11 Μαΐ 2010

Το προσωπικό και οι εργασιακές σχέσεις στα ΕΛ.ΤΑ. και στην ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.

Από το site του paspaase.gr:

Η κοινή γνώμη βομβαρδίζεται τελευταία από τα Μ.Μ.Ε. με τα σενάρια για τις ανατροπές που έρχονται στα εργασιακά και στο ασφαλιστικό. Η δεδομένη πλέον εμπλοκή του Δ.Ν.Τ. και της Ε.Ε. στα εσωτερικά της χώρας οριστικοποιεί τις εξελίξεις. Ποια ήταν η κατάσταση όμως στην αγορά εργασίας τα τελευταία χρόνια και κατά πόσο συντέλεσε στις εξελίξεις αυτές; Μια γρήγορη αναζήτηση στο παγκόσμιο ιστό προσφέρει στον καθένα ένα πλήθος στοιχείων αλλά και θεωριών γύρω από το ζήτημα. Εμείς σήμερα θα παρουσιάσουμε ορισμένα κρίσιμα στοιχεία για τις εργασιακές σχέσεις που επικρατούν στα ΕΛ.ΤΑ. και θα θέσουμε ορισμένα ερωτήματα για τις επιλογές των Κυβερνώντων, των Διοικούντων κ.α. τα τελευταία χρόνια, μέχρι και σήμερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, τον προηγούμενο μήνα εργάζονταν στα ΕΛ.ΤΑ. 9013 εργαζόμενοι αορίστου χρόνου, ενώ τα κενά που εμφανίζονταν σύμφωνα με το....
ισχύον οργανόγραμμα προσωπικού ανέρχονταν στα 2415.
Η κατανομή ανά κλάδο είχε ως εξής:
Ειδικότητα
Υπάρχον προσωπικό
Κενές οργανικές θέσεις
Κλάδος 1
1532
568
Κλάδος 2
2263
786
Διανομείς
4531
859
Οδηγοί
362
88
Διαμετακομιστές
252
78
Τεχνικοί
39
10
Ασφάλεια
34
26
Σύνολο
9013
2415
Πρέπει να σημειώσουμε εδώ, ότι δεν είναι άμεσα προσβάσιμος (;) ο αριθμός αυτών που εκτελούν διαφορετικό έργο από αυτό που προβλέπει η ειδικότητα τους, αφού δεν υπάρχει ένα ειδικό ενημερωμένο αρχείο ώστε να μπορεί κεντρικά ανά πάσα στιγμή να έχει ακριβή εικόνα. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσοι έχουν αλλάξει έργο χωρίς να έχουν κάνει μετάταξη σε άλλο κλάδο. Επίσης δεν είναι άμεσα προσβάσιμος ο αριθμός των συμβούλων και των «εξωτερικών συνεργατών» που αμείβονται από τις Διευθύνσεις και όχι από τον τομέα μισθοδοσίας!!!
Στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. (τη Ναυαρχίδα των ΕΛ.ΤΑ.!!!) η σύνθεση του προσωπικού έχει ως εξής:
Σχέση εργασίας
Εργαζόμενοι
Ποσοστό
Αποσπασμένοι από τα ΕΛ.ΤΑ.
62
8,4%
Αορίστου χρόνου
169
22,9%
Ορισμένου χρόνου
366
49,5%
Ενοικιαζόμενοι
142
19,2%
Σύνολο
739
100%
* Δεν γνωρίζουμε των αριθμό των Συμβούλων και των εξωτερικών συνεργατών
Είναι φανερό ότι οι παραδοσιακές, συμβατικές σχέσεις εργασίας έχουν ανατραπεί εδώ και χρόνια στα ΕΛ.ΤΑ., περισσότερο στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε., ενώ όπως διαπιστώνουμε στη θυγατρική, μόνο το 31% των εργαζομένων έχει δυνατότητα να συνδικαλίζεται. Ένα αξιοσημείωτο γεγονός είναι, πως πολλοί εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στις ταχυμεταφορές, μόλις έληγαν οι συμβάσεις τους προσλαμβάνονταν την επομένη μέσω εταιρείας ενοικιάσεως προσωπικού και παραμένουν έκτοτε έπ’ αόριστον στην εργασία. Αυτό είναι προφανές πως δημιουργεί ερωτηματικά για τη διαδικασία των προσλήψεων, αλλά και για τη δίκαιη αντιμετώπιση των αναζητούντων εργασία.
Γνωρίζουμε όλοι ότι το φαινόμενο της αντικατάστασης του μόνιμου προσωπικού με εποχικό διογκώθηκε από τη στιγμή ψηφίστηκε ο ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΣ νόμος Παυλόπουλου και την σθεναρή άρνηση της ΠΟΣΤ να αποδεχθεί τις ρουσφετολογικές προσλήψεις με συνέντευξη, οι οποίες όπου πραγματοποιήθηκαν αποτέλεσαν μνημείο αναξιοκρατίας, εξευτελισμού των διαδικασιών και οπισθοδρόμησης.
Εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στα ΕΛ.ΤΑ. (ενδεικτικές ημερομηνίες)
Ημερομηνία
8μηνα
4μηνα
Φοιτητές ΤΕΕ
Φοιτητές ΑΕΙ-ΤΕΙ
Φοιτητές ΙΕΚ
Σύνολο
15/03/2009
1.446
131
24
32
13
1646
15/11/2009
1.531
96
15
21
52
1715
Έτσι η συνεχής αναβολή των απαραιτήτων προσλήψεων, σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη προσαρμογή της δομής της εταιρείας στις εξελίξεις της ταχυδρομικής αγοράς και της οικονομίας, οδήγησε στα σημερινά τραγικά επίπεδα λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της εταιρείας, με τεράστια πλέον ελλείμματα.
8 μήνες μετά τις εκλογές η κατάσταση κρίνεται χειρότερη από ποτέ και δεν υπάρχει κανείς που να επιρρίπτει όλες της ευθύνες για την κατάσταση μόνο στην οικονομική κρίση.
  • Γιατί δεν έχει καταργηθεί ο νόμος Παυλόπουλου και το 24μηνο ( αναμένουμε ακόμα το νέο εργασιακό νόμο);
  • Γιατί χρειάστηκε τόσος καιρός να προκηρυχθούν οι προσλήψεις αφού ήταν γνωστά τα κενά;
  • Ποιος έχει ευθύνη για το τεράστιο κόστος των υπερωριών που δαπανά η εταιρεία για την κάλυψη των κενών;
  • Ποιος έχει την ευθύνη για την ανεπάρκεια του Κράτους να εκπληρώνει τις συνταγματικές του υποχρεώσεις στον πολίτη;
  • Ποιος έχει την ευθύνη για τις ζημιές που υπέστησαν οι πελάτες των ΕΛ.ΤΑ., αλλά και ο ίδιος ο ΕΛ.ΤΑ. από την ανυπαρξία άμεσων πρωτοβουλιών;
  • Ποιος θα λογοδοτήσει στους εξαντλημένους και εξοργισμένους συναδέλφους;
  • Ποιος θα εφαρμόσει τους όρους των Σ.Σ. και θα αποστρατεύσει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ από τη διανομή συναδέλφους 58 και 59 ετών!!! με 30+ χρόνια υπηρεσίας και με σοβαρά προβλήματα υγείας;
  • Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για τη μείωση του ελλείμματος;
Ο Σύλλογος μας, όλοι εμείς, προσπαθήσαμε άμεσα, στον κατάλληλο χρόνο, να προτείνουμε δράσεις για την διάσωση και την ανάπτυξη των ΕΛ.ΤΑ., τις οποίες δημοσιοποιήσαμε και σίγουρα γνωρίζει και η Διοίκηση, η οποία έχει και την ευθύνη. Δεν αποτελούν θέσφατο, αλλά σίγουρα προσφέρουν πλήθος επιλογών και λύσεων.

