13 Ιουλ 2016

Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν

Συναδέλφισσες –οι
Ως παράταξη θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε από την δική μας σκοπιά, με επιχειρήματα, νηφαλιότητα και ψυχραιμία για τις εξελίξεις που αφορούν τη δουλειά μας. Στις μέρες μας δυστυχώς περιττεύουν οι κραυγές, η σκοπιμότητα, αλλά και η …αμνησία.
Σύμφωνα με το νόμο 4389/2016, που αφορά την ....
ένταξη των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ στο νέο υπερ-ταμείο αξιοποίησης της δημόσια περιουσίας και συγκεκριμένα στην Εταιρία Δημόσιων Συμμετοχών (Ε.ΔΗ.Σ.), δημιουργούνται πλέον νέα δεδομένα για τον Οργανισμό μας.
Η ένταξη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο.
Οι δηλώσεις των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών για το μέλλον των δημοσίων εταιριών (ανάμεσα σ’ αυτές και τα ΕΛΤΑ) που εντάσσονται στην Ε.ΔΗ.Σ είναι καθησυχαστικές και μιλούν για αξιοποίηση αυτών των εταιριών-οργανισμών και όχι για ιδιωτικοποίηση. Ο χρόνος θα δείξει.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, εμείς θα πρέπει να είμαστε σε πλήρη επαγρύπνηση και ετοιμότητα στην περίπτωση που αυτή η προοπτική δεν θα εξελιχθεί επ’ ωφελεία του Οργανισμού και των Εργαζομένων, αλλά θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για περαιτέρω αρνητικές εξελίξεις.
Ο απεγκλωβισμός του Οργανισμού από το ΤΑΙΠΕΔ, (που όλοι γνωρίζουμε τον λόγο δημιουργίας του και που μοναδικό στόχο είχε την πώληση των ΕΛΤΑ), εμείς θεωρούμε πως είναι θετική εξέλιξη.

Ο νόμος 4389/2016 στο άρθρο 197, παράγραφος 9, αναφέρει: «Η μετάβαση των μετοχών των δημοσίων επιχειρήσεων στην ΕΔΗΣ δεν επηρεάζει αφ’ εαυτή τους όρους εργασίας των υπαλλήλων των δημοσίων επιχειρήσεων».
Αυτή η αναφορά σημαίνει πως, μετά την ένταξη των δημοσίων επιχειρήσεων στην Ε.ΔΗ.Σ. οι Εργαζόμενοι, όσων από αυτές τις εταιρίες έχουν υπογράψει πρόσφατες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τους όρους αυτών των συμβάσεων.
Επειδή λοιπόν οι εξελίξεις είναι τουλάχιστον θολές και απροσδιόριστες, θα πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και σε κάθε περίπτωση πριν από την ένταξη των ΕΛΤΑ στην Ε.ΔΗ.Σ., η ΠΟΣΤ να αναλάβει πρωτοβουλία για να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις με την Διοίκηση και εν τέλει να συνομολογήσει και να υπογράψει νέα πολυετή Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ώστε να θωρακιστούν τα εργασιακά και μισθολογικά μας δικαιώματα και μετά την ένταξη στην Ε.ΔΗ.Σ.. Παρόμοιες ενέργειες έχουν ξεκινήσει σε άλλες ΔΕΚΟ και σε κάποιες έχουν ήδη υπογραφεί νέες Συλλογικές Συμβάσεις.

Την περασμένη εβδομάδα (Τρίτη 5 Ιουλίου) πραγματοποιήθηκε συνάντηση διαπαραταξιακής αντιπροσωπείας της ΠΟΣΤ με τον υπουργό κ. Σπίρτζη, στην οποία συζητήθηκαν τα θέματα που απασχολούν τον Οργανισμό. Ο υπουργός ενημέρωσε την επιτροπή, παρουσία και της προέδρου του Δ.Σ. ΕΛΤΑ για τις προθέσεις στήριξης του Δημόσιου Ταχυδρομείου από πλευράς κυβέρνησης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν πρόκειται να υπάρξει καλύτερος σύμμαχος για το Ταχυδρομείο και τους Εργαζόμενους από αυτήν την κυβέρνηση» και δεσμεύτηκε για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον Οργανισμό. Παράλληλα αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας συνεργασίας των ΕΛΤΑ με δημόσιο πιστωτικό ίδρυμα για την πλήρη αξιοποίηση του δικτύου των πανελλαδικά, σε όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου.
Ανάμεσα στα υπόλοιπα θέματα που συζητήθηκαν, το σημείο που στάθηκε ιδιαίτερα ο υπουργός και επεσήμανε την σοβαρότητα του, ήταν «η άμεση ανάγκη υπογραφής νέας και μάλιστα πολυετούς Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ώστε να κατοχυρωθούν τα εργασιακά δικαιώματα των Εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, εν όψει της ένταξης του Οργανισμού στην Ε.ΔΗ.Σ.».
Δυστυχώς η ΠΟΣΤ εγκλωβισμένη στην στείρα αντιπαράθεση της με την Διοίκηση αφήνει να περνούν οι μέρες χωρίς να προσέρχεται σε διάλογο, για να διαπραγματευτεί ένα τόσο σοβαρό θέμα.


