15 Μαρ 2016

Εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της διαφάνειας στις διαφημίσεις

Δεκτό επί της αρχής κατά πλειοψηφία έγινε από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/50/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την εναρμόνιση των προϋποθέσεων διαφάνειας ...
αναφορικά με την πληροφόρηση σχετικά με τους εκδότες των οποίων οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά. Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται διάταξη για την ενίσχυση της διαφάνειας στις αποφάσεις που λαμβάνουν οι διοικήσεις των τραπεζών για τις πληρωμές για σκοπούς εμπορικής διαφήμισης, καθώς και των ποσών που καταβάλλονται για πάσης φύσεως χορηγίες.
Σκοπός της διάταξης αυτής είναι να αποφευχθούν περιπτώσεις προνομιακής μεταχείρισης ή αποκλεισμών συγκεκριμένων μέσων ενημέρωσης από το προϊόν της εμπορικής διαφήμισης, διάταξη που είναι συμβατή με τις προβλέψεις της συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των θεσμών για αποπολιτικοποίηση και αποφυγή κυβερνητικών παρεμβάσεων στο έργο των τραπεζών, στο βαθμό που ενδεχομένως μπορεί να υπάρξει αθέμιτη διασύνδεση μεταξύ πιστωτικών ιδρυμάτων, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κυβέρνησης ή άλλων φορέων.
Με το ίδιο νομοσχέδιο θεσμοθετείται η υποχρέωση των εισηγμένων εταιρειών να καταρτίζουν εξαμηνιαίες και ετήσιες οικονομικές καταστάσεις αντί για τριμηνιαίες και εννεαμηνιαίες, ενώ παρατείνεται και η προθεσμία για τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων, από τη λήξη περιόδου αναφοράς, σε τέσσερις μήνες για τις ετήσιες καταστάσεις και σε τρεις μήνες για τις εξαμηνιαίες.
Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, υπέρ του σχεδίου νόμου τάχθηκαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Κατά του νομοσχεδίου τοποθετήθηκε το ΚΚΕ ενώ επιφύλαξη εξέφρασαν ο Λαϊκός Σύνδεσμος Χρυσή Αυγή και η Ένωση Κεντρώων. 
Πηγή:http://www.newsit.gr