Σχέδιο ανάκαμψης και ανάπτυξης ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.
Η Στρατηγική εξόδου από την κρίση
Σχέδιο-πρόταση άμεσης δράσης προς τη νέα Δοίκηση
κ.α.
Με την κρίση και την ύφεση να καλπάζουν ανεξέλεγκτα, ο ΕΛ.ΤΑ. προχωρά σε χιλιάδες προσλήψεις εποχικού προσωπικού (ξανά), επιβαρύνοντας το μισθολογικό κόστος του, που πέρυσι ξεπέρασε το 80%, ενώ δεν κάνει καμία τομή περικοπής δαπανών και δεν εφαρμόζει ακόμα ένα στοιχειώδες πλάνο αναπτυξιακών δράσεων.
Οι δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης 8 μήνες μετά δεν επαρκούν και τα προβλήματα είναι φλέγοντα.
  • Τα νέα μεγαλύτερα ελλείμματα πως θα καλυφθούν;
  • Πότε θα κατατεθεί συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης των ΕΛ.ΤΑ.;
  • Θα λειτουργήσουμε επιτέλους ως εταιρεία που δραστηριοποιείται στον ανταγωνισμό, για να κερδίσουμε ότι μας αναλογεί και μας αξίζει, ή θα σερνόμαστε φυτοζωώντας, περιμένοντας την επόμενη περικοπή μισθών για να καλύψουμε τα ελλείμματα και να μοιράσουμε τη μιζέρια μας;
Οι προεκλογικές εξαγγελίες θάφτηκαν κάτω από τα «κρυφά» (;) ελλείμματα.
Οι εργατικές κινητοποιήσεις πνίγηκαν από τους καπνούς μιας αιματοβαμμένης, κυριολεκτικά αυτή τη φορά, Τράπεζας.
Γενικόλογες υποσχέσεις δόθηκαν…
Μέτρα πάρθηκαν…
Οι υπεύθυνοι άφαντοι… ή νεοσωτήρες…
Οι εργαζόμενοι στην πρέσα και στην προκρούστεια κλίνη.
Ερωτήματα υπάρχουν πολλά αλλά απάντηση μία.
Έχουμε υποχρέωση ΟΛΟΙ να επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο μας. Να καταλάβουμε πως η προσωπική και εισοδηματική μας πρόοδος είναι άμεσα συνδεδεμένη πλέον με την πραγματική ανταγωνιστική οικονομία και μόνο η δουλειά, η αξιοκρατία, η καινοτομία και η προσαρμογή μας στις νέες απαιτήσεις μπορούν να προσφέρουν ελπίδα και μέλλον.
Επαγγελματικές και συνδικαλιστικές καριέρες επετηρίδας θα αποτελέσουν τη θηλιά στην όποια προοπτική μπορεί να προκύψει.
Ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε…

Δικό μας σχόλιο:  
Ενδιαφέρον άρθρο, αλλά εκείνη την έκφραση στο τέλος "ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε" την διαβάζει ο κόσμος και του σηκώνεται η τρίχα!!!