Αντ’ αυτού, διαπιστώνουμε το τελευταίο διάστημα, από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η νέα Διοίκηση, μια ατέρμονη  επίθεση από την ΠΟΣΤ απέναντι σε κάθε διοικητική ενέργεια, ανεξάρτητα από το αν είναι σωστή ή λάθος και που οι συνέπειες αυτής της κόντρας αποδεικνύεται τελικά πως βλάπτουν τελικά σοβαρά όχι μόνο τον Οργανισμό αλλά κυρίως τα συμφέροντα των Εργαζομένων.
Η ΠΟΣΤ αποδεικνύεται το τελευταίο διάστημα πολυγραφότατη στο να καταγγέλλει την Διοίκηση, στο να παρουσιάζει τα δημοσιεύματα για την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων το απόγευμα, στο να προβάλλει τις δήθεν ζημιές εκατομμυρίων ευρώ που τάχα προκλήθηκαν στα ΕΛΤΑ από την αναστολή και για ένα τόσο σοβαρό θέμα (Συλλογική Σύμβαση Εργασίας) σιωπά επικίνδυνα.

Συναδέλφισσες -οι

Είχαμε αποφασίσει να μην απαντούμε πλέον στον βρώμικο χαρτοπόλεμο της ΠΟΣΤ-ΠΑΣΚΕ και όσων όψιμα και ευκαιριακά έχουν εμπλακεί στην στημένη αντιπαράθεση, πιστεύοντας οι αφελείς πως λειτουργώντας συντεχνιακά θα έχουν παραταξιακά οφέλη, αγνοώντας την σημερινή τραγική κατάσταση του Οργανισμού.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται πάντα είτε ως φάρσα, είτε ως τραγωδία.
Φαίνεται όμως πως η ηγεσία της ΠΟΣΤ-ΠΑΣΚΕ το αγνοεί.
Θεωρεί φρόνιμο, κάθε φορά που αλλάζει η Διοίκηση στα ΕΛΤΑ και μέχρι να καταφέρει να της επιβληθεί, να αναλώνεται σε χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων, καταλήψεις γραφείων, καταγγελίες κατά πάντων, να ανακαλύπτει φανταστικούς εχθρούς, υπονομευτές και να προσπαθεί να μεταφέρει στους Εργαζόμενους, αλλά και στην κοινωνία, μια εικόνα χάους και διάλυσης του Ταχυδρομείου.
Και δυστυχώς δεν καταλαβαίνει πως οι διοικήσεις έρχονται και παρέρχονται, αλλά η ζημιά που προκαλούν τα αρνητικά δημοσιεύματα στον Οργανισμό, αποδομώντας την καλή εικόνα του Ταχυδρομείου στην κοινωνία, είναι δύσκολα αναστρέψιμη στη συνέχεια.
Η νόμιμη Διοίκηση του Οργανισμού, που έχει την πολιτική ευθύνη και τοποθετήθηκε από την κυβέρνηση με σαφές πλαίσιο στην κατεύθυνση εξυγίανσης, βιωσιμότητας και ανάπτυξης του Δημόσιου Ταχυδρομείου, αν δεν συμφωνεί με την ΠΟΣΤ-ΠΑΣΚΕ, όχι στον στρατηγικό σχεδιασμό, αλλά στην καθημερινή λειτουργία, στην στελέχωση, στις μεταθέσεις και τις προσλήψεις, είναι ανίκανη, επικίνδυνη και υπηρετεί τα συμφέροντα των ανταγωνιστών του Οργανισμού.
Καθημερινά οι άνθρωποι τους, στους χώρους δουλειάς, δημιουργούν και διασπείρουν φανταστικά σενάρια πώλησης του Οργανισμού, απολύσεων προσωπικού, μείωση των θέσεων εργασίας, περικοπών σε μισθούς και επιδόματα, κλπ, κλπ. Παλιά τους τέχνη κόσκινο. . .
Μάλλον η ηγεσία της ΠΟΣΤ έχει μπερδέψει το ρόλο της. Είχε συνηθίσει χρόνια τώρα να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των εργαζομένων ενδεδυμένη τον μανδύα του «Σωτήρα» και του «Φύλακα Άγγελου», χρησιμοποιώντας την ρήση «κατόπιν ενεργειών μας» επιλύονται όλα τα προβλήματα και τώρα στέκεται αμήχανη μπροστά στις εξαγγελίες που της παίρνουν τη δουλειά.
Που ξανακούστηκε να αποφασίζει η Διοίκηση προσλήψεις 510 μόνιμων υπαλλήλων, χωρίς να τις έχει ζητήσει πρώτα η ΠΟΣΤ, ώστε να το «πουλήσει» στη συνέχεια ως επιτυχία της.
Που ξανακούστηκε να έχουν ήδη προσληφθεί 523 εποχικοί υπάλληλοι και να ακολουθούν άλλοι 512 μέσα στο Αύγουστο χωρίς την διεκδίκηση της ΠΟΣΤ, που μετά μανίας υποστήριζε το επιχειρησιακό σχέδιο 2013-2017, το οποίο πρότεινε την κατάργηση προσλήψεων εποχικού προσωπικού και που όσοι προσλαμβάνονταν τότε ερχόταν για δουλειά τον χειμώνα!
Που ξανακούστηκε να έρχεται η ίδια η κυβέρνηση, μέσω του αρμόδιου υπουργού να προτείνει εκείνη στους συνδικαλιστές υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για να κατοχυρωθούν οι Εργαζόμενοι.
Είναι σωστά πράγματα αυτά που κάνουν, να αφήνουν τους «σωτήρες» χωρίς δουλειά;


