Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2020

Διέλυσαν τα ΕΛΤΑ και ζητούν και τα ρέστα!!!


Αφορμή για την σημερινή μας ανάρτηση αποτελεί η προχθεσινή συζήτηση στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ μεταξύ του υπουργού ψηφιακής πολιτικής κ. Πιερρακάκη και του κ. Πορτοσάλτε.  Μπορείτε να την ακούσετε εδώ (από 00:52:05 έως 01:03:30)...
Δεν θα σταθούμε στις …γνωστές απόψεις του κ. Πορτοσάλτε, όμως  κατά τη γνώμη μας το καταστάλαγμα της συζήτησης, εκτός των άλλων, είναι η αναφορά του υπουργού πως, «η ιδιωτικοποίηση και το management του ΕΛΤΑ σε ιδιώτη είναι στο τραπέζι» ( στο 01:02:25 της συζήτησης).
Κι όταν ακούς τέτοιες δηλώσεις από τα πλέον επίσημα χείλη, είναι  απορίας άξιο η περίεργη σιωπή του συνδικάτου μας.
Βέβαια αυτά που ακούγονται στην συζήτηση βρίθουν από ανακρίβειες και καλό είναι να ξεκαθαριστούν.
Όσοι μιλούν και δυστυχώς το επικαλείται και ο υπουργός, για συσσωρευμένα κέρδη 38 εκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του 2014,  μπερδεύοντας τα ίδια κεφάλια (την καθαρή θέση της εταιρείας) με το κέρδος, καλό θα ήταν να διαβάσουν την έκθεση του ορκωτού λογιστή με τις παρατηρήσεις του και για το 2014, αλλά και για το 2015, αφού η αλλαγή της διοίκησης του ΕΛΤΑ τότε δεν συνέπεσε με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2015, αλλά πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2016.
Επειδή όμως εμείς για χρόνια παρακολουθούμε την πορεία του οργανισμού μας, να τους θυμίσουμε πως το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας είναι 340 εκατομμύρια ευρώ και το 2014 την παρέδωσαν με 38 εκατομμύρια υπόλοιπο μετοχικού κεφαλαίου, καθαρή θέση δηλαδή και όχι κέρδη και παράλληλα υπερδανεισμό από το Παρακαταθηκών & Δανείων πάνω από 100 εκατ. ευρώ και να μην αναφερθούμε στα 60 εκατ. του λογαριασμού Giro. Επί των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ «χάθηκαν 302 εκατ. από τα 340 εκατ. του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, που έχουν να κάνουν με την απώλεια του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (212 εκατ.), το κούρεμα των κρατικών ομολόγων που είχαν τα ΕΛΤΑ και βέβαια τις ελλειμματικές χρήσεις των προηγούμενων ετών. 
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, στέρησαν από τα ΕΛΤΑ 52 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις από τα ΕΣΠΑ!!!
Πως να μην έχουν λοιπόν τα ΕΛΤΑ υπολογιστές με windows XP;
Θυμόμαστε επίσης τα παζάρια που γινόταν τότε (2014) για το αποτέλεσμα που θα παρουσιαζόταν στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, γιατί αν τα ίδια κεφάλαια (η καθαρή θέση της εταιρίας) ήταν μικρότερα από το 1/10 του μετοχικού κεφαλαίου της, δηλαδή μικρότερα των 34 εκατομμυρίων ευρώ ετίθετο θέμα αναστολής λειτουργίας της εταιρείας.
Αυτά για την αποκατάσταση της πραγματικότητας σε σχέση με το τι παρέδωσε η διοίκηση των μπουρνουζιών και των μαχαιροπήρουνων και η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Και το κυριότερο απένταξαν τα ΕΛΤΑ από τα προγράμματα ΕΣΠΑ

Όσο για την «υποτιθέμενη» κερδοφορία του 2014, πράγματι στον ισολογισμό εκείνου του έτους εγγράφηκε κερδοφορία  5 εκατ. ευρώ που σε κείμενο μας στις 17 Απριλίου 2015, με τίτλο : Αναστάσιμο θαύμα!!! Τα ΕΛΤΑ έγιναν κερδοφόρα!!!, εξηγούσαμε πως προήλθε και το οποίο σας παραθέτουμε αυτούσιο:

«Αυτό μας ενημερώνουν δημοσιεύματα στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ και την ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΛΤΑ.

