Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Ακόμη δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 και ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε μέσω τηλεοπτικού σταθμού πως εξετάζονται ήδη αλλαγές για το 2017! Ωστόσο ....
οι αλλαγές που εξήγγειλε ο κ. Αλεξιάδης δεν έχουν να κάνουν με την σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων αλλά με τη σύνδεσή τους με τα καύσιμα!
Ειδικότερα ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε χαρακτηριστικά στον Σκάι πως: «Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. Άλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κλπ» σχολίασε ο υπουργός.
Το θέμα αύξησης των φόρων στα καύσιμα ώστε να μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας υπήρχε στο συρτάρι του υπουργείου Οικονομικών εδώ και αρκετό καιρό με μια μικρή διαφορά.
Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας και την επιβολή ειδικού Τέλους στα καύσιμα ώστε οι απώλειες που θα καταγράφονταν από τα Τέλη Κυκλοφορίας να αναπληρώνονταν από το Τέλος στα καύσιμα.
Το συγκεκριμένο σύστημα το έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίες δεν επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα ωστόσο όπως φαίνεται το οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμεί την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας αλλά την μείωσή τους με την ταυτόχρονη επιβολή του Τέλους στα καύσιμα.
Με λίγα λόγια και Τέλη Κυκλοφορίας θα επιβάλλονται και οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται.
Τα υπέρ και τα κατά των Τελών Κυκλοφορίας του 2017
Η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας το 2017 αν τελικά πραγματοποιηθεί θα αποτελέσει ένα θετικό μέτρο για πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων κυρίως που τα έχουν σε ακινησία.
Επίσης θα οφελήσει πάρα πολύ τους κατόχους που δεν κινούν τα αυτοκίνητά τους σε καθημερινή βάση καθώς το κόστος χρήσης τους θα μειωθεί περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά ωστόσο η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα «καταστρέψει» όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά λόγω της εργασίας τους ενώ επίσης οι επαγγελματίες του κλάδου θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο εξαιτίας του υπερβολικού κόστους χρήσης.
Εν κατακλείδι το Τέλος στα καύσιμα θεωρείται ένα δίκαιο μέτρο καθώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύει κάποιος ιδιοκτήτες ΙΧ τόσο περισσότερο θα επιβαρύνεται. Μάλιστα αν έχει ένα αυτοκίνητο με μεγάλο κυβισμό η επιβάρυνση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Ωστόσο από την άλλη μεριά το κόστος χρήσης για τους επαγγελματίες του κλάδου όπως ιδιοκτήτες φορτηγών και Ταξί θα είναι υπέρογκο με αποτέλεσμα τα κόμιστρα να καταγράψουν πολύ μεγάλη αύξηση η οποία κατ' εεπέκταση θα οδηγήσει σε μεγάλη πτώση του όγκου εργασιών.
Επίσης σε όλους είναι γνωστό πως οι τιμές του πετρελαίου επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί πολύ χαμηλές έως και πολύ υψηλές τιμές.
Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός που η τιμή της βενζίνης βρίσκονταν κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο και της αντίστοιχης του πετρελαίου κίνησης κοντά στο 1,6 ευρώ το λίτρο.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αν το 2017 οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα τότε η επιβάρυνση από το Τέλος στα καύσιμα (υπέρ των Τελών Κυκλοφορίας) θα μειώσει πάρα πολύ την κατανάλωση.
Τέλος ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων εκτιμούν πως η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα οδηγήσει με περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης με αποτέλεσμα να καταγραφούν πολλά νέα λουκέτα στην αγορά καθώς τα περιθώρια κέρδους τους είναι εξαιρετικά χαμηλά...
«Οι δεξαμενές με παράνομα καύσιμα είναι μεγαλύτερες από τη λίμνη Δοϊράνη!»