Συναδέλφισσες -οι

Όσο κι αν προσπαθούμε να αποφύγουμε ως παράταξη να εμπλακούμε στον καθημερινό χαρτοπόλεμο, στις ανακρίβειες, στις υπερβολές και στα υπονοούμενα της ΠΟΣΤ-ΠΑΣΚΕ, δεν μας αφήνουν.
Είναι τόσα τα ψέματα, το αντιπολιτευτικό μένος και οι μισές αλήθειες, που τελικά δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες.
Το οφείλουμε στους Εργαζόμενους που αγωνιούν καθημερινά, που βιώνουν την ζοφερή πραγματικότητα και κυρίως προσδοκούν λύσεις και προοπτική για το Ταχυδρομείο και όχι τυφλή αντιπαράθεση και πολεμικές κραυγές.

1. Τον Φεβρουάριο του 2013, η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, τοποθέτησε νέα διοίκηση στον οργανισμό. Ήταν και απαίτηση της ΠΟΣΤ, καθότι την παλιά (Βαρσάμης), την θεωρούσαν ανίκανη. Αυτά έγραφαν στις ανακοινώσεις τους.
Οι πρώτοι μήνες θητείας του κ. Μελαχροινού, είναι πιστή αντιγραφή της σημερινής αντίδρασης της ΠΟΣΤ-ΠΑΣΚΕ.
Ανακοινώσεις, καταγγελίες, παραστάσεις διαμαρτυρίας, καταλήψεις γραφείων, υπονοούμενα για ανικανότητα κτλ. Τα γραπτά  τους υπάρχουν και η μνήμη μας δεν είναι ασθενής.
Οι ίδιοι άνθρωποι, ίδια επιχειρήματα, ίδιες αντιδράσεις!
Όταν τον Ιούνιο του 2013, συνομολόγησαν με τον κ. Μελαχροινό το περίφημο 5ετές επιχειρησιακό σχέδιο, που στην πράξη εφαρμόστηκε ελάχιστα, ως δια μαγείας ξεχάστηκαν όλα και άρχισαν τα Χερουβείμ στον μεγάλο οραματιστή.
Έτσι τον αποκαλούσαν!
Το τι μεσολάβησε, είναι πολύ απλό.
Έφεραν τα πράγματα εκεί που ήθελαν, τους παραχωρήθηκε η διαχείριση του προσωπικού, αφού ως γνωστόν κατέχουν την τεχνογνωσία και συνδιοικούσαν.
Εκεί στοχεύουν και σήμερα. Να αναγκάσουν την σημερινή διοίκηση να κάνει το ίδιο.
Ξεχνούν όμως πως το 2016 δεν είναι 2013. Ούτε οι συνθήκες, ούτε και τα προβλήματα είναι ίδια.
Κάνουν μεγάλο λάθος αν πιστεύουν, πως αντιγράφοντας εκείνες τις μεθόδους θα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