Τώρα πως το έλλειμμα των 17 εκατ. ευρώ στο τέλος Νοεμβρίου, μετατράπηκε σε κέρδη 5 εκατ. ευρώ, στο τέλος Δεκεμβρίου, μόνο ο Διευθύνων Σύμβουλος ....και οι παροικούντες το γνωρίζουν!

Ο Δεκέμβριος δηλαδή υπερκάλυψε 22 ολόκληρα εκατ. ευρώ!!!

Από τη μεριά μας οι εργαζόμενοι δεν διαπιστώσαμε καμιά εκτόξευση στην αύξηση της δουλειάς τον Δεκέμβριο!

Και πως γίνεται αλήθεια τον Δεκέμβριο να υπερκαλύπτεις 22 εκατ. ευρώ (από -17 εκατ., στο + 5 εκατ.) και τον αμέσως επόμενο μήνα, τον Ιανουάριο του 2015 να καταγράφεις και πάλι ζημιές 5 εκατ.;

Καταλαβαίνουμε απόλυτα την αγωνία και την ανάγκη του Διευθύνοντος Συμβούλου να παρουσιάσει ένα εικονικό «ταχυδρομικό success story» ειδικά αυτή την περίοδο, ενόψει των αλλαγών που ετοιμάζει η κυβέρνηση στις διοικήσεις των ΔΕΚΟ, δυστυχώς όμως τα γεγονότα και η τραγική οικονομική κατάσταση του Οργανισμού τον διαψεύδουν.

Οι εργαζόμενοι ζούμε την κατάσταση από μέσα και δεν είμαστε δημοσιογράφοι που αναπαράγουν ότι τους λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Αν τα κέρδη ήταν πραγματικά και δεν ήταν προϊόν δημιουργικής λογιστικής, που προήλθαν από μεταφορά και εγγραφή εσόδων μεγάλων πελατών της χρήσης του έτους 2015, στον Δεκέμβριο του 2014, τότε γιατί η Διοίκηση έχει εκτοξεύσει τον δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σχεδόν στα 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας;

Τότε γιατί χρησιμοποιεί δεκάδες εκατ. ευρώ από «χρήματα τρίτων» για τον ίδιο λόγο;

Και εν τέλει, αν πράγματι η οικονομική κατάσταση του Οργανισμού ήταν τόσο καλή, γιατί συναποφάσισε με την ΠΟΣΤ (ΠΑΣΚΕ) να πάρει πίσω το δώρο του Πάσχα από τους εργαζόμενους;

Τι προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης μπορεί να έχει μια επιχείρηση για το 2015, όταν έχει ήδη εγγράψει στον ισολογισμό της προηγούμενης χρονιάς τις εισπράξεις μεγάλων πελατών αυτού του έτους;

Για παράδειγμα τον Ιανουάριο του 2014 οι εισπράξεις από τον όμιλο ΟΤΕ υπερέβησαν τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ τον Ιανουάριο του 2015 οι εισπράξεις από τον ίδιο όμιλο είναι μόλις 50.000 ευρώ, και αυτό συμβαίνει γιατί οι εισπράξεις μεταφέρθηκαν στον Δεκέμβριο του 2014. Αυτά είναι τα κέρδη που αναφέρουν τα δημοσιεύματα!!!

Το πρόβλημα ήδη άρχισε να καταγράφεται στους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς με περίπου  5 εκατ. ζημιά κάθε μήνα!

Οι Ιθαγενείς ξυπνήσαμε και δεν ξεγελιόμαστε πλέον με «καθρεφτάκια»!

Όσο για τα νέα προϊόντα (μεταφορά φαρμάκων, πώληση τσιχλών και ξυστών λαχείων, μπουρνουζιών κλπ), καλό θα ήταν να γνωρίζαμε τα ποσά που εισέπραξε, αν εισέπραξε, ο Οργανισμός εκτός από την θυμηδία!
Όσο για τις υποτιθέμενες μεγαλόπνοες μεταρρυθμίσεις (εκχώρησης του ταχυδρομικού έργου στους ιδιώτες), ομολογουμένως μια χαρά τα πήγε η Διοίκηση!

Όσο για την εμπιστοσύνη του κόσμου προς την πλέον, μέχρι πριν λίγα χρόνια, δημοφιλή δημόσια επιχείρηση-τα ΕΛΤΑ, καταβαραθρώθηκε από τις διοικητικές επιλογές που αφήνουν ολόκληρες περιοχές και πολίτες, χωρίς ταχυδρομικές υπηρεσίες για πολλές-πολλές μέρες!»