Το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης για όλες τις κυβερνήσεις της Ελλάδας τα τελευταία 20 χρόνια. Ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Μάλιστα πρώην κορυφαίος Υπουργός της τωρινής κυβέρνησης όταν του είχε προταθεί από στελέχη του κλάδου να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και να αντικατασταθούν από τα καύσιμα εκείνος τους απάντησε πως: «Αν δεν παταχθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν μπορούν να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας!». Μάλιστα θέλοντας να επισημάνει το μέγεθος του λαθρεμπορίου ο πρώην κορυφαίος Υπουργός της κυβέρνησης ανέφερε σε στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου πως: «Το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μάστιγα. Οι δεξαμενές με παράνομα καύσιμα είναι μεγαλύτερες από τη λίμνη της Δοϊράνης!»
«Πάγωσε» η αγορά!
Οι τηλεοπτικές εξαγγελίες από τον κ. Αλεξιάδη σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 «πάγωσαν» κυριολεκτικά τα όποια χαμόγελα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται σε στελέχη της αγοράς καθώς θεωρούσαν πως το θέμα των Τελών Κυκλοφορίας είχε λήξει τουλάχιστον για φέτος και υπήρχε ο χρόνος μέχρι τον Νοέμβριο του 2016 να εξεταστεί το ζήτημα.
Η πρόωρη ανακοίνωση από τον αναπληρωτή Υπουργό σχετικά με την επιβολή Τέλους στα καύσιμα με ταυτόχρονη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας του 2017 στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα «παγώσουν» τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς τα νέα «πυροτεχνήματα» όπως αποκαλούν τις δηλώσεις του κ. Αλεξιάδη θα προκαλέσουν ένα κλίμα αβεβαιότητας στους καταναλωτές ακυρώνοντας πολλές παραγγελίες.
'Αλλωστε όπως επισημαίνουν στο Enikonomia στελέχη της αγοράς: «Αρκετό κακό στην αγορά προκάλεσε η καθυστέρηση της επίσημης ανακοίνωσης των Τελών Κυκλοφορίας του 2016. Αν δεν μπει ένα οριστικό τέλος στα σενάρια η αγορά θα παραπαίει ολόκληρο το 2016...».
Αλλαγές επίσης προγραμματίζονται και στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για το 2016. Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τι εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών...
Πηγή: enikonomia.gr
andris@enikonomia.gr
Ακόμη δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 και ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης προανήγγειλε μέσω τηλεοπτικού σταθμού πως εξετάζονται ήδη αλλαγές για το 2017! Ωστόσο ....
οι αλλαγές που εξήγγειλε ο κ. Αλεξιάδης δεν έχουν να κάνουν με την σύνδεση των Τελών Κυκλοφορίας με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων αλλά με τη σύνδεσή τους με τα καύσιμα!
Ειδικότερα ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε χαρακτηριστικά στον Σκάι πως: «Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. Άλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κλπ» σχολίασε ο υπουργός.
Το θέμα αύξησης των φόρων στα καύσιμα ώστε να μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας υπήρχε στο συρτάρι του υπουργείου Οικονομικών εδώ και αρκετό καιρό με μια μικρή διαφορά.
Το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας και την επιβολή ειδικού Τέλους στα καύσιμα ώστε οι απώλειες που θα καταγράφονταν από τα Τέλη Κυκλοφορίας να αναπληρώνονταν από το Τέλος στα καύσιμα.
Το συγκεκριμένο σύστημα το έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίες δεν επιβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα ωστόσο όπως φαίνεται το οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμεί την κατάργηση των Τελών Κυκλοφορίας αλλά την μείωσή τους με την ταυτόχρονη επιβολή του Τέλους στα καύσιμα.
Με λίγα λόγια και Τέλη Κυκλοφορίας θα επιβάλλονται και οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται.
Τα υπέρ και τα κατά των Τελών Κυκλοφορίας του 2017
Η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας το 2017 αν τελικά πραγματοποιηθεί θα αποτελέσει ένα θετικό μέτρο για πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων κυρίως που τα έχουν σε ακινησία.
Επίσης θα οφελήσει πάρα πολύ τους κατόχους που δεν κινούν τα αυτοκίνητά τους σε καθημερινή βάση καθώς το κόστος χρήσης τους θα μειωθεί περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά ωστόσο η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα «καταστρέψει» όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά λόγω της εργασίας τους ενώ επίσης οι επαγγελματίες του κλάδου θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο εξαιτίας του υπερβολικού κόστους χρήσης.
