Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2018

Παρέμβαση στα κεντρικά της ACS

Εργαζόμενοι της εταιρείας και του κλάδου ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς, στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας της ΓΣΕΕ, βρέθηκαν από τα ξημερώματα της Τετάρτης έξω από ...
τα κεντρικά της ACS, διεκδικώντας να μπει «φρένο» στην ευελιξία και να υπογραφεί επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας (ΣΣΕ)

acs_tetarti_apergia.jpg

(φωτογραφίες από την κινητοποίηση στα κεντρικά της ACS, στην Πέτρου Ράλλη, το πρωί της Τετάρτης 28/11: Left.gr)
Από πολύ νωρίς το πρωί της Τετάρτης ήταν εκεί, διαμαρτυρόμενοι για τις ελαστικές μορφές απασχόλησης και απαιτώντας την υπογραφή επιχειρησιακής ΣΣΕ: Οι εργαζόμενοι της ACS, μαζί με συναδέλφους τους από άλλες εταιρείες του κλάδου και τη στήριξη του Σωματείου Εργαζομένων Ταχυδρομικών και Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων Αττικής (Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α), στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας, έστειλαν ξανά ηχηρό μήνυμα στην εργοδοσία, πιάνοντας το νήμα από την κινητοποίηση του περασμένου Ιουλίου, για την οποία είχαμε γράψει εκτενές ρεπορτάζ στο Left.gr
Όπως αναφέραμε τον Ιούλιο, η ACS του Θ. Φέσσα, με προσλήψεις μερικής απασχόλησης και ορισμένου χρόνου επιμένει να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες της στο πανελλαδικό κέντρο διαλογής της στην Αττική, καθώς και τα κενά που δημιουργούνται από αποχωρήσεις εργαζομένων αορίστου χρόνου. Αποχωρήσεις οι οποίες οφείλονται σε πολύ μεγάλο βαθμο στα ιδιαιτέρως εντατικοποιημένα καθήκοντα των τμημάτων αφίξεων - αναχωρήσεων αποστολών αλλά, κυρίως, στο πρόσφατο κόλπο των ανακυκλούμενων προσλήψεων.  
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 460 εργαζόμενους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που εργάζονται στη διαλογή, την αναχώρηση και την άφιξη των δεμάτων και των γραμμάτων, 60 εργαζόνται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και 50 με αορίστου. Μέσα σε δυο χρόνια, από τις 15 οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου εκτοξεύτηκαν στις 60!
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας διεκδικούν να μπει ένα φρένο στην «ευελιξία» αυτή, διότι, όπως είχε τονίσει ο γενικός γραμματέας του σωματείου της ACS, Θοδωρής Μπερδές στο Left.gr, αν το πείραμα της ACS πετύχει, θα «πλασαριστεί» ως μέθοδος «ανταγωνιστικής ανάπτυξης» στα υπόλοιπα κομμάτια του κλάδου και κυρίως στα πρακτορεία franchise, που σήμερα θεωρεί ότι αποτελούν το υποτελές της «βασίλειο».
Όπως αναλυτικά εξηγεί το Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α στο κάλεσμά του για την σημερινή απεργία: «την τελευταία δεκαετία, γενικά οι εργοδότες αλλά ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου μας, εκμεταλλεύτηκαν την κρίση που έπλασε η ντόπια και η διεθνή εργοδοσία για να ανατρέψουν κάθε κανόνα στην εργασία και "παλεύουν" να καταργήσουν ως βασικό δικαίωμα μας την σταθερή εργασία. Αυτοί που δημιούργησαν τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας, έρχονται σήμερα να πιέσουν για εντατικοποίηση εκμεταλλευόμενοι τον φόβο της.
Χρησιμοποιούν συχνά πιέσεις για απλήρωτη υπερεργασία αδήλωτες και υποπληρωμένες υπερωρίες, πλαστή μερική απασχόληση και τελικά για "μαύρη εργασία".
Όταν στις "λύσεις" αυτές προσφεύγουν κερδοφόρες επιχειρήσεις αλλά και πρωτοπόρες κλάδων όπως η SPEEDEX  και η ACS, τότε αποκαλύπτεται το «σχέδιο» τους: καταπάτηση και ανατροπή των εργασιακών κανόνων στην πράξη, προκειμένου να σταματήσουν οι διεκδικήσεις των εργαζόμενων. Στην ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ η αύξηση 8% να υπογραφεί και με συλλογική σύμβαση (πάγιο αίτημα των συναδέλφων)και δεν χωρούν άλλες δικαιολογίες πλέον».
Ανάμεσα στα συνολικά αιτήματα του κόσμου της Εργασίας (Συλλογικές Συμβάσεις παντού, σταθερή 5ημερη και πλήρη εργασία για όλους, αύξηση του κατώτατου μισθού τώρα, αυξήσεις σε όλους τους ισχύοντες μισθούς και ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις), το Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α διεκδικεί την υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων σε όλες τις κεντρικές εταιρείες του κλάδου ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς και  απαιτεί άμεσα την υπογραφή μιας ενιαίας Κλαδικής σύμβασης για:
  • Να καθοριστούν δίκαια οι όροι αμοιβών και συνθηκών εργασίας στον κλάδο. Αναγνώριση των βασικών ειδικοτήτων των εργαζομένων του κλάδου και καθορισμός αμοιβής ανεξαρτήτως εταιρείας.
  • Κατάργηση της μαύρης και υπερωριακής απασχόλησης και απομόνωση των «μαύρων» στελεχών που προσπαθούν να την επιβάλουν για την αποφυγή προσλήψεων.
  • Καθιέρωση ρήτρας ευθύνης των κεντρικών εταιρειών για την διασφάλιση των βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα πρακτορεία όπως σε περιπτώσεις που αδυνατεί ο πράκτορας εργοδότης τους, όπως οι ασφαλιστικές εισφορές και οι αποζημιώσεις σε περίπτωση απόλυσης ή πτώχευσης του πράκτορα.  
  • 35ωρο - 5ήμερο - 7ωρο χωρίς μειώσεις των μισθών στον κλάδο ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς λόγο της μεγάλης εισαγωγής τεχνολογίας.
  • Να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα οι ειδικότητες των οδηγών δικύκλου, αυτοκινήτου και διαλογέων – συσκευαστών βάσει των πραγματικών συνθηκών εργασίας.
  • Τήρηση των βιβλίων ατυχημάτων και διαδικασιών πρόληψης τους από όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου και υποχρέωση ενημέρωσης των συνδικαλιστικών οργάνων.
  • Συμμετοχή κατά κύριο λόγο των επιχειρήσεων στα έξοδα επαγγελματικού εξοπλισμού προστασίας για οδηγούς δικύκλου, αυτοκινήτου και διαλογείς – συσκευαστές και σημαντική μείωση του φορολογικού κόστους των ειδών προστασίας και στην χώρα μας.
  • Ανανέωση του στόλου οχημάτων με μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης.
Όπως σημειώνει, «τα περιθώρια που έχουν οι επιχειρηματίες των μικρών τοπικών καταστημάτων πιέζονται και καθορίζονται από τις κεντρικές εταιρείες. Μόνο οι εργαζόμενοι μπορούμε να αλλάξουμε τα σχέδια των κεντρικών για την εξαθλίωση του επαγγέλματος μας και μόνο με συγκροτημένο συνδικαλισμό και κλαδική συλλογική σύμβαση». 
Πηγή:https://left.gr