Στο παραπάνω κείμενο επίσης αποτυπώνεται πως,  τα ΕΛΤΑ από τότε παρουσίαζαν μηνιαίες ζημιές 5 εκατομμύρια ευρώ και αυτός ήταν και ο λόγος που η προηγούμενη διοίκηση προχώρησε σε μείωση των μισθών μας τον Αύγουστο του 2017. Όσο για τις ζημιές των 115 εκατομμυρίων ευρώ (αρνητικά ίδια κεφάλαια)  που ανέφερε ο υπουργός πως παραδόθηκαν τα ΕΛΤΑ στο τέλος του 2019, καλό θα είναι να γνωρίζουμε από πού προήλθαν και αν είναι πραγματικά. Η νέα κυβέρνηση, προκειμένου να παρουσιάσει πως παρέλαβε χάος, προχώρησε σε επανεκτίμηση των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ και από 143 εκατομμύρια που ήταν, την αποτύπωσε σε 91 εκατομμύρια. Έτσι προέκυψε μια αρνητική διαφορά 52 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης όλα τα προηγούμενα χρόνια η απαίτηση του ΕΛΤΑ από το κράτος για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας ξεπερνούσε τα 50 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος. Όλοι όμως γνωρίζουμε πως έγινε επανεκτίμηση αυτών των ποσών από την ΕΕΤΤ σε πολύ μικρότερο μέγεθος και αναμορφώθηκαν οι ισολογισμοί των παρελθόντων ετών με αποτέλεσμα οι διαφορές που προέκυψαν να καταγραφούν ως ζημιές και να προκύψει το ποσό των 115 εκατομμυρίων ευρώ.

Επειδή όμως μπορεί να πει κάποιος πως εμείς σαν παράταξη έχουμε σκοπιμότητα και γράφουμε τα παραπάνω, διαβάστε το άρθρο του https://www.usay.gr/koinonia/poies-amarties-toy-parelthontos-plironoyn-simera-ta-elta/ στις 13/07/2017 με τίτλο «Ποιες αμαρτίες του παρελθόντος πληρώνουν σήμερα τα ΕΛΤΑ;»:

«ΓΙΑΤΙ… τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρέθηκαν σε αδιέξοδα;ΓΙΑΤΙ… η κληρονομιά τους μετά από δύο αιώνες δημιουργικής πορείας είναι καθοδική; ΓΙΑΤΙ… απαιτείται σήμερα να στηθεί ένα ολόκληρο οικοδόμημα ξανά από την αρχή;
 Η απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ είχε ως αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση της εταιρείας στο ταχυδρομικό χάρτη. Την ίδια στιγμή που η ραγδαία πτώση της επιστολικής αλληλογραφίαςδημιουργούσε μια οδυνηρή αιμορραγία στα οικονομικά της εταιρείας αντί να χαραχτεί σοβαρή και υπεύθυνη κυβερνητική πολιτική τα ΕΛΤΑ αφέθηκαν στη μοίρα τους. Χωρίς κεντρική στρατηγική και κρατική προστασία παρά μόνο με ευχολόγια και δήθεν εξαγγελίες περί ανύπαρκτων αγοραστών και υπερταμείων. Αντιθέτως,υπερθεμάτιζαν την απελευθέρωση της αγοράς σε βάρος των Ταχυδρομείων επιτείνοντας επί της ουσίας τα μεγάλα προβλήματα.
Επρόκειτο για μια καταστροφική οκταετία όπου τα νούμερα φανερώνουν την σκληρή πραγματικότητα. Και τα νούμερα αποδεικνύουν. Τα νούμερα γίνονται μάρτυρες και εμποδίζουν τον όποιον καλοθελητή επιθυμεί να κρυφτεί στις άτεχνες λογικές του .
Και τα νούμερα λένε ότι το 2008 τα έσοδα από επιστολές ήταν 437 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 2016, 190 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή, μέσα σε οκτώ χρόνια καταγράφηκε μια τεράστια πτώση της τάξης του 60%.
Είναι να αναρωτιέται κάποιος. Πως έφτασε ως εδώ μια υγιής επιχείρηση;
Τι έφταιξε; Τι δείχνει το παρελθόν; Ποιος είναι ο αντίκτυπος της πολιτικής αναλγησίας των προηγούμενων κυβερνήσεων;
Σε έναν απολογισμό με τίτλους σχεδόν και σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από την σημερινή διοίκηση των ΕΛΤΑ, η οποία έχει αναλάβει καθήκοντα τον τελευταίο χρόνο, ο κυκεώνας των άστοχων κινήσεων πηγάζει από…  
·         Την απελευθέρωση της αγοράς τον Ιανουάριο του 2013. Χρονική στιγμή που τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρέθηκαν μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα – συχνά πυκνά σκληρή – λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού.
·         Σε παράλληλο χρόνο γεννήθηκε κι ένας νέος ρυθμιστής ΕΕΤΤ – αρμόδια αρχή για την αδειοδότηση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ταχυδρομική αγορά – του οποίου στόχος ήταν και παραμένει η ομαλή απελευθέρωση της αγοράς. Αλλαγές που δεν ήταν δυνατόν να παρεμποδίσουν τα ΕΛΤΑ ώστε να μην εκτελούν την βασική τους υποχρέωση, που δεν είναι άλλη από την παροχή καθολικής υπηρεσίας σε όλη την χώρα. Σε αυτό το σημείο ξεκινά η πρώτη και βασικότερη αντίφαση για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Πως θα εξυπηρετούνταν οι πολίτες αν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έκαναν πίσω; Πως θα εξυπηρετούνταν οι τουρίστες αν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έκαναν πίσω; Πως θα εξυπηρετούνταν οι παραλήπτες ανά τον κόσμο αν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έκαναν πίσω;
·         Την μη αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας για τα έτη 2013,2014,2015. Εδώ κάθεται… το μεγάλο ΓΙΑΤΙ. Γιατί τα ΕΛΤΑ δεν έλαβαν ούτε ένα ευρώ όλα αυτά τα χρόνια από το κράτος; Γιατί δεν φρόντισαν διοικήσεις και κυβερνήσεις εφόσον έβλεπαν το τσουνάμι που πλησίαζε να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές ώστε να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις; Και με ποια τακτική το κράτος πριν ακόμη απελευθερωθεί η αγορά δεν θέσπισε μηχανισμούς και συστήματα ελέγχου ώστε να οριστικοποιήσει ένα νέο πλαίσιο υλοποίησης;
·         Την μη πρόσληψη τακτικού προσωπικού. Από το 2006 ως το 2016 δεν προχώρησε καμία πρόσληψη παρεκτός τριανταέξιάτομα που προσλήφθηκαν το 2016 για να καλύψουν ανάγκες σε παραμεθόρια νησιά. Είναι αριθμός αυτός ανθρώπινου δυναμικού για τρέχουσες και πάγιες ανάγκες και μάλιστα μέσα σε κλίμα έντονου ανταγωνισμού; Και σαν να μην έφτανε αυτό, από το 2009 και μετά έτρεχαν ομαδικά σχεδόν συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις προσωπικού. Αποτέλεσμα; Από τους 11.500 εργαζόμενους του 2008 σήμερα να εργάζονται 6.200 μόνιμοι υπάλληλοι. Πτώση έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού στο 50%. Ήταν δυνατόν να μην δυσχεράνει η λειτουργία της εταιρείας; Ήταν δυνατόν οι εποχικές ανάγκες των Ελληνικών Ταχυδρομείων να καλύπτονταν μόνο από συμβάσεις ορισμένου χρόνου; Ήταν δυνατόν να μην δημιουργηθούν σοβαρότατα επιχειρησιακά προβλήματα;
