διαπλοκής… και θα αντισταθούν επιλέγοντας τον διάλογο, τον ίσιο δρόμο, τις αξίες που χάθηκαν .

Επειδή μετά από 36 ½ χρόνια παρουσίας - προσφοράς στα ΕΛΤΑ και στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ κάποιοι θεωρούν, ότι είμαι της παλιάς σχολής, με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία… ξεπερασμένος …. ένας απλός εργαζόμενος … ένας τμηματάρχης της οκάς αν θέλετε…. Επειδή δεν είμαι αφελής και γνωρίζω πολύ καλά το σύστημα πως λειτουργεί, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζω να ονειρεύομαι… συνεχίζω να πιστεύω ότι ανήκω σε μια παράταξη σε μια ομάδα που είναι μια νέα έμπνευση.

Επειδή όλη μου η ζωή υπήρξε ένα ατέλειωτο ταξίδι προβληματισμού και αναζήτησης.

Αισθάνομαι την ανάγκη να γράψω τα παρακάτω :

Το 1984 -85 αν δεν με απατά η μνήμη μου, κάποιος - κάποιοι μια ομάδα ανθρώπων - Συναδέλφων και Συνεργατών, προσπάθησαν να οδηγήσουν τα ΕΛΤΑ στο δρόμο της ανάπτυξης και της ευημερίας και μέχρι ένα σημείο το κατόρθωσαν.

Έκαναν όμως ένα λάθος ( με τη καλή έννοια) πίστεψαν σε κάτι καλύτερο σε κάτι παραπάνω για τα ΕΛΤΑ, από αυτά που το σύστημα.. το κατεστημένο.. θα τους επέτρεπε να κάνουν.

Δημιούργησαν την ΤΑΧΥΠΛΗΡΩΜΗ στην Καισαριανή και πίστεψαν ότι μπορούσαν να μετατρέψουν τότε το 1985 τα ΕΛΤΑ από έναν Δημόσιο Οργανισμό, σε μια Δημόσια ΤΡΑΠΕΖΑ με κοινωνικό πρόσωπο - χαρακτήρα, με Τραπεζικές Εργασίες σε ένα δίκτυο 750 - 800 Καταστημάτων σε όλη τη Χώρα.

POST GIRO το ονόμασαν τότε.

Το σύστημα των ΤΡΑΠΕΖΩΝ και τα συμφέροντά κάποιων πολιτικών…. αντέδρασαν άμεσα και αποτελεσματικά… και σταμάτησαν αυτή τη προσπάθεια.

Πολλοί από αυτούς υπάρχουν και σήμερα στον Όμιλο ΕΛΤΑ, άλλοι στην επικαιρότητα… άλλοι ξεχασμένοι… και δύο από αυτούς πλήρωσαν πολύ σκληρά και άδικα αυτό τους το όραμα.

Το όραμα - ο στόχος - και η στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να
αναπτυχτεί - και να υπάρξει στο ΜΕΛΛΟΝ ο ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΤΑ … να συνεχίσει να υπάρχει σαν
ένας Δημόσιος φορέας καθολικών υπηρεσιών και να μη είναι ελλειμματικός…

ΕΛΤΑ - POST BANK ονομάζεται σήμερα.

Μόνο μέσα από αυτό τον δρόμο μπορεί να υπάρξει ανασυγκρότηση και ανάπτυξη του ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΤΑ… μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει άμεσα και αποτελεσματικά μέσα σε ένα ΕΘΝΙΚΟ και ΔΙΕΘΝΕΣ ανταγωνιστικό περιβάλλον .

Το θέμα λοιπόν είναι καθαρά πολιτικό….

Υπάρχει η πολιτική βούληση προς μια τέτοια κατεύθυνση από μια Κυβέρνηση που θέλει να λέγεται Σοσιαλιστική …. ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

Όλα τα άλλα που λέγονται και γράφονται είναι απλά για κατανάλωση…

Από το 1985 μέχρι σήμερα πέρασαν είκοσι (20) χρόνια…..

Εξηγείστε μου γιατί αδυνατώ να το κατανοήσω ή δεν θέλω να το πιστέψω:

1.- Γιατί τα ΕΛΤΑ με ένα δίκτυο 750 - 800 Καταστημάτων, να είναι συνεχίζει να είναι ο υπηρέτης….. του ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ και να παίρνει τα ψίχουλα…

2.- Γιατί τα ΕΛΤΑ, με προσωπικό που ξεπερνά τις 9.000 να μην έχουν δική τους πιστωτική κάρτα…

3.- Γιατί τα ΕΛΤΑ να μην έχουν δικό τους πληροφοριακό σύστημα και η μισθοδοσία των υπαλλήλων μας να γίνεται μέσα από αυτό….

4.- Γιατί έγινε η ανταλλαγή με τα ΕΛΤΑ του 10 % των μετοχών του ΤΑΧ. ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ… και τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτή την συμφωνία…..

5.- Γιατί κάποιοι το γεγονός αυτό το παρουσίασαν σαν μια μεγάλη επιτυχία για τα ΕΛΤΑ….
ενώ στην ουσία δεν είναι… ( επιτυχία θα ήταν η ενοποίηση ΕΛΤΑ - ΤΑΧ. ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ).

6.- Γιατί τόσα χρόνια δεν έγινε καμιά προσπάθεια ουσιαστικής συνεργασίας του δικτύου ΕΛΤΑ - με τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ… μήπως ο ανταγωνισμός και τα συμφέροντα που υπάρχουν δεν θέλουν να υπάρξει μια τέτοια ουσιαστική συνεργασία… μήπως κάποιοι πολιτικοί και όχι μόνο, λαδώθηκαν… προκειμένου να μην υπάρξει συνεργασία και ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ…

Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμη αλλά…. δεν θέλω να σας κουράσω ή να στεναχωρήσω κάποιους με αυτά που γράφω.

Πάντως ένα θέλω να ξέρετε, υπάρχουν ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ τόσο για τα ΕΛΤΑ ( 2008 - 2013 ) όσο και για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ( 2008 - 2010 )… πληρώθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε γνωστή Εταιρία αλλά δυστυχώς αποτέλεσμα δεν υπήρξε…
δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, παρά μόνο για την δημιουργία νέων θέσεων Διευθυντών…..

Πρόκειται για κατά παραγγελία ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ που πήγαν στο καλάθι των αχρήστων….

Και κάτι τελευταίο.

Με την σημερινή Παγκόσμια αλλά και εγχώρια κρίση - κατά την θνητή μου άποψη - δεν μπορεί να υπάρξει Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης παραπάνω από ένα εξάμηνο.

Ένα όραμα χρειάζεται που να γίνει κατανοητό από όλες τις πλευρές - Διοίκηση και Εργαζόμενους , ένα όραμα που θα ξαναφέρει τον ενθουσιασμό - το ενδιαφέρον και την αγάπη για τον Όμιλο ΕΛΤΑ..

Ένα Σοσιαλιστικό όραμα για το ΜΕΛΛΟΝ το δικό μας αλλά και των παιδιών μας.

*Το κείμενο γράφτηκε σαν απάντηση σε αυτούς που μας κατηγορούν ότι στο Blog μας δημοσιοποιούνται μόνο απόψεις ( συνειδητά ή ασυνείδητα ) που ασχολούνται με θέματα παραπολιτικής.

Μπούφης Χρήστος
αθεράπευτα ρομαντικός