Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2020

Πόρτα εξόδου σε 37 εργαζόμενους των ΕΛΤΑ στο Ηράκλειο

Σε εφαρμογή περνάει το σχέδιο αποδεκατισμού και απαξίωσης των ΕΛΤΑ με το τοπικό σωματείο εργαζομένων να καταγγέλλει την απόφαση της διοίκησης να μην ανανεώσει τις συμβάσεις συνολικά 37 εργαζόμενων στο Ηράκλειο. Οι έμμεσες ομαδικές απολύσεις δια ...
της μη ανανέωσης συμβάσεων αφορά περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους πανελλαδικά. Ήδη έληξαν και δεν ανανεώθηκαν 232 συμβάσεις εργαζόμενων σε υπηρεσίες των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων 19 στους νομούς της Κρήτης (έξι στο Ηράκλειο), ενώ το επόμενο διάστημα λήγουν εκατοντάδες άλλες συμβάσεις, οι οποίες επίσης αποφασίστηκε να μην ανανεωθούν. Η διακοπή των συμβάσεων θα επιφέρει άμεσες επιπτώσεις στη λειτουργία των ΕΛΤΑ και την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Ενδεικτικά στο Ηράκλειο τα 3/4 των εργαζόμενων στη διανομή είναι συμβασιούχοι.
Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ νομού Ηρακλείου καταγγέλλει τον αποδεκατισμό των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ και περιγράφει αναλυτικά τις επιπτώσεις που θα έχει για τους πολίτες. Το Σωματείο ζητά επίσης από τους βουλευτές του νομού να τοποθετηθούν επί του θέματος και από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να αναδείξουν το πρόβλημα.
Μ. Τσαγκαράκης: Σκόπιμη απαξίωση για να ευνοηθούν ιδιωτικές εταιρείες
«Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 1.300 άτομα από άλλες εταιρείες που εργάζονται στον ΕΛΤΑ με συμβάσεις, οι οποίες ανανεώνονται ανά μήνα. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, με πολύ χαμηλούς μισθούς και εργασιακή ανασφάλεια αποτελούν βασικό μοχλό στη λειτουργία των ΕΛΤΑ», είπε ο εργαζόμενος-συνδικαλιστής στα ΕΛΤΑ και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Μάνος Τσαγκαράκης, μιλώντας στον Βασίλη Σπυριδάκη και στο Κόκκινο Κρήτης 88,4 fm. Και συμπλήρωσε: «Αν απολυθούν εκτός από πρόβλημα βιωσιμότητας τα ΕΛΤΑ θα αντιμετωπίζουν και πρόβλημα λειτουργίας. Διότι τα ΕΛΤΑ δεν σαν τις ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα. Εξυπηρετούμε επίσης τα πιο μικρά χωριά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά, όπου καλύπτουμε όχι μόνο τις ταχυδρομικές αλλά και τις τραπεζικές ανάγκες. Αν φύγουν οι συμβασιούχοι αυτοί οι πολίτες θα μείνουν ξεκρέμαστοι. Αλλά και στα αστικά κέντρα δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες. Συνεπώς έχουμε να κάνουμε με απαξίωση των ΕΛΤΑ».
Όπως εξήγησε ο κ. Τσαγκαράκης, τα ΕΛΤΑ έχουν εγκαταλειφθεί από τις κυβερνήσεις επί σειρά ετών, ενώ θα μπορούσαν να ενισχυθούν μέσα από την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων. «Αυτό έγινε σκόπιμα για να ευνοηθούν ιδιωτικές εταιρείες. Το ίδιο εξάλλου γίνεται σε όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου: απαξιώνονται για να ευνοηθούν ιδιωτικές εταιρείες και να στραφούν οι πολίτες σε αυτές», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαγκαράκης.
