Με το απόλυτο πατατράκ κινδυνεύουν τα ΕΛΤΑ. Από την απελευθέρωση της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, το 2013, δεν έχουν πάρει ούτε… ένα ευρώ (!) για τις «Καθολικές Υπηρεσίες», δηλαδή για τις άγονες ταχυδρομικές γραμμές.
Του Φώτη Φωτεινού
Σαν να μην έφτασε αυτό, ενώ αξιώνουν 50 εκατ. ετησίως για την «Καθολική Υπηρεσία», έχοντας καταθέσει σχετικές οικονομοτεχνικές μελέτες, κινδυνεύουν να λάβουν μονάχα 15 εκατ.
Την επόμενη εβδομάδα, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής θα καταθέσεις τροπολογία για την αποζημίωση των ΕΛΤΑ για τις ...
«Καθολικές Υπηρεσίες» και πιθανότητα, για την σύσταση του μόνιμου μηχανισμού αποζημίωσης του Φορέα Παροχής Καθολικών Υπηρεσιών (ΦΠΚΥ) από το 2016 και μετά.
Τα ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι οι «Καθολικές Υπηρεσίες», δηλαδή για να πηγαίνει ο ταχυδρόμος στο πιο απομακρυσμένο νησί ή χωριό της Ελλάδας, απαιτείται ετήσια επιδότηση 50 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά από το 2013 έως και το 2016, η αξίωση φτάνει τα 200 εκατ.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, εξαιτίας των άδειων ταμείων του ελληνικού δημοσίου, ούτε που… συζητά αυτά τα νούμερα.
Έτσι, για το εξεταζόμενο διάστημα φαίνεται ότι εξετάζεται η καταβολή αποζημίωσης 15 εκατ. κατ’ έτος. Πως βγαίνουν τα 15 εκατ.; Είναι το πλαφόν που βάζει η ΕΕ, σε σχετικά αιτήματα, χωρίς να «κοιτάξει ενδελεχώς» το φάκελο.
Από τα 15 εκατ. και πάνω, απαιτείται ενδελεχής αλληλογραφία και αποστολή πρόσθετων στοιχείων, μελετών, κτλ., κάτι το οποίο αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία.
«Το 2014 το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους απέρριψε το αίτημα του τότε υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για αποζημίωση, εξολοκλήρου του κόστους, από τον κρατικό προϋπολογισμό για τα έτη 2013-2014, καθώς απαιτούνταν τροπολογία, η οποία ουδέποτε ψηφίστηκε.
Η λύση είναι έτοιμη, δεν προσκρούει ούτε στους ευρωπαϊκούς κανόνες, ούτε στους δικούς μας κανόνες περί υγιούς ανταγωνισμού και θα εφαρμοστεί άμεσα», ανέφεραν, πρόσφατα, στελέχη του υπ. Ψηφιακής Πολιτικής.
Έτσι, το προσεχές διάστημα, θα υπογραφεί η σύμβαση «Καθολικής Υπηρεσίας» του ελληνικού δημοσίου με τα ΕΛΤΑ για διάστημα έξι ετών και θα εισαχθεί, στη Βουλή, προς ψήφιση τροπολογία για τα έτη 2013, 2014 και 2015.
Ταυτόχρονα, θα κατατεθεί φάκελος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού αποζημίωσης του φορέα παροχής καθολικών υπηρεσιών από το 2016 και μετά.
«Στον προαναφερθέντα μηχανισμό, θα μετέχει όλη η αγορά κατά τις δυνατότητες της. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα κοινό ταμείο, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή οδηγία», επισήμανε το υπουργείο.
Στην προηγούμενη προσπάθεια σύστασης του ταμείου των «Καθολικών Υπηρεσιών» προβλεπόταν σταθερή εισφορά των ΕΛΤΑ στο 0,5 % του κύκλου εργασιών, ενώ η εισφορά των ανταγωνιστών έως και στο 10 % του κύκλου εργασιών στις ίδιες υπηρεσίες, ανάλογα με το ποσοστό της αστικής διανομής τους, κάτι στο οποίο αντιδρούσαν.
