13 Ιαν 2019

Ανακοίνωση της ΠΑΚ-ΕΛΤΑ


ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ  ΑΠΟΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

                                                                                    Γενάρης 2019

Με μεγάλη καθυστέρηση παρουσιάστηκε στο ΔΣ του Οργανισμού προφορικά, μέρος του επιχειρησιακού σχεδίου που επεξεργάστηκε η PRICE WATERHOUSE COOPERS.
Το ερώτημα είναι γιατί δεν κατατέθηκε γραπτώς και στο σύνολο του, καθώς δεν δόθηκε ούτε στα μέλη του ΔΣ.
Προχειρότητα ή σκοπιμότητα; ...

 Μήπως έχουν αντιληφθεί και οι ίδιοι πως οι εκθέσεις ιδεών που παρουσιάζουν κάθε τόσο, είναι εκτός πραγματικότητας;
Από διαρροές και δημοσιεύματα μαθαίνουμε κάποιες πτυχές αυτού του σχεδίου.
Αν αληθεύουν και έχουν βάση, οι προτάσεις τους είναι καταστροφικές για το Ταχυδρομείο και πρέπει να επιστραφούν ως απαράδεκτες.
Επαναφέρουν το κλείσιμο μεγάλου αριθμού καταστημάτων, αγνοώντας σημαντικές παραμέτρους που έχουν σχέση με κοινωνικό ρόλο του Οργανισμού και τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών.
Το Ταχυδρομείο είναι από τις βασικές υποδομές της χώρας και όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να λαμβάνουν τις υπηρεσίες του.
Ναι στον εξορθολογισμό του δικτύου όπου είναι αναγκαίο, όχι όμως στο μαζικό κλείσιμο γραφείων και στην περαιτέρω συρρίκνωση του.
Η πρακτόρευση που προτείνουν δεν μπορεί να υποκαταστήσει το δίκτυο. Θα πρέπει να είναι συμπληρωματική λειτουργία και περιορισμένου αριθμού.
Το franchise επίσης ως πρόταση είναι εκτός τόπου και χρόνου. Προφανώς οι συντάκτες δεν έχουν αντιληφθεί τι είναι το Ταχυδρομείο και το θεωρούν σαν μια απλή εμπορική επιχείρηση.
Η λύση αυτή είναι ανέφικτη και κοστοβόρα.
Ας λάβουν υπόψιν τους πόσο βοήθησε τις Ταχυμεταφορές που έχει εκτεταμένο δίκτυο franchise και σε τι ωφέλησε..
Εκεί όμως που οι συντάκτες του σχεδίου έχουν ξεφύγει εντελώς είναι η πρόταση για αποχώρηση 1800 εργαζομένων το 2019!!!
Δεν μας λένε όμως πως θα γίνει, ποιους αφορά και με ποιους όρους.
Με απολύσεις; Ποιός είναι αυτός που θα το επιτρέψει;
Μήπως νομίζουν πως βρισκόμαστε ακόμα στο 2013 και στις μαζικές απολύσεις και διαθεσιμότητες εκείνης της εποχής; 
Ας το ξεχάσουν!
Με εθελούσια έξοδο; Να προτείνουν τότε και χρηματοδότηση!
Σε κάθε περίπτωση αποχώρηση ενός όσου μεγάλου αριθμού εργαζομένων σε ένα χρόνο, δεν είναι σοβαρή πρόταση.
Εκτός κι αν δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα.
Το σχέδιό τους δεν περιλαμβάνει την εδώ και τώρα ενσωμάτωση της θυγατρικής. Την παραπέμπει στο 2022 και βλέπουμε. . .
Πόσο αξιόπιστο, αποτελεσματικό και αναπτυξιακό  μπορεί να είναι, όταν είναι πασιφανές από όλους, πως αυτή θα ήταν η αναγκαία για το μέλλον του οργανισμού κίνηση;
Σκοπιμότητες ή άγνοια?
Σχέδιο οικονομικής βιωσιμότητας χωρίς την ενσωμάτωση της θυγατρικής και του αναπροσανατολισμού του Οργανισμού στο γρήγορο Ταχυδρομείο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν νοείται.
Όσο για τα υπόλοιπα πού προτείνουν σε σχέση με μισθούς και δώρα, υπάρχουν ΣΣΕ . Ας κάνουν τον κόπο να ρωτήσουν.
Επίσης η μόδα των προηγούμενων χρόνων με τη χρήση κουπονιών, απαγορεύεται πλέον. Ας ενημερωθούν καλύτερα λοιπόν.
Συναδέλφισσες-οι
Η παράταξή μας θα τοποθετηθεί υπεύθυνα και πιο αναλυτικά όταν έχει στα χέρια της το σύνολο των προτάσεων και το ολοκληρωμένο σχέδιο.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα στηρίξει νεοφιλελεύθερα σχέδια 
συρρίκνωσης του Ταχυδρομείου.
Όσες προτάσεις έχουν διαρρεύσει μέχρι τώρα είναι έξω από την δική μας αντίληψη.
Κινούνται στον αντίποδα των θέσεών μας και θα τις πολεμήσουμε με κάθε τρόπο.
Η ανάγκη σχεδίου οικονομικής βιωσιμότητας του Οργανισμού είναι υπαρκτή και επείγει.
Το έχουν συνειδητοποιήσει οι εργαζόμενοι στο σύνολό τους.
Νεοφιλελεύθερα σχέδια copypaste δεν θα τα στηρίξει κανένας.
Ας το μαζέψουν όσο πιο γρήγορα γίνεται και να φέρουν συνεκτικό και ρεαλιστικό σχέδιο που θα συνδυάζει την βιωσιμότητα με την ανάπτυξη του Οργανισμού.
Καλούμε την διοίκηση του Οργανισμού να απορρίψει αυτές τις προτάσεις.
Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο οφείλουν να παρέμβουν άμεσα, να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να εμποδίσουν την απαξίωση και τη συρρίκνωση του Δημόσιου Ταχυδρομείου.