21 Ιαν 2015

Νέα πτώση για τα έσοδα των ΕΛΤΑ το 2014

Μειωμένος κατά 15 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2013 ήταν ο τζίρος των Ελληνικών Ταχυδρομείων την προηγούμενη χρονιά. Μείωση όμως είχαν και οι ζημιές. Οι προτεραιότητες της εταιρείας για τη νέα χρονιά. 
Μάρω Τσαντήλα  
Την υποχώρηση του μεριδίου αγοράς των παραδοσιακών ταχυδρομικών εταιρειών, που δυσκολεύονται να βρουν τρόπους για να απαντήσουν στις νέες λύσεις επικοινωνίας που κερδίζουν έδαφος με όπλο τους το ....
χαμηλό ή μηδενικό κόστος, αναμένεται ότι θα επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων για το 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες την προηγούμενη χρονιά η εταιρεία κατέγραψε νέα υποχώρηση στον τζίρο της.
Ειδικότερα το 2014 η μητρική εταιρεία εμφάνισε τζίρο 350 εκατομμυρίων ευρώ, μειωμένο κατά 15 εκατομμύρια σε σχέση με το 2013 οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 365 εκατομμύρια ευρώ. Την τελευταία διετία δηλαδή τα Ελληνικά Ταχυδρομεία απώλεσαν 50 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα, καθώς μόλις το 2012 ο κύκλος εργασιών έφτανε τα 400 εκατομμύρια ευρώ.
Παρά όμως την μείωση του κύκλου εργασιών υπολογίζεται ότι κατά την προηγούμενη χρονιά οι ζημιές της ήταν χαμηλότερα από τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Παρότι η εταιρεία παραμένει σε ζημιογόνο θέση εν τούτοις καταγράφει βελτίωση του οικονομικού της αποτελέσματος, περιορίζοντας τις ζημίες.

Υποχώρηση του λειτουργικού κόστους

Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι έχουν υλοποιηθεί μια σειρά από έργα τα οποία είχαν θετικό αποτύπωμα στο λειτουργικό κόστος σε όλους τους κλάδους. Με τα έργα εκσυγχρονισμού η εταιρεία έχει πετύχει βελτιωμένη οργάνωση και συνέργειες σε κεντρικές διευθύνεις, ενώ και η λειτουργία έχει βελτιωθεί με ουσιαστική επίδραση στα οικονομικά δεδομένα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Επίσης σημαντική παράμετρος, που συμβάλει στην μείωση του λειτουργικού κόστους, είναι και η μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στα ΕΛΤΑ που πλέον είναι λιγότεροι από 8.000 για τον όμιλο έναντι 8.159 ατόμων το 2013 και 9.230 εργαζομένων στο 2012. Στην μητρική εταιρεία οι εργαζόμενοι είναι λιγότεροι από 7.000, έναντι 7.977 ατόμων πέρυσι, ενώ κατά το 2012 ο αριθμός των εργαζομένων στην εταιρεία ανέρχονται στα 8.837 άτομα.

Προτεραιότητες

Για το τρέχον έτος πρωταρχικής σημασίας για τα ΕΛΤΑ είναι να προχωρήσει η απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορών. Το εν λόγω σχέδιο έχει καταρτιστεί εδώ και καιρό αλλά δεν έχει ακόμη γίνει πράξη, παρότι υπολογίζεται ότι θα έχει άμεσα σημαντικά οφέλη για τα ΕΛΤΑ. Χαρακτηριστικά μελέτη της PwC, που έχει εκπονηθεί για λογαριασμό της διοίκησης, αναφέρει ότι τα εκτιμώμενα οφέλη από την ενσωμάτωση της θυγατρικής των Ταχυμεταφορών μπορούν σε ετήσια βάση να προσεγγίσουν ακόμη και τα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται στην παραδοχή ότι το ισχυρό όνομα των ΕΛΤΑ αλλά και το εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν σε όλη τη χώρα μπορούν να λειτουργήσουν ιδιαίτερα ενισχυτικά για την εταιρεία ταχυμεταφορών που έχει όλες τις προϋποθέσεις να αυξήσει τα μεγέθη της και να εξελιχθεί σε ηγέτη του κλάδου.
Παράλληλα η ενσωμάτωση της θυγατρικής ταχυμεταφορών θεωρείται ότι πρέπει να προχωρήσει και για λόγους που σχετίζονται με:
- Την ανάγκη για επίτευξη οικονομιών κλίμακας στα ΕΛΤΑ, λόγω του μίγματος προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της αξιοποίησης και βελτιστοποίησης δικτύων και υποδομών.
- Την ανάπτυξη υπηρεσιών logistics που αποτελεί για τα ΕΛΤΑ βασική δραστηριότητα.
- Τη συνεργασία με ιδιώτες, μέσω των πρακτορείων που επιβάλλει τη διάθεση ολοκληρωμένου μίγματος προϊόντων από κάθε πρακτορείο.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι καίριας σημασίας ζήτημα για την διοίκηση των ΕΛΤΑ αποτελεί επίσης και η ένταξη στην επόμενη προγραμματική περίοδο μιας σειράς κρίσιμων έργων τα οποία αφορούν τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας και τα οποία βγήκαν εκτός χρηματοδότησης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ, παρότι η ΕΕ είχε δώσει την έγκρισή της να χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά κονδύλια.

Πηγή: euro2day.gr