10 Ιουν 2011

Κατατέθηκε στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο...

Κατατέθηκε στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, μετά την έγκρισή του από το υπουργικό συμβούλιο. Προβλέπει παρεμβάσεις..
ύψους 28 δισ. ευρώ για την κάλυψη της πρόσθετης προσπάθειας που απαιτείται για το 2011 καθώς και για όλα τα χρόνια έως το 2015.

Στο ... Πρόγραμμα, που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, δεν περιλαμβάνεται η έκτακτη εισφορά που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση να επιβληθεί επί των δηλωθέντων εισοδημάτων.

Όπως διευκρίνιζαν μέλη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, η σχετική ρύθμιση θα περιληφθεί στον εφαρμοστικό νόμο και αφού προηγηθεί διαβούλευση τόσο για τον συντελεστή -που σχεδιάζεται να κυμανθεί από 3% ως 7%- όσο και για το ύψος του εισοδήματος που θα υπολογίζεται -στον κατ΄ αρχήν σχεδιασμό που υπάρχει λέγεται ότι θα αφορά εισόδημα άνω των 8.000 ευρώ- καθώς για την έκταση της χρονικής εφαρμογής του.

Στο κείμενο του μεσοπρόθεσμου που δόθηκε στη δημοσιότητα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται μείωση του αριθμού του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων μέσω της μείωσης του αριθμού των συμβασιούχων, η οποία συνεχίζεται έως το 2015 και της εφαρμογής σημαντικών περιορισμών στις προσλήψεις. Συγκεκριμένα, θα ισχύσει κανόνας 1:10 στις προλήψεις το 2011 και 1:5 τα επόμενα χρόνια χωρίς καμία εξαίρεση.

Η δαπάνη του δημοσίου για εξοπλιστικά προγράμματα μειώνεται την περίοδο 2010-2015 περισσότερα από 800 εκ. Ευρώ, ενώ πρόσθετα 400 εκ. Ευρώ θα εξοικονομηθούν από δράσης για την αναδιοργάνωση και τη μείωση του λειτουργικού κόστους στον τομέα της Αμυνας.

Σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές δαπάνες, προβλέπεται εξορθολογισμός στις λίστες των δικαιούχων των επιδομάτων.

Σχετικά με τα φορολογικά, αναφέρεται πως προβλέπονται παρεμβάσεις για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης κυρίως στους άμεσους, αλλά και στους έμμεσους φόρους (ύψους 6 δισ. ευρώ), χωρίς όμως να υπάρχει στο κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα εξειδίκευση των μέτρων που θα ληφθούν.

Παράλληλα, η κυβέρνηση προχωρά στην αναστολή του πόθεν έσχες για κάθε κατοικία για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ δεσμεύεται για την επαναξιολόγηση του συστήματος φορολόγησης και την επιδίωξη της μείωσης των συντελεστών με νομοθετική παρέμβαση που θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο του 2011.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις, όπως αυτές περιγράφονται στο ενημερωτικό σημείωμα που δόθηκε στη δημοσιότητα, έχουν ως εξής:

1. Μισθολογική δαπάνη

Προβλέπεται μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων μέσω της μείωσης του αριθμού των συμβασιούχων, η οποία συνεχίζεται έως το 2015 και της εφαρμογής σημαντικών περιορισμών στις προσλήψεις (πάγωμα προσλήψεων το 2010, εξαιρώντας τους τομείς της υγείας, της παιδείας, της ασφάλειας, κανόνας 1:10 στις προλήψεις το 2011 και 1:5 τα επόμενα χρόνια χωρίς καμία εξαίρεση). Όπως επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών, μόνο με αυτή την πολιτική εκτιμάται ότι ο αριθμός των αμειβόμενων από το δημόσιο και χωρίς καμία απόλυση θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 150.000 άτομα σε σχέση με το 2010 (και περισσότερο από 230.000 άτομα αν συγκρίνουμε με το 2009). Επιπρόσθετα, εφαρμόζεται, για πρώτη φορά ο θεσμός της εθελούσιας μερικής απασχόλησης και προσωρινής αποχώρησης, και οι μετατάξεις θα γίνονται μέσα από αξιολόγηση από τον ΑΣΕΠ εισάγοντας παράλληλα τη δυνατότητα για περιορισμένες χρονικά μεταβατικές περιόδους μετ αποδοχών (εργασιακή εφεδρεία) πριν τη διαδικασία της μετάταξης.

Εξορθολογισμός του μισθολογίου του δημοσίου τομέα.