Εν κατακλείδι το Τέλος στα καύσιμα θεωρείται ένα δίκαιο μέτρο καθώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύει κάποιος ιδιοκτήτες ΙΧ τόσο περισσότερο θα επιβαρύνεται. Μάλιστα αν έχει ένα αυτοκίνητο με μεγάλο κυβισμό η επιβάρυνση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Ωστόσο από την άλλη μεριά το κόστος χρήσης για τους επαγγελματίες του κλάδου όπως ιδιοκτήτες φορτηγών και Ταξί θα είναι υπέρογκο με αποτέλεσμα τα κόμιστρα να καταγράψουν πολύ μεγάλη αύξηση η οποία κατ' εεπέκταση θα οδηγήσει σε μεγάλη πτώση του όγκου εργασιών.
Επίσης σε όλους είναι γνωστό πως οι τιμές του πετρελαίου επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί πολύ χαμηλές έως και πολύ υψηλές τιμές.
Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός που η τιμή της βενζίνης βρίσκονταν κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο και της αντίστοιχης του πετρελαίου κίνησης κοντά στο 1,6 ευρώ το λίτρο.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αν το 2017 οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα τότε η επιβάρυνση από το Τέλος στα καύσιμα (υπέρ των Τελών Κυκλοφορίας) θα μειώσει πάρα πολύ την κατανάλωση.
Τέλος ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων εκτιμούν πως η επιβολή Τέλους στα καύσιμα θα οδηγήσει με περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης με αποτέλεσμα να καταγραφούν πολλά νέα λουκέτα στην αγορά καθώς τα περιθώρια κέρδους τους είναι εξαιρετικά χαμηλά...
«Οι δεξαμενές με παράνομα καύσιμα είναι μεγαλύτερες από τη λίμνη Δοϊράνη!»
Το λαθρεμπόριο καυσίμων αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης για όλες τις κυβερνήσεις της Ελλάδας τα τελευταία 20 χρόνια. Ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Μάλιστα πρώην κορυφαίος Υπουργός της τωρινής κυβέρνησης όταν του είχε προταθεί από στελέχη του κλάδου να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και να αντικατασταθούν από τα καύσιμα εκείνος τους απάντησε πως: «Αν δεν παταχθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν μπορούν να καταργηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας!». Μάλιστα θέλοντας να επισημάνει το μέγεθος του λαθρεμπορίου ο πρώην κορυφαίος Υπουργός της κυβέρνησης ανέφερε σε στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου πως: «Το λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μάστιγα. Οι δεξαμενές με παράνομα καύσιμα είναι μεγαλύτερες από τη λίμνη της Δοϊράνης!»
«Πάγωσε» η αγορά!
Οι τηλεοπτικές εξαγγελίες από τον κ. Αλεξιάδη σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 «πάγωσαν» κυριολεκτικά τα όποια χαμόγελα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται σε στελέχη της αγοράς καθώς θεωρούσαν πως το θέμα των Τελών Κυκλοφορίας είχε λήξει τουλάχιστον για φέτος και υπήρχε ο χρόνος μέχρι τον Νοέμβριο του 2016 να εξεταστεί το ζήτημα.
Η πρόωρη ανακοίνωση από τον αναπληρωτή Υπουργό σχετικά με την επιβολή Τέλους στα καύσιμα με ταυτόχρονη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας του 2017 στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα «παγώσουν» τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς τα νέα «πυροτεχνήματα» όπως αποκαλούν τις δηλώσεις του κ. Αλεξιάδη θα προκαλέσουν ένα κλίμα αβεβαιότητας στους καταναλωτές ακυρώνοντας πολλές παραγγελίες.
'Αλλωστε όπως επισημαίνουν στο Enikonomia στελέχη της αγοράς: «Αρκετό κακό στην αγορά προκάλεσε η καθυστέρηση της επίσημης ανακοίνωσης των Τελών Κυκλοφορίας του 2016. Αν δεν μπει ένα οριστικό τέλος στα σενάρια η αγορά θα παραπαίει ολόκληρο το 2016...».
Αλλαγές επίσης προγραμματίζονται και στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για το 2016. Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τι εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών...
Πηγή: enikonomia.gr