6 Ιουν 2014

Πέντε συνεχίζουν για τον ΟΛΠ. Πέρασαν όλα τα φαβορί (Cosco, APM, Ports America)

Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, τα πέντε επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, δηλαδή στην κατάθεση των δεσμευτικών ....
προσφορών.
Τα πέντε σχήματα είναι: 
-APM Terminals, B.V.
-COSCO (Hong Kong) Group Limited
-International Container Terminal Services, Inc
-Ports America Group Holdings
-Utilico Emerging Markets Limited.
Όπως διαπιστώνει κανείς, συνεχίζουν όλα τα φαβορί, ενώ το μόνο σχήμα που αποκλείστηκε είναι το Cartesian Capital Group.
Κατά τη β’ φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Οχτώ μνηστήρες για τον ΟΛΘ, εκ των οποίων 2 κοινοί με ΟΛΠ!
Με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από οχτώ επενδυτικά σχήματα, έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.:
-APM Terminals, B.V. (θυγατρική της δανικής Maersk)
-Deutsche Invest Equity Partners, GmbH (είναι θυγατρική γερμανικού private equity με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε γερμανόφωνες χώρες).
-Duferco Particiption Holding, SA (Αποτελεί ελβετικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών αλλά και στην ενέργεια, τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα Logistics. Λειτουργεί παράλληλα δίκτυο διανομής ηλεκτρικού ρεύματος και διασύνδεσης μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας).
-International Container Terminal Services, Inc (Πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες).
-Mitsui & Co., Ltd. (Είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα την Ιαπωνία με ετήσιο τζίρο της τάξης των 6 τρισ. γιεν). 
-P&O Steam Navigation Company - DP World (Πρόκειται για θυγατρική της Dubai Port η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση και είναι μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών διεθνώς). 
-Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. (Oι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διεκδικούν και τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ). 
-Yilport Holding, Inc.(αποτελεί μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim, με συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και λιμάνια. Ελέγχει 4 λιμάνια στον ανατολικό Μαρμαρά και 1 στη Μάλτα).
Όπως διαπιστώνει κανείς, 2 ενδιαφερόμενοι έχουν κατέβει και για τον ΟΛΠ (APM και Ιnternational Container Terminal), ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Ως γνωστόν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ. 
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Πηγή: metaforespress.gr