2. Σηκώνουν κουρνιαχτό και κατηγορούν για βόλεμα ημετέρων, κυρίως στελεχών της παράταξης μας, για ρουσφέτια, για καταπάτηση του ΓΚΠ, για συνδικαλιστικές και εκδικητικές μεταθέσεις. Προφανώς θεωρούν πως τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την δική τους έγκριση.
Θα είχε ενδιαφέρον να αναφέρουν και ονόματα. Ποιοι συνδικαλιστές διώκονται , ποιες είναι οι μεταθέσεις-διώξεις, για να γνωρίζουν και οι Συνάδελφοι.
Όταν κατακάθεται ο κουρνιαχτός, διακρίνεται εύκολα η αλήθεια και θα απογοητευτούν. 

3. Ισχυρίζονται πως η Διοίκηση δημιουργεί προυποθέσεις απώλειας θέσεων εργασίας. Από που προκύπτει αυτό;
Μήπως από την εξαγγελλία πρόσληψης 510 μόνιμων υπαλλήλων;
Ας σοβαρευτούν κάποιοι.

4. Στις 14 Απριλίου η ΠΟΣΤ υπέγραψε με την τότε διοίκηση και λίγο πριν αναλάβει η νέα, κοινή συμφωνία με τρείς όρους:
Α. Την αναστολή καταβολής των δώρων και του επιδόματος κανονικής άδειας μέχρι 31-12-2016
Β. Την υποχρέωση διαβούλευσης των απαιτούμενων δράσεων αναδιοργάνωσης μέχρι 31-05-2016.
Γ. Την συνέχιση ισχύος των όρων της προηγούμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2013-2014.
Η παράταξή μας χωρίς δεύτερη σκέψη, ψήφισε τους όρους Β και Γ που αναφέρονταν στην αναδιοργάνωση και στην προοπτική του Ταχυδρομείου και την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των Συναδέλφων.
Διαφωνήσαμε και δεν ψηφίσαμε μόνο τον όρο Α, που αφορούσε την αναστολή καταβολής των δώρων.
Κι ενώ θα περίμενε κανείς, αντιλαμβανόμενος την σοβαρή κατάσταση που βρίσκεται ο οργανισμός, να ξεκινήσει ο διάλογος, η ηγεσία της ΠΟΣΤ βρίσκει διαρκώς προσχήματα. Ακόμα και σήμερα αποφεύγει να προσέλθει, χαρακτηρίζοντας τον προσχηματικό.
Με ποια εξουσιοδότηση το κάνει;
Προφανώς θα πρέπει να εξηγήσουν και την μέχρι τώρα στάση τους.
Τα υπαρκτά προβλήματα του Ταχυδρομείου, είναι χρόνια και δεν προέκυψαν το τελευταίο δίμηνο.
Γιατί λοιπόν τόσο καιρό σιωπούσαν;
Χρειάζεται ή όχι η αναδιοργάνωση;
Πρέπει, ή δεν πρέπει να προχωρήσει άμεσα;
Έχουμε όλοι συνειδητοποιήσει την τραγικότητα της οικονομικής κατάστασης του Οργανισμού;
Προηγείται ή όχι από τα συντεχνιακά συμφέροντα η καταβολή των μισθών μας;
Και εν τέλει, όλοι γνωρίζουμε πως, αν δεν συνομολογήσουμε μόνοι μας την αναδιοργάνωση, θα μας επιβληθεί με χειρότερους όρους μετά την ένταξη του ΕΛΤΑ στο νέο υπερ-ταμείο.
Τίνος λοιπόν τα συμφέροντα υπηρετούμε όταν ακολουθούμε την ταχτική των δύο τελευταίων μηνών;

