17 Οκτ 2014

Ο Ζήκος Ταχυδρόμος

φωτο από mpakalogatos.net
του Γιάννη Λάμπρου
Το βασικό πρόβλημα του ΕΛΤΑ επιμένουμε να λέμε ότι σχετίζεται με τον προσδιορισμό της Αποστολής του. Τον λόγο ύπαρξής του δηλαδή, που καθορίζει παράλληλα τη δομή του, τη λειτουργία του, τον προσανατολισμό του. 
Γράφαμε, λοιπόν, στις 11 Δεκεμβρίου  2013 ότι ο ΕΛΤΑ από «δημόσια υπηρεσία κοινής ωφέλειας μετατρέπεται σε ανταγωνιστική  επιχείρηση κοινής ωφέλειας. Δηλαδή ....
από υπηρεσία που παρέχει για το δημόσιο συμφέρον ταχυδρομικές υπηρεσίας στους πολίτες, σε εταιρεία που θέτει ως στόχο το κέρδος, χωρίς καμιά υποχρέωση κάλυψης δημόσιων και κοινωνικών  αναγκών»
Με βάση αυτή τη λογική είδαμε στο πρόσφατο παρελθόν τους συνάδελφους να πουλούν εμφιαλωμένα κρασιά ζηλεύοντας, ίσως, τη δόξα του αείμνηστου Ζήκου από τη θαυμάσια παλιά ελληνική ταινία.

Σήμερα, τα ιερά τέρατα του management σκέφτηκαν ότι, αφού μπαίνει τόσος κόσμος στα ταχυδρομικά καταστήματα και αναγκάζεται να περιμένει σε μακρόσυρτες ουρές μπροστά στα ταμεία θα μπορούσε να περνάει την ώρα του ξύνοντας ….ένα ξυστό λαχείο βέβαια! Έτσι, συζητάει την υπογραφή πρωτόκολλου συνεργασίας με την Ελληνικά Λαχεία Α.Ε., σύμφωνα με το οποίο τα ταχυδρομικά γραφεία θα έχουν το δικαίωμα να πουλούν ξυστό, λαχεία - και γιατί όχι και στοιχήματα ΟΠΑΠ – στους πελάτες τους. 
Οι φήμες που αναφέρουν ότι η πώληση λαχείων θα επεκταθεί και στους ταχυδρόμους δεν επιβεβαιώνονται αλλά κάτι μου λέει ότι μάλλον δεν το έχουν σκεφτεί ακόμα!

Ας σοβαρευτούμε κύριοι. Αποστολή του Ταχυδρομείου είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι το ξεζούμισμα του πελάτη. Νομίζετε ότι η θητεία σας στον ΕΛΤΑ είναι μια ευκαιρία να πλουτίσετε το βιογραφικό σας. Αντιγράφετε μοντέλα άλλων οργανισμών διαφορετικής κοινωνικής πραγματικότητας αποδεικνύοντας την προθυμία σας αλλά όχι την αποτελεσματικότητά σας.   
Ζηλεύετε ίσως την τεχνοκρατική καριέρα του κ. Ταπραντζή, επιφανούς στελέχους που διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή την πώληση του ΕΛΤΑ, ως μέλος του ΤΑΙΠΕΔ, αφού υπερηφανεύεται ότι τον εξυγίανε – άραγε τι αποτελέσματα παρουσιάζει ως εξυγίανση αφού η εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου που υλοποίησε εκτός από τις περικοπές μισθών, τη μείωση του προσωπικού και την εντατικοποίηση, οδήγησε τον ΕΛΤΑ στη διαδικασία της πώλησης;

Σας προειδοποιούμε. Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. 
Όχι απλά για την αντικατάστασή σας με κάποιους άλλους, αλλά για την μεταστροφή του ΕΛΤΑ στην κατεύθυνση ενός αποτελεσματικού, δημόσιου και καθολικού Ταχυδρομείου, στην υπηρεσία του πολίτη και της κοινωνίας.



Γιάννης Λάμπρου

Κ. ΤΑΧ. Πάτρας

Μέλος Δ.Σ.  Μ.Ε.Τ.Α. Αχαΐας