Πηγή: https://www.metaforespress.gr
Του Φώτη Φωτεινού
Σαν να μην έφτασε αυτό, ενώ αξιώνουν 50 εκατ. ετησίως για την «Καθολική Υπηρεσία», έχοντας καταθέσει σχετικές οικονομοτεχνικές μελέτες, κινδυνεύουν να λάβουν μονάχα 15 εκατ.
Την επόμενη εβδομάδα, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής θα καταθέσεις τροπολογία για την αποζημίωση των ΕΛΤΑ για τις ...
«Καθολικές Υπηρεσίες» και πιθανότητα, για την σύσταση του μόνιμου μηχανισμού αποζημίωσης του Φορέα Παροχής Καθολικών Υπηρεσιών (ΦΠΚΥ) από το 2016 και μετά.
Τα ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι οι «Καθολικές Υπηρεσίες», δηλαδή για να πηγαίνει ο ταχυδρόμος στο πιο απομακρυσμένο νησί ή χωριό της Ελλάδας, απαιτείται ετήσια επιδότηση 50 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά από το 2013 έως και το 2016, η αξίωση φτάνει τα 200 εκατ.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, εξαιτίας των άδειων ταμείων του ελληνικού δημοσίου, ούτε που… συζητά αυτά τα νούμερα.
Έτσι, για το εξεταζόμενο διάστημα φαίνεται ότι εξετάζεται η καταβολή αποζημίωσης 15 εκατ. κατ’ έτος. Πως βγαίνουν τα 15 εκατ.; Είναι το πλαφόν που βάζει η ΕΕ, σε σχετικά αιτήματα, χωρίς να «κοιτάξει ενδελεχώς» το φάκελο.
Από τα 15 εκατ. και πάνω, απαιτείται ενδελεχής αλληλογραφία και αποστολή πρόσθετων στοιχείων, μελετών, κτλ., κάτι το οποίο αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία.
«Το 2014 το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους απέρριψε το αίτημα του τότε υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για αποζημίωση, εξολοκλήρου του κόστους, από τον κρατικό προϋπολογισμό για τα έτη 2013-2014, καθώς απαιτούνταν τροπολογία, η οποία ουδέποτε ψηφίστηκε.
Η λύση είναι έτοιμη, δεν προσκρούει ούτε στους ευρωπαϊκούς κανόνες, ούτε στους δικούς μας κανόνες περί υγιούς ανταγωνισμού και θα εφαρμοστεί άμεσα», ανέφεραν, πρόσφατα, στελέχη του υπ. Ψηφιακής Πολιτικής.
Έτσι, το προσεχές διάστημα, θα υπογραφεί η σύμβαση «Καθολικής Υπηρεσίας» του ελληνικού δημοσίου με τα ΕΛΤΑ για διάστημα έξι ετών και θα εισαχθεί, στη Βουλή, προς ψήφιση τροπολογία για τα έτη 2013, 2014 και 2015.
Ταυτόχρονα, θα κατατεθεί φάκελος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού αποζημίωσης του φορέα παροχής καθολικών υπηρεσιών από το 2016 και μετά.
«Στον προαναφερθέντα μηχανισμό, θα μετέχει όλη η αγορά κατά τις δυνατότητες της. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα κοινό ταμείο, όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή οδηγία», επισήμανε το υπουργείο.
Στην προηγούμενη προσπάθεια σύστασης του ταμείου των «Καθολικών Υπηρεσιών» προβλεπόταν σταθερή εισφορά των ΕΛΤΑ στο 0,5 % του κύκλου εργασιών, ενώ η εισφορά των ανταγωνιστών έως και στο 10 % του κύκλου εργασιών στις ίδιες υπηρεσίες, ανάλογα με το ποσοστό της αστικής διανομής τους, κάτι στο οποίο αντιδρούσαν.
Πηγή: https://www.metaforespress.gr