5. Η αναστολή λειτουργίας ορισμένων καταστημάτων με διευρυμένο ωράριο έχει απώλειες εσόδων 3.000.000 ευρώ (!) τον μήνα. Έτσι λένε στα ΜΜΕ.
Οφείλουν όμως να παραθέσουν οικονομικά και στατιστικά στοιχεία πού να τεκμηριώνουν τον ισχυρισμό τους.
Ασφαλώς και δεν υπερασπίζεται κανείς την μείωση των εσόδων και την συρρίκνωση του δικτύου. Το αντίθετο μάλιστα.
Να τους θυμίσουμε όμως πως, πριν τρία χρόνια, έκλεισαν δεκάδες Ταχ. γραφεία πανελλαδικά, χωρίς καμιά μελέτη κι αυτοί το υπερασπίστηκαν με πάθος. Τότε δεν διαλύονταν το δίκτυο;


Υπάρχουν όμως προβληματισμοί και  ερωτήματα που δεν αφορούν μόνο την ηγεσία της ΠΟΣΤ, αλλά και τις άλλες παρατάξεις, καθώς και το σύνολο των συναδέλφων.
α)  Η σημερινή δομή του δικτύου μας ικανοποιεί; Είναι ορθολογικά κατανεμημένο;
β)  Χρειάζονται παρεμβάσεις, ναι ή όχι;
γ) Υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης στα γραφεία από την έλλειψη προσωπικού και πως αντιμετωπίζεται; Με ενοικιαζόμενους; Είναι δυνατόν συνδικαλιστές να συμφωνούν με το δουλεμπόριο;
δ) Γιατί οι εργαζόμενοι στο σύνολό τους είδαν ως θετική κίνηση την αναστολή λειτουργίας του διευρυμένου ωραρίου των συγκεκριμένων καταστημάτων;
Δεν τους ενδιαφέρουν τα έσοδα ή απλά γνωρίζουν πολύ καλύτερα την καθημερινότητα;
Η προηγούμενη διοίκηση, πριν από τρία χρόνια, διεύρυνε το ωράριο λειτουργίας πολλών Ταχ. Καταστημάτων χωρίς καμιά μελέτη και σχεδιασμό. Έτσι λειτουργεί η αγορά έλεγαν.
Ζητήσαμε τότε ως παράταξη, να ανοίξουν πιλοτικά κάποια γραφεία, με χωροταξικά και εμπορικά κριτήρια και να εκτιμηθεί σταδιακά η σκοπιμότητα και το όφελος.
Πολύ δε περισσότερο όταν ως ΕΛΤΑ δεν έχεις νέα προϊόντα να προσφέρεις και έχεις πρόβλημα στελέχωσης. Οι εξελίξεις δικαίωσαν τις θέσεις μας.
Η νέα διοίκηση αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους. Όφειλε να τεκμηριώσει την απόφασή της, συνεκτιμώντας τα οικονομικά στοιχεία και να είναι επιλεκτική η αναστολή, όχι γενικευμένη.
Προφανώς υπάρχουν γραφεία που δικαιολογούν την λειτουργία τους, όπως και αυτά των τουριστικών περιοχών την θερινή περίοδο.
Η διοίκηση δεσμεύτηκε, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΣΤ, να ξανανοίξει όλα τα γραφεία με διευρυμένο ωράριο.
Θεωρούμε την απόφαση αυτή εσφαλμένη.
Επιμένουμε στη θέση μας. Πρέπει να ανοίξουν αυτά που με στοιχεία δικαιολογούν την λειτουργία τους.
Είναι δε αυτονόητο για εμάς, πως πρέπει να είναι πλήρως στελεχωμένα.
Δεν μπορεί να υπολειτουργούν πρωί-απόγευμα γραφεία χωρίς το απαιτούμενο προσωπικό και μη ικανοποιητικά έσοδα και να το υποστηρίζουμε.
Καλούμε την Διοίκηση να μην προσπαθήσει να διορθώσει μια αστοχία, με μία άλλη.