·         Την απόφαση ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων η οποία δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Ήταν το 2011 όταν για πρώτη φορά στην πολύχρονη πορεία τους τα ΕΛΤΑ βρέθηκαν στις αγκάλες του ΤΑΙΠΕΔ και μάλιστα στην πρώτη γραμμή ιδιωτικοποίησης. Λογική συνέπεια  των όσων προαναφέρθηκαν, με πρωταρχικό κίνητρο την δραματική μείωση των εσόδων. Η μεταφορά των δικαιωμάτων ψήφου – που αντιστοιχούν στο 90% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας – στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου έγινε με την υπ’ αριθμόν 198/27.10.2011 απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων. Η πορεία τους είχε ήδη περάσει στο επίκεντρο ενός ακόμα κυκλώνα. Δρομολογήθηκαν διαδικασίες, συνετάχθησαν σχέδια και μελέτες αλλά ο υποψήφιος… επενδυτής δεν ενεφανίσθη ποτέ. Κι άλλη καθυστέρηση. Κι άλλος χαμένος χρόνος. Κι άλλη άστοχη κίνηση.
·         Την απώλεια μεγάλου περιουσιακού στοιχείου των ΕΛΤΑ ύψους 221 εκατομμυρίων ευρώ με την διαγραφή της συμμετοχής στο Μετοχικό Κεφάλαιο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και των ομολόγων.
·         Την ακύρωση τον Δεκέμβριο του 2014 των εγκεκριμένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγραμμάτων για έργα των Ελληνικών Ταχυδρομείων ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ εντεταγμένων στο ΕΣΠΑ. Πού πήγε το πρόγραμμα;
Η εταιρεία στην πιο κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ιστορίας της, την στιγμή της απελευθέρωσης της αγοράς, αντί να προσαρμοστεί, και να αναδιοργανωθεί ΠΕΡΙΜΕΝΕ την εξ’ ουρανού… αποζημίωση της καθολικής.
·         Ποιος έχασε;
·         Ποιοι είναι τα θύματα και ποιοι οι θύτες σε αυτόν τον φαύλο κύκλο;
·         Η όποια απάντηση στα καταγεγραμμένα ερωτηματικά καταλήγει σε ένα μόνο συμπέρασμα.
Αυτά… τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την βαριά ιστορία των 190 ετών πίσω τους ΠΡΕΠΕΙ να σωθούν.
Κι αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει καλά η σημερινή κυβέρνηση αφού για πρώτη φορά μετά από δεκαπέντε χρόνια υπεγράφη από τους Υπουργούς Ψηφιακής ΠολιτικήςΤηλεπ/νιώνκαι Ενημέρωσης Νίκο Παππά και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ)με την οποία ρυθμίζονται οι τελωνειακές διαδικασίες εσωτερικού και εξωτερικού.
Τροποποίηση που οδηγεί σταδιακά στην αύξηση των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου ενώ παράλληλα δημιουργεί σύγχρονο πλαίσιο εξυπηρέτησης  των καταναλωτών.
Παράλληλα με το άρθρο 4 στον νόμο 4463/2017 το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπ/νιών και Ενημέρωσης τακτοποίησε το πολυκαθυστερημένο θέμα της καθολικής υπηρεσίας για τα έτη 2013, 2014 και 2015 και υπέγραψε σύμβαση με τα ΕΛΤΑ για την καθολική υπηρεσία βάζοντας σε τάξη και ρύθμιση όλα τα σχετικά θέματα.
Αναμένεται δε, σύμφωνα με το νόμο 4053/2012  να ολοκληρωθεί για πρώτη φορά η δημιουργία μηχανισμού κόστους της καθολικής υπηρεσίας. Ο σχετικός φάκελος κατατίθεται σύντομα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιουργώντας επιτέλους… έναν μόνιμο μηχανισμό αντιστάθμισης.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές από δημόσιους οργανισμούς προς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που για χρόνια είχαν αφεθεί στα αζήτητα, εδώ και λίγους μήνες έχουν ξεκινήσει μετά από πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργείου αλλά και της σημερινής διοίκησης των ΕΛΤΑ να προχωρούν σιγά σιγά και σταδιακά προς την αποπληρωμή τους.
Το τοπίο αρχίζει να αλλάζει.
Οι αβλεψίες του παρελθόντος σταδιακά και μεθοδευμένα έχουν ξεκινήσει να αποκαθίστανται.
Τον τελευταίο χρόνο τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ μοιάζουν να έχουν φουλάρει τις μηχανές για την διάσωσή τους.
Μια αποστολή που όταν πραγματωθεί θα έχει όντως… απαλλάξει την εταιρεία από τις παλιές αμαρτίες των παρελθοντικών της χρόνων.»
Καλά θα κάνουν λοιπόν όσοι μιλούν για τα ΕΛΤΑ να είναι πιο προσεκτικοί. Όσο για εκείνους που βγάζουν την πικρία τους επειδή δεν κατάφεραν να «επανέλθουν» να τους θυμίσουμε πως τα ΕΛΤΑ τα παρέδωσαν τον Απρίλιο του 2016 και όχι τέλος του 2014 !!!