Από το 2011 ξεκινάει η σταδιακή μετάβαση στο νέο ενιαίο μισθολόγιο που θα θεσπιστεί τον Ιούλιο. Με το νέο ενιαίο μισθολόγιο:

� μεγάλο μέρος των σημερινών επιδομάτων ενσωματώνονται στο βασικό μισθό

� το μισθολόγιο του δημοσίου τομέα εναρμονίζεται με τα δεδομένα του ιδιωτικού τομέα

� οι μισθοί συνδέονται με τους ρόλους και τις θέσεις των υπαλλήλων

2. Λειτουργικές δαπάνες του δημοσίου

Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής περιλαμβάνει παρεμβάσεις ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών στην κεντρική διοίκηση, τους ΟΚΑ, τους ΟΤΑ και άλλους φορείς του δημοσίου.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών, για τη σύνταξη του Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου για πρώτη φορά αξιολογήθηκαν οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, εντοπίστηκαν τομείς που είναι εφικτή η άμεση περικοπή δαπανών (ελαστικές λειτουργικές δαπάνες) ή περικοπή δαπανών μεσοπρόθεσμα μέσα από τη λειτουργία του ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικών προμηθειών (που αναμένεται κυρίως να οδηγήσει σε μείωση των τιμών στις προμήθειες του δημοσίου), τη μείωση των δαπανών για ενοίκια, την ενεργειακή εξοικονόμηση στα δημόσια κτήρια, την ένταξη όλου του δημοσίου στο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο Σύζευξις.

Περαιτέρω εξοικονόμηση στοχεύεται μέσα από τη συνέχιση της αξιολόγησης όλων των δαπανών και την εφαρμογή ποσοτικών κριτηρίων που θα προκύψουν μέσα από την πλήρη λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Δημοσίων Δαπανών (που ξεκίνησε την λειτουργία του για τον Κρατικό Προϋπολογισμό την 1η Ιανουαρίου 2011 και θα επεκταθεί σε όλο το δημόσιο τομέα).

3. Καταργήσεις - συγχωνεύσεις φορέων

Όπως σημειώνει το υπουργείο, η πολιτική για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις φορέων και νομικών προσώπων παράλληλα με τη συγκράτηση της δαπάνης για μεταβιβάσεις που σε μεγάλο βαθμό δεν ελέγχονται για την απόδοσή τους σε όρους παρεχόμενων υπηρεσιών έχει ήδη ξεκινήσει από το 2010 και περιλαμβάνει τέσσερις μεγάλες κατηγορίες:

� Φορείς που δεν υπάγονται στη Γενική Κυβέρνηση αλλά λαμβάνουν δημόσια επιχορήγηση σε τακτική βάση (π.χ. αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, μουσεία, συλλογές κ.λπ.)

� Φορείς που δεν υπάγονται στη Γενική Κυβέρνηση, αλλά επιχορηγούνται τακτικά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή τους προϋπολογισμούς των άλλων φορέων του δημοσίου, καθώς παρέχουν συμπληρωματικές δραστηριότητες (π.χ. ΟΚΕ).

� Φορείς που η λειτουργία τους συνδέεται άμεσα με συγκεκριμένους τομείς πολιτικής (π.χ. ΟΤΑ, ΟΚΑ, σχολεία, νοσοκομεία, στρατόπεδα, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες, προξενεία, γραφεία τύπου εξωτερικού κ.λπ.).

� Φορείς εντός δημοσίου που επηρεάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα της Γενικής Κυβέρνησης (π.χ. ΙΓΜΕ, ΟΔΔΥ κ.λπ.).

Ως προς την πρώτη και τη δεύτερη κατηγορία, η άμεση πολιτική παρέμβαση είναι η μείωση των επιχορηγήσεων από τον τακτικό προϋπολογισμό κατά 300 εκ. Ευρώ μέσα στο 2011, ενώ το ίδιο προτείνεται και ως δράση σε μια σειρά από άλλους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα π.χ. ΟΤΑ, ΟΚΑ κ.λπ.

Το επόμενο βήμα αφορά σε συγχωνεύσεις σχολείων (σχέδιο δράσης υπουργείου παιδείας), νοσοκομείων (με τον νέο υγειονομικό χάρτη), αστυνομικών τμημάτων, στρατοπέδων κ.λπ. Από τις παρεμβάσεις αυτές αναμένεται η εξοικονόμηση περίπου 225 εκ. Ευρώ για την περίοδο 2011-2015.

Ως προς την τέταρτη κατηγορία, οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν καταργήσεις φορέων και δραστηριοτήτων τους ή συγχωνεύσεις φορέων με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 800 εκ. Ευρώ στην περίοδο 2011-2015. Ήδη έχουν καταργηθεί ή συγχωνευθεί 77 φορείς ενώ στον άμεσο προγραμματισμό είναι η κατάργηση και συγχώνευση άλλων 75 φορέων (συμπεριλαμβανομένων 10 μεγάλων).

4. Αναδιοργάνωση ΔΕΚΟ

Η πολιτική για τις ΔΕΚΟ περιλαμβάνει σχέδια αναδιοργάνωσης με στόχο την βελτίωση των αποτελεσμάτων τους κατά 1,5 δις. Ευρώ έως το 2015.

5. Αμυντικές δαπάνες

Η δαπάνη του δημοσίου για εξοπλιστικά προγράμματα μειώνεται την περίοδο 2010-2015 περισσότερα από 800 εκ. Ευρώ, ενώ πρόσθετα 400 εκ. Ευρώ θα εξοικονομηθούν από δράσης για την αναδιοργάνωση και τη μείωση του λειτουργικού κόστους στον τομέα της ’μυνας. Η συνολική μείωση των αμυντικών δαπανών κατά περίπου 1,1 δις ευρώ αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 20% των αμυντικών δαπανών.