6. Η συνολική αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση του οργανισμού είναι επιβεβλημένη από τις εξελίξεις. Η Διοίκηση θα πρέπει να διαμορφώσει ένα νέο Επιχειρησιακό και Στρατηγικό Σχέδιο εξυγίανσης και εξόδου από την πολυετή οικονομική κρίση του Οργανισμού, με απόλυτο σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα του συνόλου των Εργαζομένων. Να εντοπίσει και να καταπολεμήσει τις παθογένειες που μας οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο και να προτείνει βιώσιμη, λειτουργική λύση απέναντι στα χρόνια προβλήματα και να το πράξει όσο νωρίτερα μπορεί.
Τα ΕΛΤΑ χρειάζονται ριζική αναδιοργάνωση σε όλους τους τομείς, με νέο σύγχρονο υπηρεσιακό οργανισμό και οργανόγραμμα που θα απαντά στις σημερινές ανάγκες του Οργανισμού και στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ταχυδρομικής αγοράς. Πλήρης αναπροσανατολισμός της δραστηριότητας των στο ταχύ-μεταφορικό έργο, στα δέματα, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην ηλεκτρική ενέργεια, στην συνεργασία με δημόσιο πιστωτικό ίδρυμα, καθώς και αξιοποίηση όσων παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών έχουν ακόμη να προσφέρουν στον Οργανισμό.
Στην κατεύθυνση αυτή είναι αναγκαία η μελέτη και ο σχεδιασμός πιθανής ενσωμάτωσης της θυγατρικής, χωρίς όμως βιαστικές κινήσεις, με τρόπο  που θα βοηθήσει συνολικά τον όμιλο ΕΛΤΑ να κερδίσει έδαφος στην ταχυ-μεταφορική αγορά χωρίς να κάνει βήματα πίσω.

7. Είναι ζωτικής σημασίας για το Ταχυδρομείο οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού, κυρίως στους τομείς της παραγωγής, που θα συμβάλλει στην ανανέωση,  θα δώσει ώθηση  και δυναμική στις δραστηριότητες και την προοπτική του.
Το δουλεμπόριο των ενοικιαζομένων δεν μπορεί να είναι λύση και να υιοθετείται από συνδικαλιστές.
Προς αυτή την κατεύθυνση είναι θετική η απόφαση του Δ.Σ. ΕΛΤΑ για πρόσληψη 510 μονίμων υπαλλήλων. Χρειάζεται  να πιέσουμε όλοι μαζί την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να εγκριθούν γρήγορα και να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες.

8. Καμιά σοβαρή επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργεί χωρίς αξιολόγηση και στελέχωση. Εδώ φανερώνονται και κάποιες από τις παθογένειες που μας οδήγησαν στην παρακμή.
Από το 2010 έχουν να γίνουν αξιολογήσεις στελεχών στον Οργανισμό.
Ποιος έχει την ευθύνη;
Είναι αμέτοχη η ηγεσία της ΠΟΣΤ που σήμερα κουνά το δάκτυλο;
Να τους ξαναθυμίσουμε τον τραγέλαφο του Αυγούστου του 2014 και το τι έγινε;
Ας αναλάβουν κάποια στιγμή και τις ευθύνες που τους αναλογούν.
Η διοίκηση πρέπει τάχιστα να συνεχίσει να προκηρύξει όλες τις θέσεις ευθύνης. Η άποψη πως πρέπει να γίνει μετά την αναδιοργάνωση, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Δεν υπάρχει χρόνος και δεν μπορεί ουσιαστικά ζητήματα λειτουργίας, να παραπέμπονται στο μέλλον.

9. Η ηγεσία της ΠΟΣΤ, πολύ όψιμα ανακάλυψε τις απώλειες των 216 εκ. ευρώ που υπέστη το Ταχυδρομείο  σε μια νύχτα, από την απόφαση της κυβέρνησης που στήριζαν με νύχια και δόντια. Μέχρι τώρα τηρούσαν σιγή ιχθύος και ξαφνικά είδαν το φως το αληθινό! Ποτέ δεν είναι αργά. Όλοι κρίνονται.
Η παράταξή μας, όπως και τότε, αντέδρασε και κατήγγειλε την σκανδαλώδη υπέρ της Εurobank απόφαση, έτσι και τώρα θα υπενθυμίζει στην σημερινή κυβέρνηση και θα διεκδικεί με κάθε τρόπο την αποκατάσταση αυτής της αδικίας. Το θέμα δεν έχει κλείσει για εμάς. Είναι ηθικό ζήτημα αλλά κυρίως αφορά την οικονομική βιωσιμότητα του Ταχυδρομείου.

