2 Απρ 2014

Ή στραβός είναι ο γιαλός, ή στραβά αρμενίζουμε!

του Γιάννη Βερίγου
Διάβασα με ιδιαίτερη προσοχή όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα της έγκριτης ηλεκτρονικής σελίδας metaforespress.gr  με τίτλο «Τα ΕΛΤΑ προχωρούν στη διακίνηση ακριβών φαρμάκων, στα 15 εκατ. τα έσοδα». Εκείνοι που διαρρέουν τέτοιες ....
ειδήσεις προς τους δημοσιογράφους θα πρέπει να έχουν, ή πολύ μεγάλη φαντασία, ή δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

Με βάση το δημοσίευμα μπήκα στο πειρασμό να δω τα νούμερα που μπορεί να δώσουν αυτό το "εκπληκτικό οικονομικό αποτέλεσμα" και διαπίστωσα πως:

Για να έχουν τα ΕΛΤΑ 15 εκατ. ευρώ έσοδα θα πρέπει να εκτελέσουν μέσα σε ένα έτος 2.500.000 συνταγές, αφού για κάθε συνταγή θα εισπράττουν 6 ευρώ (2.500.000 Χ 6 = 15.000.000).

Το έτος έχει περίπου 250 εργάσιμες ημέρες, κατά συνέπεια κάθε ημέρα θα πρέπει να εκτελούνται 10.000 συνταγές (10.000 Χ 250 = 2.500.000).

Σύμφωνα με το δημοσίευμα υπάρχουν 200.000 έως 250.000 μακροχρόνια ασθενείς που μπορούν να κάνουν χρήση της νέας υπηρεσίας του ΕΛΤΑ. Ακόμη κι αν όλοι (!) οι μακροχρόνια ασθενείς χρησιμοποιήσουν τα ΕΛΤΑ για την εκτέλεση των συνταγών τους, πράγμα που θεωρώ απίθανο λόγω του κόστους των 6 ευρώ ανά εκτέλεση συνταγής, αυτό σημαίνει πως κάθε ταχυδρόμος, από τους 2.800 περίπου που υπηρετούν σήμερα, θα πρέπει να εκτελεί κατά μέσο όρο 3-4 συνταγές ημερησίως!


Εκτός από το γεγονός πως τα νούμερα δεν βγαίνουν με τίποτα, έχει μπει κανείς στο κόπο να υπολογίσει πόσο χρόνο χρειάζεται για να πάρει ο ταχυδρόμος την εντολή εκτέλεσης της συνταγής, στη συνέχεια να πάει στο φαρμακείο του ΕΟΠΠΥ (όχι της γειτονιάς του) να την εκτελέσει και να μεταβεί στο σπίτι του ασθενούς να παραδώσει τα φάρμακα. Αν αυτή τη δουλειά την κάνει (σύμφωνα με τα παραπάνω νούμερα) τρεις-τέσσερεις φορές την ημέρα, πόσο χρόνο χρειάζεται;

Έχουν αναλογιστεί εκείνοι που σχεδιάζουν το «φιλόδοξο εγχείρημα» με ποιους εργαζόμενους θα το υλοποιήσουν και τι επιπτώσεις θα έχει στη ήδη καταβαραθρωμένη ποιότητα της διανομής;

Πάντως για να έχετε την πραγματική εικόνα της κατάστασης, το εγχείρημα θα ξεκινήσει πιλοτικά με δύο εποχικούς εργαζόμενους από την μονάδα διανομής "Αθήνας 10" τις επόμενες ημέρες.

Όσο για τα 15 εκατ. ευρώ έσοδα το χρόνο, μπορούν να ...περιμένουν, όπως και η πολυδιαφημιζόμενη ...κερδοφορία στο τέλος του 2014!!!

Παράλληλα όμως, δεν μπορούμε να μην δούμε θετικά την ανακοίνωση της Διοίκησης του Οργανισμού για νέες μειωμένες τιμές στα δέματα εσωτερικού, προκειμένου να διεκδικήσει ένα σημαντικό κομμάτι από την συγκεκριμένη αγορά του δέματος.
Τα δέματα, όπως  και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι δύο τομείς, που όχι μόνο δεν έχουν πτώση λόγω της κρίσης, αλλά είναι συνεχώς αναπτυσόμενοι και πρέπει να γίνουν προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. 
Όμως το σημαντικότερο κομμάτι σ' αυτή την προσπάθεια είναι να μπορέσει ο ΕΛΤΑ να υποστηρίξει ...εσωτερικά αυτές τις υπηρεσίες. Γιατί πελάτες μπορεί να βρεθούν πολλοί, αλλά αν δεν εξυπηρετηθούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους, θα ψάξουν για εναλλακτικές λύσεις, ας είναι κι ακριβότερες!