Δευτέρα, 27 Απριλίου 2020

Η κρίση από την πανδημία, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τα ΕΛΤΑ.


Κάνοντας  μια ιστορική αναδρομή θα διαπιστώσουμε ότι μέσα από τις κρίσεις που διαχρονικά έπληξαν χώρες και οικονομίες εκτός από τα προβλήματα, δημιούργησαν και πολλές ευκαιρίες...
Έτσι στην σημερινή κρίση από την πανδημία που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, πέρα από τα προβλήματα που δημιούργησε , αν κάνουμε μια ανάγνωση  στα μέχρι τώρα δεδομένα παρατηρούμε ότι είναι η χρυσή ευκαιρία για  τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ταχυδρομική αγορά. Ο εγκλεισμός του πληθυσμού μέσα στο σπίτι του και τα περιοριστικά μέτρα, ουσιαστικά οδήγησαν το καταναλωτικό κοινό σε νέες συνήθειες, στις οποίες εκπαιδεύεται όλο αυτό το διάστημα αλλά και όπως δείχνουν τα πράγματα θα συνεχίσει να εφαρμόζει και μετά το πέρας της πανδημίας. Εδώ λοιπόν ξεκινούν οι προκλήσεις αλλά και η ευκαιρία του οργανισμού μας,  να αποδείξει ότι είναι απαραίτητος στην αγορά και να ανακτήσει την χαμένη λάμψη και θέση που κατείχε όλα αυτά τα χρόνια, με την διαχρονική του προσφορά, αλλά και το κοινωνικό έργο που επιτελούσε.
Το τελευταίο μήνα πολύ από τους μύθους που κάποιοι συντηρούσαν περί ιδιωτικής πρωτοβουλίας και κατά πόσο υπερέχουν έναντι των δημόσιων εταιρειών  ουσιαστικά έπεσαν στο γκρεμό. Η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου οδήγησε όλες τις εταιρείες courier να αναθεωρήσουν τα όσα πίστευαν μέχρι σήμερα, να εμφανίσουν την πραγματική τους γύμνια και να δώσουν στο καταναλωτικό κοινό μια μικρή γεύση(αύξηση τιμολογίων εν μέσω πανδημίας) το τι θα συμβεί σε περίπτωση που από την αγορά απουσιάσει ένας μεγάλος παίχτης όπως τα ΕΛΤΑ, έστω και αν δεν επιτελούν το ίδιο έργο. Επίσης βασικό, είδαμε το πώς αντιλαμβάνονται οι αγορές και η ιδιωτική πρωτοβουλία την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού, μετακυλώντας τα κόστη και υποβαθμίζοντας τις ταχυδρομικές  υπηρεσίες(επίδοση αντικειμένων μετά από 7- 15 μέρες, όταν υπόσχονταν και ήταν υποχρεωμένες να τα παραδίδουν την επόμενη μέρα)  στο βωμό του κέρδους των επιχειρήσεων. Εδώ ξεκινούν όμως οι ευθύνες του επιτελικού κράτους, με μια σειρά αποφάσεων και πολιτικών επιλογών, που έχουν εφαρμόσει το τελευταίο διάστημα στην ταχυδρομική αγορά με σκοπό να την «ρυθμίσουν και να την εξυγιάνουν», εφαρμόζοντας όμως δυο μέτρα και δυο σταθμά. Δίνοντας χρήματα, ευνοϊκές διατάξεις και ρυθμίσεις στους φίλους και στραγγαλίζοντας οικονομικά τα ΕΛΤΑ.
Μια σειρά από αποφάσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ, οι οποίες δεν είναι τόσο αθώες και πιστεύουμε ότι χειραγωγούνται πολιτικά, έχουν οδηγήσει σε πρωτοφανή σήψη όλες τις παραγωγικές του διαδικασίες. Κανείς δεν λέει ότι προβλήματα δεν προϋπήρχαν και ότι ο οργανισμός πατούσε γερά στα πόδια του, αλλά για πρώτη φορά κατά γενική ομολογία των εργαζομένων σε όλους τους τομείς,  ο οργανισμός ζει τέτοια υποβάθμιση και απαξίωση που ανάλογη δεν έχει ξανά βιώσει στην ιστορία του. Κάθε πόρτα που μπορεί να μας φέρει έσοδα κάποιοι φροντίζουν να την κλείσουν και να την σφραγίσουν ερμητικά. Ακατανόητες και εντελώς αψυχολόγητες αποφάσεις παίρνονται στην λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας, τη στιγμή που θα μπορούσαν με απλές κινήσεις να αναδείξουν τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα που έχουμε έναντι των ανταγωνιστών μας . Το δίκτυο, το οποίο θεωρείται το ατού του οργανισμού μας, θα μπορούσε να βγάλει την θυγατρική μας εταιρεία από το αδιέξοδο που έχει βρεθεί αυτή την στιγμή, στοκάροντας κατά χιλιάδες αποστολές στις εγκαταστάσεις μας. Προφανώς κάποιοι δεν έχουν κατανοήσει ποιες είναι οι δυνατότητες που έχουμε αλλά και την σοβαρότητα της κατάστασης και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των αντικειμένων(αγωγές, διεκδικήσεις αποζημιώσεων, δυσφήμιση, κ.α).
Νομίζουμε ότι πλέον δεν υπάρχει ποιο κατάλληλη στιγμή για να πραγματοποιηθεί η περιβόητη ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας ΕΛΤΑ courier στην μητρική. Οι συνθήκες μοιάζουν πιο ώριμες από ποτέ και το περιβάλλον που επικρατεί έξω στην αγορά επιτάσσει άμεσα μια τέτοια κίνηση. Όπως αναφέραμε μέσα από αυτή την κρίση αποδείχτηκε περίτρανα ότι όλοι αυτοί που υποστήριζαν μέχρι σήμερα ότι η θυγατρική μπορεί να σταθεί μόνη της και ότι το βαρίδι στην ανάπτυξή της ήταν η μητρική, διαψεύστηκαν οικτρά. Όμως είναι ξεκάθαρο ότι επόμενη μέρα δεν μπορεί να υπάρξει για την μητρική χωρίς να δραστηριοποιηθεί  στο έργο των ταχυμεταφορών. Η σχέση που συνδέει τις δυο εταιρείες και έχει βαλτώσει το τελευταίο εξάμηνο είναι αναγκαίο να περάσει σε άλλο επίπεδο  και να οδηγήσει τον όμιλο στην θέση που του αρμόζει. Κάθε μέρα που περνάει και δεν προχωρά η συνένωση των εταιρειών είναι εις βάρος και των δύο, τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά και πιθανόν και μη αναστρέψιμα. Στο τέλος θα την πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι και θα κληθούν να συνεισφέρουν για ακόμη μια φορά στην διάσωση του οργανισμού με τον γνωστό τρόπο(περικοπή μισθών), παρουσιάζοντας το ως μοναδική λύση. Για τον λόγο αυτό  φωνάζουμε εδώ και καιρό και το λέμε και τώρα πριν να είναι αργά, ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΡΑ!!!