Το αδύνατο δυνατό θα επιχειρήσουν να κάνουν οι Νορβηγοί, κατασκευάζοντας
έναν οδικό άξονα που δεν μπορεί να συλλάβει ανθρώπινος νους! Το οδικό δίκτυο της σκανδιναβικής αυτής χώρας θεωρείται ένα από τα
καλύτερα του κόσμου, προσφέροντας τα βέλτιστα ...
επίπεδα ασφάλειας στους οδηγούς.
Η Νορβηγία, είναι επίσης, ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Τα φιορδ της είναι μαγικά, τα μικρά νησάκια με την πυκνή τους βλάστηση και τα απότομα βράχια που καταλήγουν στα παγωμένα νερά δημιουργούν ένα απίστευτο σκηνικό, με τα βουνά και τις εκατοντάδες λίμνες να συναρπάζουν τον ταξιδιώτη.
Μια επίσκεψη στη Νορβηγία και πιο συγκεκριμένα στο Όσλο, τα νησιά Lofoten, το Geirangerfjord, το Preikestolen, το σχεδόν πολικό αρχιπέλαγος Svalbard και το Βόρειο Ακρωτήρι, αποτελεί όνειρο. Οι φυσικές ομορφιές αυτού του τόπου είναι ανεξάντλητές. Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Για να μετακινηθείς από το ένα σημείο στο άλλο και να επισκεφτείς τα υπέροχα φιορδ, τις πόλεις και τα δαντελωτά χωριά, δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Τα πλοιάρια είναι η μόνη λύση.
Για να βάλουν ένα τέλος σε αυτό, οι αρμόδιοι φορείς της σκανδιναβικής χώρας σκέφτηκαν κάτι πρωτοποριακό. Να ενώσουν όλη την ηπειρωτική χώρα με υποθαλάσσια τούνελ τα οποία όμως θα είναι κρεμαστά στο νερό! Η πρόκληση για τους κατασκευαστές είναι τεράστια, καθώς ουσιαστικά, πρόκειται για σήραγγες που θα βυθίζονται ελεγχόμενα έως τα 30 μέτρα, αναλόγως του σημείου.
Σύμφωνα με το πλάνο, τα τούνελ θα έχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίες και το κάθε ρεύμα θα διαχωρίζεται από το άλλο για λόγους ασφαλείας.
Για τη στήριξή τους θα κατασκευαστούν τεχνητές προβλήτες που επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού και συνδέονται μεταξύ τους. Οι μηχανικοί που έχουν αναλάβει την εκπόνηση του φιλόδοξου έργου έχουν υπολογίσει μεταξύ άλλων η κατασκευή να μην επηρεάζει την ομαλή διέλευση των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα, οι προδιαγραφές θα είναι τόσο υψηλές που οι σήραγγες δεν θα επηρεάζονται από τα θαλάσσια ρεύματα και τα κύματα.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το εκπληκτικό δημιούργημα των Νορβηγών αναμένεται να παραδοθεί το 2035. Όσο για το κόστος, υπολογίζεται μεταξύ 20-25 δις ευρώ, με την κυβέρνηση να έχει ήδη δεσμεύσει το ποσό.
Πηγή:http://www.zougla.gr
επίπεδα ασφάλειας στους οδηγούς.
Η Νορβηγία, είναι επίσης, ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Τα φιορδ της είναι μαγικά, τα μικρά νησάκια με την πυκνή τους βλάστηση και τα απότομα βράχια που καταλήγουν στα παγωμένα νερά δημιουργούν ένα απίστευτο σκηνικό, με τα βουνά και τις εκατοντάδες λίμνες να συναρπάζουν τον ταξιδιώτη.
Μια επίσκεψη στη Νορβηγία και πιο συγκεκριμένα στο Όσλο, τα νησιά Lofoten, το Geirangerfjord, το Preikestolen, το σχεδόν πολικό αρχιπέλαγος Svalbard και το Βόρειο Ακρωτήρι, αποτελεί όνειρο. Οι φυσικές ομορφιές αυτού του τόπου είναι ανεξάντλητές. Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Για να μετακινηθείς από το ένα σημείο στο άλλο και να επισκεφτείς τα υπέροχα φιορδ, τις πόλεις και τα δαντελωτά χωριά, δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Τα πλοιάρια είναι η μόνη λύση.
Για να βάλουν ένα τέλος σε αυτό, οι αρμόδιοι φορείς της σκανδιναβικής χώρας σκέφτηκαν κάτι πρωτοποριακό. Να ενώσουν όλη την ηπειρωτική χώρα με υποθαλάσσια τούνελ τα οποία όμως θα είναι κρεμαστά στο νερό! Η πρόκληση για τους κατασκευαστές είναι τεράστια, καθώς ουσιαστικά, πρόκειται για σήραγγες που θα βυθίζονται ελεγχόμενα έως τα 30 μέτρα, αναλόγως του σημείου.
Σύμφωνα με το πλάνο, τα τούνελ θα έχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίες και το κάθε ρεύμα θα διαχωρίζεται από το άλλο για λόγους ασφαλείας.
Για τη στήριξή τους θα κατασκευαστούν τεχνητές προβλήτες που επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού και συνδέονται μεταξύ τους. Οι μηχανικοί που έχουν αναλάβει την εκπόνηση του φιλόδοξου έργου έχουν υπολογίσει μεταξύ άλλων η κατασκευή να μην επηρεάζει την ομαλή διέλευση των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα, οι προδιαγραφές θα είναι τόσο υψηλές που οι σήραγγες δεν θα επηρεάζονται από τα θαλάσσια ρεύματα και τα κύματα.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το εκπληκτικό δημιούργημα των Νορβηγών αναμένεται να παραδοθεί το 2035. Όσο για το κόστος, υπολογίζεται μεταξύ 20-25 δις ευρώ, με την κυβέρνηση να έχει ήδη δεσμεύσει το ποσό.
Πηγή:http://www.zougla.gr