10. Το ζήτημα των οφειλών του Δημοσίου και της αποζημίωσης των καθολικών υπηρεσιών είναι εκκρεμότητα χρόνων που στοιχίζει. Χρέος της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου είναι να δώσουν λύση, ώστε να ανασάνει οικονομικά ο Οργανισμός και να σταματήσει ο οικονομικός στραγγαλισμός του.
Στην κατεύθυνση αυτή η ΠΟΣΤ να αναλάβει  συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και θα είναι δεδομένη η στήριξή μας.

11. Η απένταξη των ΕΛΤΑ από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και προκάλεσε ανυπολόγιστη ζημιά στον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού. Τότε η ηγεσία της ΠΟΣΤ φωτογράφιζε ως υπεύθυνο το Γ. Γραμματέα του υπουργείου, λες και εκείνος δεν είχε προϊστάμενο το αρμόδιο υπουργό.
Σήμερα το προβάλλει στις ανακοινώσεις της και ζητεί την επανένταξη. Είμαστε σύμφωνοι και θα πρωτοστατήσουμε σε αυτή την προσπάθεια. Όπως και τότε αναλάβαμε πρωτοβουλίες, δυσανάλογες με τη δύναμή μας, έτσι και τώρα θα κάνουμε το ίδιο.  Είναι ζωτική ανάγκη για το Ταχυδρομείο να ενταχθεί ξανά στα ΕΣΠΑ.
Ίσως και μια τελευταία ευκαιρία να προχωρήσει στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και να αντιμετωπίσει τα εμπόδια και τις καθυστερήσεις που το οδήγησαν στη σημερινή παρακμή.

12. Μας προκαλεί κατάπληξη η αναφορά της ΠΟΣΤ σε επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ προς την διοίκηση, όπως και αυτή της Eurobank. Από όσα καταλαβαίνουμε από την ανακοίνωση της ομοσπονδίας είναι στην ίδια πλευρά, αφού εκφράζει τις ίδιες ανησυχίες με την ΠΟΣΤ!

Από πότε η ΠΟΣΤ έχει την ίδια οπτική και τους ίδιους στόχους με το ΤΑΙΠΕΔ;
Ξεχνά πότε και γιατί δημιουργήθηκε;
Είναι δυνατόν εκπρόσωποι εργαζομένων να προστρέχουν εκεί για βοήθεια;  Έχουν προνομιακή σχέση; Γιατί τόσα χρόνια το ΤΑΙΠΕΔ δεν έλυσε τα προβλήματα και δείχνει τώρα ιδιαίτερο ενδιαφέρον;
Με ποια συνδικαλιστική και πολιτική νομιμοποίηση αναγάγουν το ΤΑΙΠΕΔ ως συνομιλητή και θεματοφύλακα της πορείας του ΕΛΤΑ;
Δεν ήταν και παραμένει αίτημα των συνδικάτων η κατάργησή του;
Η Eurobank θα υπερασπιστεί τα συμφέροντα του Δημόσιου Ταχυδρομείου ή τα δικά της;
Εκτός και αν η ΠΟΣΤ πιστεύει πως αυτά ταυτίζονται.
Ας μην ξεχνά όμως πως απέκτησε το 10% των μετοχών του ΕΛΤΑ.


Συναδέλφισσες -οι

Την πολιτική ευθύνη για το Ταχυδρομείο την έχει η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο. Αυτοί είναι οι θεσμικοί συνομιλητές, αυτοί πρέπει να δώσουν λύσεις.
Κανένας άλλος. Η κυβέρνηση θα αξιολογήσει  την διοίκηση που τοποθέτησε για την ικανότητά της και για το κατά πόσο εφαρμόζει τις εντολές που έλαβε.
Οποιοσδήποτε άλλος παράγοντας ας περιοριστεί στον ρόλο του.

Καλό είναι και η ηγεσία της ΠΟΣΤ να μην αναζητά «πατερούληδες» και  προσωρινές συμμαχίες σκοπιμότητας.  Να μην λειτουργεί κοντόφθαλμα .
Η τυφλή αντιπαράθεσή της με την διοίκηση οδηγεί σε αδιέξοδα και σε κινήσεις συνδικαλιστικά ανεπίτρεπτες και ζημιογόνες για τον Οργανισμό και τους Εργαζόμενους.
Ας το συνειδητοποιήσουν επιτέλους και ας λογικευθούν.