Η καταγγελία του σωματείου
«Το Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ Νομού Ηρακλείου καταγγέλλει την απόφαση της διοίκησης του οργανισμού για την μη ανανέωση των μηνιαίων συμβάσεων εργασίας των 31 εκτάκτων συναδέλφων που απασχολούνται στη διανομή της πόλης του Ηρακλείου ως ταχυδρόμοι, όπως και των άλλων 6 που μέχρι την περασμένη εβδομάδα απασχολούνταν στα γραφεία συναλλαγής του νομού μας.
Συνάδελφοι που αμείβονται με μισθούς χαμηλότερους κι από το επίδομα ανεργίας. Με μεσάζοντες εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες προς τον ΕΛΤΑ κερδίζοντας περισσότερα από τους ίδιους τους εργαζόμενους!
Η απόφαση της διοίκησης προβλέπει τη λειτουργία των καταστημάτων με το υπάρχον προσωπικό ή όπου δεν υπάρχει, την εκ περιτροπής λειτουργία αυτών με το μισό προσωπικό κάποιες ώρες και κάποιες μέρες την εβδομάδα. Επίσης για τη διανομή της αλληλογραφίας προβλέπει την πρόσληψη 20 νέων διανομέων για όλη την Κρήτη!! Δηλαδή 11 μόνιμοι ταχυδρόμοι ηλικίας οι περισσότεροι άνω των 55 ετών και όσοι από τους 20 νέους καταλήξουν τελικά στο Ηράκλειο θα εξυπηρετούν καθημερινά μία πόλη 200,000 κατοίκων !! Δηλαδή να εξυπηρετεί ο ταχυδρόμος μια, το πολύ δυο φορές την εβδομάδα τους Ηρακλειώτες; Να εξυπηρετούνται οι πολίτες του Νομού εκ περιτροπής, κάποιες μέρες και ώρες την εβδομάδα; Ή μήπως με ραντεβού;
Μα τελικά αυτή είναι η εξυγίανση του ΕΛΤΑ που τόσο περιμέναμε; Αυτή είναι η ανάπτυξη που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός της χώρας; Αυτό το σχέδιο το μόνο που θα καταφέρει θα είναι η περαιτέρω δυσφήμηση του παλαιότερου και πιο αγαπητού στους πολίτες οργανισμού της Ελλάδος. Τελικά το ζητούμενο είναι να διαλύσετε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία; Αν αυτό θέλετε, τότε οι διοικούντες φαίνεται πως είναι οι πλέον ικανοί !!
Περιμέναμε από τους πολυδιαφημισμένους τεχνοκράτες που ανέλαβαν τη διοίκηση του πιο ιστορικού οργανισμού στη χώρα κάτι καλύτερο…
Αλλά κι αυτοί για το μόνο που ενδιαφέρονται μάλλον είναι η προσθήκη στο βιογραφικό τους της ανάληψης της ηγεσίας μιας εταιρίας του μεγέθους του ταχυδρομείου αδιαφορώντας όπως και όλοι οι αποτυχημένοι προκάτοχοί τους για τις ολέθριες αποφάσεις που την κατέστρεψαν.
Αναμένουμε από τον περιφερειακό Διευθυντή Κρήτης στην συνάντηση του με τη διοίκηση στην Αθήνα την ερχόμενη Τετάρτη 29/1/2020 να αναδείξει το πρόβλημα του νησιού μας και κυρίως του Ηρακλείου και να διεκδικήσει την κάλυψη όλων των θέσεων του Νομού.
Επίσης αναμένουμε την τοποθέτηση επί του θέματος των αξιότιμων βουλευτών όλων των κομμάτων του Νομού μας τους οποίους επιθυμούμε και θα επιδιώξουμε να συναντήσουμε το συντομότερο δυνατό ώστε να τους ενημερώσουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε .
Ευελπιστούμε πως τα ΜΜΕ του τόπου μας θα αναδείξουν το πρόβλημα ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες για τις εξελίξεις στο ταχυδρομείο».
Πηγή: inotos.gr