6. Δαπάνες υγείας και φαρμακευτική δαπάνη

Η προσπάθεια συνεχίζεται και μέσα στο 2011 με εξοικονομήσεις περίπου 1 δισ. Ευρώ, ενώ οι πρόσθετες παρεμβάσεις που προβλέπονται για τους τομείς της υγείας και της δαπάνης φαρμάκου αναμένεται να προκαλέσουν εξοικονομήσεις πάνω από 1,6 δισ. Ευρώ μεταξύ άλλων μέσα από:

� Την εφαρμογή κεντρικού συστήματος προμηθειών στα νοσοκομεία

� Τον νέο υγειονομικό χάρτη

� Την εφαρμογή σύγχρονων συστημάτων τιμολογήσεων των ιατρικών πράξεων στα νοσοκομεία

� Την επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και την επέκταση του ελέγχου των συνταγών

� Την καθιέρωση ασφαλιστικής τιμής για τα φάρμακα

� Τον περαιτέρω εξορθολογισμό στις λίστες φαρμάκων

7. Εξορθολογισμός και στόχευση κοινωνικών δαπανών και ενίσχυση των εσόδων του συστήματος κοινωνικής προστασίας

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, στόχος είναι ο εξορθολογισμός και Όπως σημειώνει το υπουργείο Οικονομικών, το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις για τη συγκράτηση του κόστους των κοινωνικών μεταβιβάσεων και την ενίσχυση των εσόδων τους μέσα από την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής, αλλά και την εφαρμογή εισφοράς αλληλεγγύης υπέρ ανεργίας ώστε να μπορέσει να στηριχθεί ο πληθυσμός που βρίσκεται εκτός αγοράς εργασίας όσο και μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις που αφορούν στη συνολική αξιολόγηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας.

Παράλληλα συνεχίζονται τα προγράμματα ενεργητικής στήριξης του ΟΑΕΔ

Παράλληλα προβλέπεται εξορθολογισμός στις λίστες των δικαιούχων των επιδομάτων που θα μπορούσε, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, να οδηγήσει παράλληλα με τις εξοικονομήσεις ακόμη και σε αυξήσεις σε παροχές προς τις πιο ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.

8. Αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και ενίσχυση των φορολογικών εσόδων

Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει:

� Παρεμβάσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής (ύψους 3 δισ. ευρώ) που βασίζονται στο επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο.

� Παρεμβάσεις για τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης κυρίως στους άμεσους, αλλά και στους έμμεσους φόρους (ύψους 6 δισ. ευρώ).

Μεταξύ άλλων σημειώνεται πως η κυβένρηση προχωρά στην αναστολή του πόθεν έσχες για κάθε κατοικία για τα επόμενα δύο χρόνια.

Δεσμεύεται επίσης για την επαναξιολόγηση του συστήματος φορολόγησης και την επιδίωξη της μείωσης των συντελεστών με νομοθετική παρέμβαση που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.

9. Τοπική αυτοδιοίκηση

Προβλέπεται αξιολόγηση των δαπανών, κυρίως των ελαστικών λειτουργικών δαπανών, αλλά και σταδιακή ενίσχυση των εσόδων.

Η συνολική βελτίωση που αναμένεται στα αποτελέσματα των ΟΤΑ είναι περίπου 1,3 δισ. ευρώ και θα προέλθει κυρίως από οικονομίες κλίμακας με την υλοποίηση του Καλλικράτη, την αύξηση εσόδων και την ενίσχυση της συμμόρφωσης μέσα από την απαίτηση της δημοτικής ενημερώτητας, αλλά και τη σταδιακή αυτονόμηση μέρους των εσόδων τους από τον Τακτικό Προϋπολογισμό μέσα από την αύξηση των τοπικών τελών και άλλων εσόδων των δήμων.

Δ. Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου

Στοχος είναι εισπράξεις ύψους 50 δισ. ευρώ έως το 2015 � τα 15 δισ ευρώ έως το τέλος του 2012.

Έχουν ήδη επιλεγεί σύμβουλοι αποκρατικοποιήσεων για: ΔΕΠΑ ΕΑΣ, ΔΑΑ ΤΠΔ, Ελληνικό, Φάσμα Συχνοτήτων, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ Κρατικά Λαχεία, ΕΛΒΟ Κοίτασμα Αερίου «Νότια Καβάλα», Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, Χαρτοφυλάκιο Ακινήτων Δημοσίου.

Έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες για: ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ , ΕΛΤΑ, ΛΑΡΚΟ Καζίνο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Περιφερειακά Αεροδρόμια και Λιμάνια.

Δημιουργείται ειδικός φορέας, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, στον οποίο θα ενταχθούν ειδικά χαρτοφυλάκια αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του δημοσίου.
naftemporiki.gr

Από το: http://nonews-news.blogspot.com/